Telecom News - 44.5 מיליארד דולרים במכרז התדרים (של ה-FCC בארה"ב)

44.5 מיליארד דולרים במכרז התדרים (של ה-FCC בארה"ב)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 44.5 מיליארד דולרים במכרז התדרים (של ה-FCC בארה"ב)
במכרז התדרים שנקרא Auction 97 של הרגולטור האמריקאי לתקשורת (FCC) שנערך ממש אחרי הכריסמס ובתחילת 2015 ותוצאותיו הסופיות יתפרסמו בימים הקרובים, הוצעו הצעות בגובה של 44.5 מיליארד דולרים לתדרים בכל רחבי ארה"ב, עם דגש לאזורי ניו-יורק ולוס-אנג'לס. ומה יקרה אצלנו?
מאת: אבי וייס, 7.1.15, 12:00LTE

 הרגולטור האמריקאי ממשיך בתכנית חלוקת ומכירת התדרים לשוק האמריקאי. בארה"ב, יש תכנית תדרים מקיפה, כוללת, שקופה וציבורית (כאן), שעברה תהליכי שימוע ממושכים (כולל כמה החלטות חשובות של נשיא ארה"ב), ופרטיה מצויים כאן. התכנית המאושרת היא ל-10 שנים קדימה. כל תחום הספקטרום שם (כמו בכל מדינות המערב) פתוח לעיון הציבור בפורטל ייעודי ואינטראקטיבי עם הציבור, המוקדש לתחום הסלולר והאלחוט, כש"סדין התדרים" האמריקאי נמצא כאן, פתוח לגמרי, עם יכולת חיפוש קלה מה יש בכל תדר ומה נעשה וייעשה בכל תדר. 

ממש בסיום הכריסמס ועד 5.1.15, קיים ה-FCC מכרז לתדרים ברחבי ארה"ב, עם דגש לאיזורי ניו-יורק ולוס-אנג'לס, כשבתוצאות ראשונות של המכרז יש הצעות בגובה של 44.5 מיליארד דולרים לכ- 880 רישיונות חדשים (שכוללים בתוכם מעל ל-20 ספקי תקשורת וסלולר חדשים). התוצאות הסופיות תפורסמנה בימים הקרובים, כאשר כל הצעה תיבדק לעומק. 

תחומי התדרים שהיו כעת במכרז:
א. תחום ה-J-block שהוא חלק מתחום ה-AWS-2 (בתחום של 2020 עד 2025 מגהרץ בערוץ העולה עם 2175 עד 2180 מגהרץ בערוץ היורד), יועד בעיקר לשתי הערים הגדולות בארה"ב.
ב. תחום ה-AWS-3 (ראה שרטוט מתחת) שכולל את התחומים 1755 עד 1780 מגהרץ בערוץ העולה עם 2155 עד 2180 מגהרץ בערוץ היורד, וכן תדרים בתחום 1695 עד 1710 לטכנולוגיות TDD. במכרז זה, יחולקו רוב הרישיונות (734 מתוך ה- 880), בעיקר לצרכי "סגירת הפער הדיגיטלי", לצרכי Small Cells ו-Offload, בכל רחבי הארה"ב.  
תחום התדרים

ומה קורה בישראל?
אין בישראל שום אתר לתדרים, אין שיתוף של הציבור בשום תחום, אין תכנית תדרים שנתית או בכלל, בקיצור: אין כלום. אין גם הקצאות תדרים או תכנון להקצאות תדרים ל-Small Cells, WiFi ו-Offload. פשוט כלום מכלום. כל התחום הזה מנהל בשיטות של המאה ה-19מה יש בישראל? יש "מס תדרים", שיוטל על הציבור ממש בקרוב, באוסף תרגילים מדהים שמבוסס על פיברוקים בקנה מידה מבהיל.

המס הזה יוטל ב- 12.1.15, בעת קיום מכרז התדרים ל-LTE. בימים האחרונים, חברי הוועדים של עובדי חברות הסלולר פלאפון וסלקום פנו לראש הממשלה (שמשמש גם שר התקשורת), בדרישה לעצור את מכרז התדרים הזה, כי המכרז הזה יוביל (לדבריהם) לפיטורים המוניים.

נדמה לי שהוועדים הללו "איחרו את הרכבת" והם פשוט "שוגים באשליות". היכן הם היו, כשחשפתי את כל התרגילים והפברוקים, שכעת הם חוששים מפניהם? היכן הם היו ב-2013, כשעוד היה ניתן היה לעשות משהו? הם יכלו להגיב בזמן אמת ולא בדקה ה-90. להערכתי, אין כל דרך חוקית לעצור כרגע את המכרז ל-LTE, אלא בפניה לבג"ץ, שבספק רב אם יתערב בנושא כה מקצועי ומסובך.

ככה זה בדיוק עובד במדינת ישראל. כאן זה לא ארה"ב
 
אנטנות



 
 
Bookmark and Share