Telecom News - האם כדאי לעסקים להמתין לשירותי טלפוניה בענן של Unlimited?

האם כדאי לעסקים להמתין לשירותי טלפוניה בענן של Unlimited?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם כדאי לעסקים להמתין לשירותי טלפוניה בענן של Unlimited?
האם כדאי לעסקים להמתין לשירותי טלפוניה בענן של Unlimited?
מאת: מיכאל פנחס, 4.1.15, 17:02מיכאל פנחס
 
מספר ספקי תקשורת נמצאים בהמתנה לתחילת פריסת שירותי טלפוניה ותקשורת עסקית בענן על תשתית חברת Unlimited (לשעבר IBC). האם כדאי גם לעסקים להמתין?
 
חברת Unlimited (שם המותג של IBC), שהחלה פריסת סיבים לבתים ועסקים למשל בבאר שבע ובטירת כרמל, מתכוונת לא רק להרחיב את פריסת הסיבים אלא גם לגוון את שלל פתרונות התקשורת ללקוחות הקצה. בכלל זה, מספר ספקי תקשורת כבר הצהירו, שהם מתכננים לספק שירותי טלפוניה פרטית ועסקית על רשת Unlimited, שירותי תקשורת מבוססי ענן.
 
הספקים, שכבר ידוע שנערכים לאספקת השירותים הטלפוניים הווירטואליים הם: גולן טלקום, Triple C, YouPhone. בנוסף, תצטרפנה בקרוב לרשימה זו (כפי הנראה), כמה חברות נוספות דוגמת: Cellact, הלו-015 וטלזר-019. כל החברות הללו ממתינות, שמשרד התקשורת ישחרר את סוג הרישיון החדש הנקרא "רישיון אחוד", שיאפשר להן לספק את כל מגוון שירותי התקשורת תחת רישיון אחד, זול ונוח יותר למימוש עבורן.
 
הכוונה היא להגיע להחלפת ה"ערב רב" של רישיונות, שחלקם מאוד יקרים, שיש לחברות התקשורת בישראל, ל"רישיון אחוד" עבור כל השירותים, מה שיאפשר לחברות תקשורת רבות ובמיוחד חברות קטנות, לספק שירותי Triple ו-Quadruple (שירותים משולשים ומרובעים - הכוללים סלולר וקווי גם יחד). אלה שירותים הכוללים את כל מגוון הטכנולוגיות הקוויות והניידות הקיימות בעולם תחת מעטפת טכנולוגית ושיווקית אחת.
 
המטרה של המתחרים חדשים הללו בעולם שירותי הטלפוניה: להגיע לשוק עם שירותים מגוונים, זולים מאוד ומלהיבים ולהוציא את הלקוחות מהתלות המוחלטת שלהם בספקים הגדולים והוותיקים (בעיקר בזק והוט בתחום הקווי ו-3 ספקיות הסלולר הגדולות: סלקום, פרטנר ופלאפון).
 
כל עסק, כמו גם כל לקוח פרטי, לא רוצה רק שירות תקשורת אחד. כל לקוח צריך מגוון שירותים: טלפוניה קווית וסלולרית, חיוג לחו"ל ובחו"ל, אינטרנט, שירותי ערך מוסף כמו: מסרים מידיים ושירותי מרכזיה, שירותי אופיס ועוד. זה לא סביר, שכל שירות יהיה מספק אחר ברישיון אחר על רשת אחרת. גם בעולם זה נעלם מזמן. אנו בעידן הענן ואין סיבה, שהלקוח לא ינהל את השירותים שלו, ממש את כל השירותים, בפורטל אחד בדפדפן, בענן. זה אמור להיות אחיד, פשוט, זול וקל.
 
לכן, הספקים החדשים הללו, מעוניינים לספק ללקוחות מכל סוג ומכל סדר גודל, את כל השירותים, שהוא זקוק להם בעולם התקשורת, במעטפת אחת. מול הלקוח יהיה ספק תקשורת אחד  .(One Stop Shop)פתרון כזה יביא להוזלה משמעותית של הוצאות התקשורת והמחשוב של כל לקוח עסקי ויספק לו תועלת מיידית, גם בצורת ניהול העסק ועובדיו. השילוב של תקשורת נייחת, ניידת ושאר השירותים במעטפת אחת, מביא ליכולות עסקיות, שלא היו קודם בשוק.
 
מכאן, מומלץ ללמוד את הגישה החדשה הזו ולבחון את הפתרונות החדשים המתוכננים על רשת Unlimited לקראת הרגע, שהם ישוחררו לשוק, כנראה בתחילת שנה זו (2015). בינתיים, אין להתחייב לשום ספק שירותי תקשורת וטלפוניה קיים ליותר משנה כדי להשאיר את חופש הבחירה בידי הלקוח העסקי ולא בידי ספק התקשורת. זה גם לא הזמן לעבור לפתרונות Centrex, או למרכזיות פיזיות (או לחילופין למרכזיות אסטריסק - Asterisk). זאת, מאחר שאלה פתרונות של העולם הישן, פתרונות שאינם תואמים את העולם החדש הנמצא בענן. יש בהחלט למה לצפות.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים 

 
טלפוניה בענן



 
 
Bookmark and Share