Telecom News - שימוע מיותר במקום לעסוק בעיקר: טכנולוגיה, חדשנות, האזנה לציבור ותחרות

שימוע מיותר במקום לעסוק בעיקר: טכנולוגיה, חדשנות, האזנה לציבור ותחרות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> שימוע מיותר במקום לעסוק בעיקר: טכנולוגיה, חדשנות, האזנה לציבור ותחרות
בארה"ב החלו לחבר בתים ב-10 ג'יגה, בדרום מזרח אסיה הסלולר כבר בדור 4.5 ובדרך לדור 5, בישראל משחקים ב"מיקרו-רגולציה" בלי לשאול את הציבור ונציגיו המוסמכים, מה ראוי לעשות בשוק התקשורת הישראלי היום ומחר. עוד שימוע הזוי יצא לדרך. 
מאת: אבי וייס, 30.12.14, 21:30שמילה מימון

משרד התקשורת הישראלי נע ב-VR (ר"ת: Virtual Reality), חלל חיצון, שבו מתעסקים עם הרגולציה של העבר (דוגמת "שוק סיטונאי", למכרז דור רביעי בסלולר נגיע רק בחודש הבא, אולי) ועם שירותים ללא רישיון בחסות השר וצמרת משרדו.

לביצה הטובענית הזו נוסף השבוע שימוע המופיע תחת הכותרת "חובת השקיפות בחבילות התקשורת". השימוע עצמו מופיע כאן, ומיד נתייחס לנייר ההזוי וחסר המשמעות הזה, שמצטרף לעשרות שימועים, שפרסם משרד התקשורת ושלא הובילו לשום מקום (טוב, או בכלל).  

כך, משרד התקשורת מעסיק את עצמו ברגולציה של העבר, בשיטות הניהול של העבר ובטכנולוגיות של העבר. לא פלא, שיש כל כך הרבה "רעל" המסתובב בין עובדי המשרד (חשיפות והפתעות נוספות בדרך... גם בעניין "הפרשה הסודית" וגם בפרשות חדשות אחרות). לא כולם מסכימים לשיטות הקלוקלות הללו, שלא מובילות לכיוון הנכון ולטובת הציבור.

לעומת זאת, במקומות אחרים בעולם מתרחשים דברים ממש מופלאים בעולם התקשורת. למשל, בבלגיה, כ-20% תעבורת האינטרנט היא ב-IPv6 (לא ששמעו על דבר כזה במשרד התקשורת הישראלי). במיניאפוליס בארה"ב, חברת אינטרנט בשם US Internet החלה לספק חיבורים של 10 ג'יגה לבתים. בתחזיות כאן פרסמנו, שב-2018 תופעל רשת 5G במסגרת גביע העולם בכדורגל (המונדיאל), שייערך בשנה זו ברוסיה (כנראה לראשונה בעולם, אלא אם תוקדם במקום אחר כלשהו). ניסויים ב-5G החלו כבר במדינות רבות, בעיקר באסיה. על Offload בכלל לא שמעו בישראל. אנו, כרגיל, הרחק מאחור. 

מדוע משרד התקשורת מתעסק ב"מיקרו רגולציה"? כי הוא לא מקשיב לציבור ולנציגיו. אין שום תהליך כזה בישראל (בניגוד לנעשה אצל כל הרגולטורים לתקשורת בעולם המערבי). לכן, כשמוציאים שימועים טיפשיים בכמויות ואחריהם הנחיות של VR, מקבלים תוצאה הזויה המתאימה לרמה של גן ילדים. דוגמה בולטת אחרונה: ההנחיות של משרד התקשורת לספקיות האינטרנט לעניין "גילוי נאות והתחייבות למהירות גלישה מזערית באינטרנט". מה עשו רוב חברות האינטרנט? פרסמו "מהירות גלישה מזערית" של 0.01 מגה. נו באמת. 

וכעת לשימוע האחרון בחתימת שמילה מימון, (בתמונה למעלה), סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה, שרוצה, שחברות הסלולר תגדרנה במדיוק מה זה "ללא הגבלה" ו"הכל כלול". זאת, במקום לתת לתחרות לעשות את שלה, ושהלקוחות יחליטו בעצמם מי הספק הכי מתאים להם, מאלצים את חברות התקשורת שוב להמציא מספרים אידיוטיים וחסרי משמעות, כמו "מהירות גלישה מזערית". 

יתרה מכך. השימוע הזה נולד, כך כתוב בשימוע בסעיף 2, משום ש: "מתלונות שהגיעו לאחרונה לידי המשרד מתברר...". מי כתב את התלונות הללו? להערכתי, שמילה מימון או מי מעוזריו, שלח מכתבים בעילום שם לעצמו... זו פשוט בדיחה. במקום לעשות סקרים בקרב הציבור ולראות באמת מה מטריד את הציבור, או לכנס באופן קבוע מידי רבעון את נציגי הציבור ולדון איתם מהם הנושאים הדחופים, שיש לטפל בהם, ממציאים פתרונות לבעיות, שמלקטים עובדי משרד התקשורת מהאוויר ומהדימיון. 

בנוסף, אם תביטו בלוח התפוצה של השימוע של שמילה מימון תראו, שהוא ממוען לכתובות הלא נכונות. למה? כי הציבור באמצעות נציגיו, בכלל לא מצוי בלוח התפוצה. לעומת זאת, יש בלוח התפוצה מנכ"לים של חברות, שאינן קיימות ומנכ"לים שלא קיימים בחברות קיימות, אבל החליפו שם או כיוון. או בעברית פשוטה: מדובר בשימוע של VR, שנולד בחלל החיצון ונשאר בחלל החיצון. שום דבר טוב לא יצא מבזבוז הזמן ובזבוז הנייר הזה.
אידיוטי



 
 
Bookmark and Share