Telecom News - הסוד של מיה-משחקים בחינם ללימוד מספרים וחשבון לגיל הרך (3-5 שנים)

הסוד של מיה-משחקים בחינם ללימוד מספרים וחשבון לגיל הרך (3-5 שנים)

דף הבית >> לגיקים >> משחקים חופשיים >> הסוד של מיה-משחקים בחינם ללימוד מספרים וחשבון לגיל הרך (3-5 שנים)
מאת: מערכת Telecom News
15/12/14,  00:24
מטרת / הייעוד של התוכנה: לימוד חשבון בצורה חווייתית ומהנה באמצעות 9 משחקי חשבון מבית מטח.
שם התוכנה: הסוד של מיה - לימוד מספרים וחשבון לגיל הרך מבי מטח לגילאי 3 - 5.
קישור להורדה: לאנדרואיד
לאייפד, אייפוד ואייפון
מאפייני התוכנה: באפליקציה בחינם ניתן ליהנות מ-9 משחקי חשבון לגיל הרך, שחושפים את הילדים ליסודות הראשונים של המתמטיקה ע"י התנסויות 
בפעילויות שונות המתאימות לילדים צעירים, בדרך חווייתית ומהנה. 
במהלך הפעילות הילדים מכירים ומתנסים במושגים וברעיונות מתמטיים ראשוניים המשמשים התחלה ובסיס ללמידה פורמלית.

משחקי החשבון מתאימים לילדים בגילאי 3 עד 5 ועוסקים בנושאים הקשורים בהכרת המספרים 0 עד 10:
1) הכרת שמות המספרים
2) הכרת הסמל הגרפי של המספרים
3) הכרת הכמות שכל מספר מייצג
4) סדר המספרים
5) השוואת מספרים 
6) מנייה של עצמים זהים
7) מנייה של עצמים שאינם זהים

משחק פינגווין – הכרת הסמל הגרפי של המספר באמצעות חוש המגע בנוסף על חוש הראייה, וכתיבתו. הילד מקבל הדגמה של כיוון כתיבת הספרה. על הילד לעבור עם האצבע בתוך שוליים ברורים, ולכתוב נכון את הספרה.

משחק בת יענה –הבנת הכמות שהמספר מייצג. על הילד לבנות קבוצה בעלת מספר מוגדר של עצמים, בין 1 ל-10. עליו לגרור בנות יענה בזו אחר זו למשאית בהתאם למספר המבוקש. כשמגיעים למספר הרצוי, המשאית נוסעת.

משחק עכבר– תרגום שם המספר לכמות במספרים 1 עד 5 וחיזוק השימוש באצבעות לייצוג מספרים.
 לילד נאמר, שעליו לשים על המסך 1 עד 5 אצבעות. כשהוא מניח את מספר האצבעות הנכון על גבינה צהובה, נוצרים בגבינה חורים ומכל חור יוצא עכבר. כנ"ל לגבי תפוח ותולעים.

משחק החפרפרת – מנייה של עצמים זהים
. הילד נדרש לענות על השאלה כמה חפרפרות הופיעו בשדה. הוא לומד, שיש למנות כל עצם (במשחק - כל חפרפרת) פעם אחת בלבד, וכן שהמספר האחרון הוא התשובה לשאלה "כמה?"


משחק הצפרדע – הכרת הסמל הגרפי של המספרים ותרגול סדר המספרים. על הילד להעביר צפרדע מצד אחד של הנחל לצד שני באמצעות דילוג על 6 עלים. העלים ממסופרים בסדר עוקב בין 1 ל-10.  למשל, המספרים 4,5,6,7,8,9 . על הילד להעביר את הצפרדע על העלים לפי הסדר מהמספר הקטן ביותר למספר הגדול ביותר. 

משחק ההיפופוטם – הבנת יחסי הגודל בין המספרים והמונח "הגדול ביותר". על הילד להאכיל היפופוטם בדגים, שעליהם כתובים מספרים. על הילד לבחור את הדג עם המספר הגדול ביותר מבין 3-5 מספרים, בתחום שבין 0 ל-10. 

משחק ארנבון – ידיעת סדר המספרים והכרת הסמל הגרפי שלהם. 
על המסך 5 דלתות ממוספרות ברצף בין 1 ל-10. למשל 3,4,5,6,7. מאחת מהן נפל השלט עם המספר (למשל 4). על הילד לבחור את השלט עם המספר הנכון ולהחזירו למקום


משחק הקוף – הבנת הכמות, שהמספר מייצג והבנת המושגים "יותר מדי" ו"פחות מדי". על הילד לעשות מיץ ממספר מוגדר של פירות. יש 3 סוגים של פירות. הילד גורר פירות מהסוג המבוקש בכמות המבוקשת ומנסה להפעיל את המסחטה. אם ינסה לגרור סוג אחר של פרי, הפרי "יעוף" בחזרה לערימה. אם יביא מעט מדי או יותר מדי פירות מהסוג המבוקש, הוא יקבל חיווי בהתאם (יש יותר מדי... או: יש פחות מדי...) ויצטרך לתקן.

משחק הדבורה – מניית קבוצה של עצמים שאינם זהים, המופיעים ללא סדר. בערוגות שתולים 2-3 מיני פרחים השונים זה מזה בצבע. הפרחים מפוזרים במספר ערוגות ללא סדר. על הילד למנות את כל הפרחים. 


מסך הסוד של מיה
 
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.
Bookmark and Share