Telecom News - ענן היברידי - ארגונים צריכים להיות מונחים ע"י הכוח של "גם" במקום "או"

ענן היברידי - ארגונים צריכים להיות מונחים ע"י הכוח של "גם" במקום "או"

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ענן היברידי - ארגונים צריכים להיות מונחים ע"י הכוח של "גם" במקום "או"
 ענן היברידי - ארגונים צריכים להיות מונחים ע"י הכוח של "גם" במקום "או"
מאת: רענן ביבר, 15.12.14, 18:45רענן ביבר

בזכות היתרונות הברורים של מודל הענן ההיברידי מעוניין השוק להשקיע בו. כיום שני שליש ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT אומרים, שפתרון הענן הנוכחי שלהם הוא היברידי. חברת המחקר IDC מעריכה, שארכיטקטורת הענן ההיברידי תשלוט בשוק אחרי 2020.
 

עולם העסקים הוא מהיר ולא צפוי ומכיל בתוכו לחצים להגיב לשינויי השוק בצורת צמיחה והתרחבות גיאוגרפית, תנודות עונתיות או פיתוח שירותים ומוצרים חדשים. בעולם כזה, לחברות יש צורך במחלקות IT גמישות, שתוכלנה להתאים את עצמן לעולם זה. קיים קונצנזוס הולך וגובר, שהענן ההיברידי צריך לספק בדיוק את הגמישות הנדרשת.

האפשרות להניע משאבי IT ביחידה אחת מהענן הפרטי לציבורי וחוזר חלילה לפי הצורך, קורצת לארגונים, שרוצים להגביר את מהירות הנתונים שלהם ללא סיכון. אך מנגד נראה, שפתרונות היברידיים רבים אינם מסוגלים לממש את ההבטחה, שהם מציעים. זהו המקום, שבו ארגונים צריכים להיות מונחים ע"י הכוח של "גם", במקום "או".

בתיאוריה, ע"י שילוב של פתרונות פרטיים וציבוריים לענן היברידי, יכולים ארגונים להבטיח לעצמם אבטחה, המשכיות ושליטה על משאבי המידע הרגישים שלהם. המשמעות של פתרון היברידי "אמיתי" היא, שהשוק לא צריך לבחור יותר בין אפליקציות מסורתיות או אפליקציות ענן לא בטוחות, לא מידיות או לא גמישות, שעלולות לפגוע במהלך העבודה התקין.

כיום, ארגונים יכולים ליהנות מכל העולמות ולהחליף את הדילמה של "או" בחוויה עצמה - בזמנים שבהם הענן ההיברידי מאפשר העברה רצופה של עומסי עבודה בין הענן הציבורי בסביבות שונות באמצעות הקלקלה על העכבר, תוך מתן חופש ושליטה מוחלטים.

ההצלחה של ארגונים רבים, שמתאפיינים בחדשנות ובמהירות, תלויה בענן ההיברידי. רבות מן החברות הידועות ביישומי הענן שלהן הן בעלות צרכים, שייענו רק ע"י יישומים מסורתיים ורגישות מידע, שלא מתאימה ללחץ של שירותי ענן ציבוריים. חברות אלו לעיתים קרובות שומרות על מאגרי נתונים מאוחסנים, שבהם הקוד כתוב והנתונים של המשתמשים שמורים בתוך הרשת שלהם. זאת, כדי לשמור על חיסכון ולהריץ יישומים מסורתיים יותר הדרושים לניהול העסק.

למרות זאת, הנתונים, שקשורים לאינטראקציה של משתמשי הקצה, מאוחסנים כנראה בענן הציבורי ונותנים לחברות אלו את היכולת להתמודד עם עומסי תנועה ועם הדרישות המשתנות של בסיס הלקוחות בענן ולנצל את השירותים אותם מציע הענן, להריץ אותם ולנהל אותם וכך ליהנות מכל העולמות.

