Telecom News - חברת דור טכנולוגיות זכתה במכרז היועצים לרשת חרום לאומית על LTE

חברת דור טכנולוגיות זכתה במכרז היועצים לרשת חרום לאומית על LTE

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> חברת דור טכנולוגיות זכתה במכרז היועצים לרשת חרום לאומית על LTE
למרות "מהומת הבחירות" ממשיך המשרד לבט"פ בראשות השר יצחק אהרונוביץ' לקדם את פרויקט "רשת מגיבים ראשונים" (שם זמני), שהוא "רשת החירום הלאומית" הבאה, שמבוססת על טכנולוגיות דור רביעי מתקדם (LTE-A). חברת דור טכנולוגיות תלווה את התהליך. 
מאת: אבי וייס, 3.12.14, 20:17איציק אהרונוביץ'

חשיפה: למרות "מהומת הבחירות"  בחר היום המשרד לבט"פ (ביטחון פנים) בראשותו של השר יצחק אהרונוביץ', (בתמונה), בחברת "דור טכנולוגיות", חברת ייעוץ ותיקה ומנוסה (המנכ"ל: אורן בחרי), כחברת הייעוץ, שתלווה ותוביל את הפרוייקט החשוב, המתקדם והחדשני הזה.

כפי שחשפנו כאן, משטרת ישראל החליטה לבחון ולהתנסות ב"קפיצת מדרגה" טכנולוגית היישר לרשת LTE-Advanced בגרסת ה-Public-Safety שלה. מדובר בקפיצה גדולה, שכן חברות הסלולר בארץ עדיין לא שם (גם לא תהיינה שם אחרי מכרז התדרים ל-LTE, שטרם יצא לפועל).

משטרת ישראל פרסמה מכרז לספקים בנושא זה, מכרז בסגנון RFI\RFD, עם כניסה לניסוי היתכנות של מערכת LTE-A עבור כוחות החירום וההצלה בישראל ובראשן משטרת ישראל. חשפנו כאן את כל המהלכים, שהובילו למהלך הדרמטי הזה של המשטרה. 

במקביל, המשרד לבט"פ הממונה על משטרת ישראל, כפי שחשפנו בהרחבה כאן, פרסם מכרז לייעוץ וליווי הפרוייקט הזה לשנתיים הקרובות. את עבודת המטה במכרז הזה במשרד לבט"פ, מרכז דני קריבו, סמנכ"ל תכנון תקצוב ובקרה במשרד. כאמור, מבין המתמודדים הלא מעטים, שנגשו למכרז, זה נבחרה חברת דור טכנולוגיות.

האם לאור המצב הנוכחי של "מהומת בחירות" (ובהיעדר תקציב ל-2015) יצליח המשרד לבט"פ לקדם באופן מעשי את היוזמה הזו ולהשיג כסף כדי להתחיל בצעדים מעשיים לכיוון הקמת "רשת מגיבים ראשונים" ב- LTE-A? כרגע, יש לי ספק רב בכך.

יתרה מכך. מאז שהמשטרה והמשרד לבט"פ החליטו לצאת לדרך בכיוון LTE-A, חלו מספר שינויים המשפיעים במישרין או בעקיפין על הפרוייקט הזה (מלבד נושא הבחירות) ובכלל זה:

א. מינוי חדש של ראש מחלקת קשר, אלקטרוניקה ומחשבים במשטרת ישראל (כפי שחשפנו כאן, נצ"מ יוסי רופא). יוסי רופא אמור לשקול את המצב הנוכחי, שלפיו ל"רשת החירום הלאומית" הקיימת נשפכים כספים "בלי הכרה" (כפי שחשפנו כאן, בהיקף מצטבר של כ- 1.13 מיליארד ש"ח) ולבחון איך להתקדם (אם בכלל זה ניתן) מהבור הכלכלי האדיר הזה אל הרשת החדשה ב-LTE-A. 

ב. בעיית התדרים. בגלל המחדל של ההכרה ב"מדינת פלסטין" ע"י ITU וגם ע"י משרד התקשורת, "מדינת פלסטין" קיבלה מ-ITU (כפי שחשפנו כאן), את תחומי התדרים של "רשת החירום הלאומית" הקיימת והעתידית. בנוסף, 2 חברות התקשורת והסלולר הפלסטיניות, שאין להן מתגים בשטחי הרשות הפלסטינית (המתגים שלהן נמצאים בפתח-תקווה, ראש העין ולונדון), תעברנה את המתגים הללו לשטחי הרשות, ל-Data Center חדש, שיקום באזור רמאללה.

זה די ברור, שהפלסטינים, שאינם תלויים יותר ב"טובות של ישראל", שתקצה להם תדרים, יתחילו להשתולל ב-ITU במאבקי תדרים מול מדינת ישראל ושיקולי רשתות החירום של ישראל מעניינים אותם כמו השלג דאשתקד.

השיטה של התעלמות מתקנים בינלאומיים ומתחומי תדרים בינלאומיים (מה שנעשה ברשת החירום הלאומית הנוכחית), תיתקל בעוינות של הפלסטינים, מגובים ע"י ITU והחלטות, שכבר נתקבלו ב-ITU. בקיצור: "חגיגת התדרים" של מערכת הביטחון בגיבוי משרד התקשורת - נגמרה. איך זה ישפיע על הקצאת תדרים לרשת החירום הלאומית החדשה ב-LTE-A? זה טרם ברור.

ג. פיקוד העורף מתלבט, ממש בימים אלה, האם להמשיך ברשת התקשורת שלו, שמופעלת בטכנולוגיות ישנות (דור טכנולוגי יותר ישן מזה הקיים ברשת "ניצן" של משטרת ישראל, רשת שאמורה להשתדרג לתקן של רשת משטרת ישראל, תקן ישן גם הוא בשם P25), או לעבור לרשת LTE.

אם פיקוד העורף יחליט (כך אני מקווה) לקפוץ אף הוא ל-LTE-A, ולזנוח את תקן P25, אזי "שילוב הכוחות והאינטרסים" בין צה"ל \ פיקוד העורף למשטרת ישראל יכול לקדם את הפרויקט המתוכנן של ה-LTE-A עם סיכויי מימוש טובים יותר

עדכונים בקרוב.
 
דור טכנולוגיות
LTE-A



 
 
Bookmark and Share