Telecom News - ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה בחסות משרד התקשורת

ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה בחסות משרד התקשורת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ממשיכים לשלם עד 100 ש"ח לדקת שיחה בחסות משרד התקשורת
למרות כל ההצהרות המפוצצות על "דאגה לצרכן", עדיין יש צרכנים רבים המשלמים עד 100 ש"ח לדקה בחיוג למספרי פרימיום. כל פניותינו למשרד התקשורת לעצור את המגפה הזו - העלו חרס. ראו הוזהרתם (בחיוג למספרי פרמיום בבריטניה וברומניה).
מאת: אבי וייס, 13.12.14, 20:30אבי ברגר

בשנים האחרונות חשפנו כמה פעמים כיצד אזרחים רבים מחייגים למספרי פרימיום (הנמצאים כביכול בבריטניה וברומניה, אבל משוחחים עם נותני שירותי מידע בישראל) והמחייגים נדרשים לשלם עד 100 ש"ח לדקה.

לפני 4 חודשים, בעקבות הכרזת שר התקשורת (לשעבר) גלעד ארדן, חשפנו כאן כיצד ההצהרות הללו הן חסרות כיסוי ולמעשה משרד התקשורת נשאר "שבוי" במערכת אינטרסים מאוד מוזרה, בה הוא מגן על המשך התופעה המחפירה הזו מטעמים לא ברורים.

שר התקשורת הלך, אבל התופעה רק החמירה. קיבלנו פנייה של אזרח, שקיבל חשבון של כ-800 ש"ח (כולל מע"מ) על 8 דקות שיחה מישראל למספר סלולרי בבריטניה. לדבריו, הוא מעולם לא התקשר למספר הזה ולא ברור לו מהיכן מגיע חיוב בהיקף כזה.

החשבון של האזרח מצורף כאן וכאן, החיוב בחשבון הוא עבור 012-סמייל.
מי שיציץ בפירוט השיחות, יראה שהיו 2 שיחות קצרצרות ליעד פרימיום סלולרי בבריטניה, בתעריף של 122 ש"ח ו-132 ש"ח לדקה (לפני מע"מ). פשוט מדהים. 

פניה בערעור על החיוב ל-012-סמייל לא הואילה, שכן חברת 012-סמייל הודיעה, לאחר כמה פניות, שהטענה, שלא קויימו שיחות כאלו, הועברה אל מחלקת ההונאות בחברה. 

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלה: 
מצ"ב חשבון של אזרח (בשם ט.ס., המספר הסלולרי שלו: 052XXXXXXX), שקיבל חשבון של כ-800 ₪ על 8 דקות שיחה מ-012 ליעדים שלטענתו מעולם לא התקשר אליהם.
בעבר פרסמתי על כך כמה מאמרים (למשל כאן), ונראה, שהתופעה ממשיכה באין מפריע בחסות משרד התקשורת.
גם אם נניח, שהוא (האזרח) כן התקשר לבריטניה, תעריף ממוצע של 100 ₪ לדקה, זה נראה חורג מכל פרופורציה, מה גם שהמספרים הללו, שנעשה חיוג אליהם, הם בסדרת "המספרים המטעים", שכתבתי עליהם עשרות פעמים.
מתי משרד התקשורת ישים סוף לתופעה הזו?"

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי.

כך הציבור נשאר מופקר, צמרת משרד התקשורת עסוקה ממש בימים אלו בפיזור כספי הציבור באוויר, ב"פטורים ממכרזים" לעשרות "מקורבים לצלחת" והדאגה לציבור היא מהם והלאה.

הזהרתי לא אחת את הציבור (למשל כאן וכאן), שעובדים עליו בעיניים, בחיוג מישראל למספרי פרמיום כביכול המצויים בבריטניה ורומניה, בחסות משרד התקשורת. ידע כל מתקשר, שתעריף של 100 ש"ח לדקה נחשב לתעריף סביר והגיוני במשרד התקשורת הישראלי.

מי שעומד ונותן את חסותו האישית לשערורייה הצרכנית החמורה הזו הוא לא אחר מאשר מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר (בתמונה למעלה), כפי שחשפתי כאן, כשביטל בחתימת ידו, בהינף קולמוס ובחשאי, את הרפורמה הצרכנית בתחום מספרי הפרמיום. כך עולה, שאותו קו של גיבוי, טיוח וחיפוי על עבריינים (לכאורה) וכניעה לטייקונים ועושי דברם, קיים לא רק ב"פרשה הסודית", אלא גם בתחום "שירותי הפרימיום" ובתחומים נוספים. ראו הוזהרתם!. 
שירותי פרימיום



 
 
Bookmark and Share