Telecom News - הרפורמה בחיוג ל"שירותי פרמיום" תיכנס לתוקף ב- 15.2.15 (והכאוס יגבר)

הרפורמה בחיוג ל"שירותי פרמיום" תיכנס לתוקף ב- 15.2.15 (והכאוס יגבר)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הרפורמה בחיוג ל"שירותי פרמיום" תיכנס לתוקף ב- 15.2.15 (והכאוס יגבר)
ללא פרסום לציבור סיים משרד התקשורת את כל השימועים ותהליכי קבלת ההחלטות בתחום החיוג למספרי פרמיום, כולל חיוג ל"שירותי פרמיום בתעריף רגיל" (תרגיל המקובל בעיקר במגזר החרדי), אבל הלקוחות היו ונשארים חשופים בלי הגנה. 
מאת: אבי וייס, 8.1.15, 10:00אבי ברגר

משרד התקשורת סיים (לכאורה) את הטיפול ברפורמה של "מספרי הפרמיום" ופרסם בשבוע החולף את החלטותיו (כאן וכאן), שכוללות בקצרה 3 סעיפים:

א. הרפורמה תיכנס לתוקף ב- 15.2.15 ללא כל דחייה נוספת (עד עתה היו מספר רב של דחיות. נמתין ונראה אם לא יימצא התירוץ לעוד דחייה). 

ב. מתאריך זה, שירותי פרמיום במחירי פרמיום יינתנו רק בחיוג למספרי פרמיום (1-800, 1-900 ונגזרות של המספרים הללו: 1-901, 1-902). 

ג. חיוג לשירותי פרמיום בתעריף רגיל (תרגיל חביב בנושאים רבים ובמיוחד בשרותי מידע למגזר החרדי שאין לו אינטרנט, והתשלום נגבה דרך הקש"ג הסלולרי, שעדיין גבוה ולא עודכן), שירותים אלה יבוצעו רק למספר קווי (שבו הקש"ג יחסית מאוד נמוך).

הסבר נטלפון ישןוסף לסעיף ג': הקש"ג הקווי (עלויות קישורי הגומלין בשיחות העוברות בין מפעילי תקשורת) הוא סביב ה-1 אג' לדקה והקש"ג הסלולרי הוא סביב ה-7 אג' לדקה (המחירים ללא מע"מ). בגלל הפער הזה, ספקי שירותי מידע סיפקו מספר קווי (לעיתים סלולרי) לשירות מידע. אנשים היו מתקשרים למספר הזה כדי לקבל את המידע הטלפוני, בשיחה שהייתה עוברת למעשה למספר אחר, סלולרי, ברשת אחרת. כך, ספק התקשורת האחר, שהשיחה הייתה מגיעה אליו, היה מוציא חיוב בדמי הקש"ג הסלולרי לרשת שממנה בוצעה (יצאה) השיחה. ה-7 אג' לדקה + מע"מ כשמכפילים זאת במאות אלפי עד מיליוני דקות שיחה ביום, זה מאפשר "לחיות טוב" מהתרגיל ואף "להתחלק ברווחים" עם מבצעי התרגיל הטלפוני הזה.

הבעיה: לא כולם מסכימים להשתתף בתרגיל הזה. דוגמה בולטת: גולן טלקום סירבה להעביר לפלאפון את חשבון הקש"ג, שהגישה לה על סך 640 אלף ש"ח (!). מדובר על חוב של חודש אחד, ולדברי גולן טלקום, לקוחות שלה התקשרו למספרי תוכן נייחים, כדי לקבל תוכן, אך נותבו למספרים סלולריים ברשת פלאפון. זאת, כדי "לקטוף" את הקש"ג הסלולרי, מה שיצר את החשבון הזה ששלחה פלאפון לגולן טלקום, עד שגולן טלקום עצרה את התרגיל.

גולן טלקום טענה בבית המשפט, שמדובר ב"פעולת מרמה מכוונת". פלאפון מסרה בתגובה: "גולן (טלקום) מנסה להתחמק מחוב שלה כלפי פלאפון, אשר באופן ברור ועל פי קביעת משרד התקשורת, היא חייבת לשלמו. גולן מעכבת תשלום זה לכל חברות התקשורת וחלק מהן כבר תבעו אותה". כך, גולן טלקום היחסית קטנה, "שברה שתיקה" ולא הייתה מוכנה להשתתף בתרגיל של כל ספקיות התקשורת בישראל, שמעבירות מצד לצד את דמי הקש"ג הסלולרי, לשירותי תוכן.

בעיקר הרגיז את גולן טלקום, שהלקוחות שלה (כולם) נמצאים בחבילות של "הכל כלול". דהיינו: אין מחיר לדקת שיחה יוצאת אצלם, כאשר גולן עצמה נתבעת לשלם על שיחות של הלקוחות הללו דמי קש"ג לפי דקות, לרשת סלולר אחרת, לשם עוברות שיחות של הלקוחות שלה, שמחיייגים לשירותי המידע. 

כך או כך, בית המשפט יכריע בסוגיה, במקום שמשרד התקשורת יטפל בבעיה, שנולדה אצלו כבר לפני שנים, בעצם קביעת הקש"ג הסלולר בערך כל כך גבוה (הקש"ג הסלולרי היה אמור להיות מזמן - אפס), ובעצם הפקרת תחום שירותי הפרמיום בידי בעלי אינטרסים צרים. 

מה יקרה לאחר ה- 15.2.15?
התשובה פשוטה: הכאוס יימשך והצרכנים ימשיכו להיות חשופים לתרגילים חדשים וגם ישנים, בלי שום הגנה ממשרד התקשורת. את זה כבר חשפנו כאן, כשחשפנו את מכתבו של מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר - בתמונה למעלה), שנכנע לבעלי ההון והאינטרסים ו"סירס" את כל הרפורמה הזו, ממש חיסל אותה לחלוטין. אנשים תמימים ימשיכו לשלם עד 100 ש"ח לדקה, בשיחות פרמיום, כמו קודם. ראו הוזהרתם
שיחות פרמיום



 
 
Bookmark and Share