בזכות היתרונות הברורים של מודל הענן ההיברידי מעוניין השוק להשקיע בו. כיום שני שליש ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT אומרים, שפתרון הענן הנוכחי שלהם הוא היברידי וחברת המחקר IDC מעריכה, שארכיטקטורת הענן ההיברידי תשלוט בשוק אחרי 2020.

למרות זאת, אותו מחקר גם משתף, שלא הכול מתקדם כמתוכנן וחושף, שמשתמשים רבים עדיין נאבקים בנושאים אותם מתאמץ הענן ההיברידי לפתור: אבטחה וחשאיות (35%), מורכבות (32%) והוצאות (25%).

באופן אישי, שוחחתי עם חברות, שלקחו על עצמן להיכנס לתחום של פתרון היברידי, אך נקלעו לדילמת ה"או". יישומים צריכים להיות מפלטפורמה אחת או שנייה: ברגע שהם מהגרים לענן הציבורי, לא ניתן להחזיר אותם בלי הוצאות עצומות. כאשר ארגונים אלה רצו להגר יישומים, שפותחו בתשתית של ספק ענן אחד, נאמר להם, שהם לא יכולים לעשות זאת.

הגירה הופכת להיות החלטה חד כיוונית וחד פעמית, שמגבילה את הגמישות ומייקרת את העלויות. זאת, מאחר שיש צורך לשמור על מודרניזציה ועל מערכת משולבת. ארגונים לא תמיד מסוגלים להשתמש ברישיון התוכנה הקיים ומאבדים שילוב צד שלישי. כל זה גורם לכך, שאוטומציה ותזמור של כל הסביבות הופכות לבלתי אפשריות.

בעיות אלו מתעוררות, בגלל שהפלטפורמות המקוריות של הענן הציבורי שונות זו מזו באופן מהותי - יש צורך לשנות את כל דרך עבודתן. זו הסיבה, שאנו רואים שוק חדש של פתרונות לא מגובשים' המתיימרים לפתור חלק מבעיות אלו' כמו כלים הטוענים, שהם מסוגלים לנהל ענן היברידי.

לפני שמקבלי ההחלטות במחלקות ה-IT משקיעים בפתרון ההיברידי הם צריכים לבחון 3 מאפיינים מרכזיים: ניהול עקבי, אינטגרציה של צד שלישי ו-API משותף המקיף את כל תרחישי הענן ההיברידי.

לכן, רצוי לשאול את השאלות הבאות:

האם הארגון יכול להרחיב את הניהול הקיים שלו, האבטחה שלו וכלי האוטומציה שלו כדי לנהל את הענן הציבורי?
האם ניתן להניע (לא להגר) את היישומים הקיימים של הארגון לענן הציבורי וממנו חזרה, לפי הצורך?
האם תמיד המשתמשים בארגון יוכלו לדעת היכן הנתונים ושירותי האפליקציות שלהם?
והאם עיבוד הנתונים יכול להיות מהיר כמו התשתית המסורתית של הארגון?

ללא יתרונות אלה, השינויים בתשתית יהיו ענקיים, מה שיגרום לבעיות תקשורת והתאמה, ובסופו של דבר יעלו את ההוצאות וימנעו שיתוף פעולה מהיר. במקרה זה הכרחי לחשוב בצורה אסטרטגית על העסק ועל מטרות ה-IT. מה שמתאים היום לצורך המידי של ה-IT יכול לא להיות נכון לעסקים מאוחר יותר ויכול להיות מוכח כיקר מדי.

לכן, פתרון היברידי אמיתי וספק טוב יאפשרו גמישות רבה יותר. אם ארגונים ישאלו את הספקים את השאלות הנכונות ויתכננו מראש, הם יוכלו להימנע מבעיות הקשורות לענן ולהתחייב לפתרון היברידי.

אחרי הכול, רק סביבה גמישה, רבת פלטפורמות ורציפה, תעניק לארגונים את המהירות ואת החירות שהם זקוקים לה כדי להתחרות במרוץ העסקי של היום: היא תעניק להם את הכוח של ה"גם".

מאת: רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, דצמבר 2014.

ענן
 
 
 
לוגו Vmware



 
 
Bookmark and Share