Telecom News - האם שירות All in Box של הוט לעסקים הוא עסקה כדאית?

האם שירות All in Box של הוט לעסקים הוא עסקה כדאית?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם שירות All in Box של הוט לעסקים הוא עסקה כדאית?
האם שירות All in Box של הוט לעסקים הוא עסקה כדאית?
מאת: מיכאל פנחס, 28.1.15, 20:30מיכאל פנחס
 
חברת הוט יצאה במבצע המכוון ללקוחות ברמת ה-SME של שירות All in Box, עם שיחות ללא הגבלה לקווים נייחים ונתב אינטרנט עסקי. האם כדאי להשתמש בפתרון הזה לשירותי הטלפוניה והאינטרנט של העסק?
 
חברת התקשרות הוט יצאה במקביל להשקת שירותי IP-Centrex עם תדיראן טלקום, במבצע לשירות בשם,"All in Box"  שירות חדש המאפשר ללקוחות עסקיים בינוניים (SME) לשדרג את תשתיות התקשורת שברשותם לטכנולוגיה ולקצב מתקדם (כך לטענת הוט), יחד עם מעטפת שירות אחת בקופסה אחת All in Boxהוא פתרון תקשורת משולב לעסקים במסגרתו ייהנה הלקוח מתשתית אינטרנט ומהירה על גבי סיב אופטי ברוחב פס של100 Mb  סימטרי.

בנוסף, משלב פתרון זה טלפוניה קווית על גבי ציר PRI של 15-60 אפיקי דיבור עם שיחות ללא הגבלה לקווים נייחים. הפתרון משולב יחד באמצעות נתב עסקי מתקדם. השירות מנוהל במקום אחד באמצעות מוקד תמיכה ייעודי של HOT  עסקים.
 
השירות הזה הושק ע"י הוט במחיר הבא: קו תמסורת סימטרי 100Mb לאינטרנט +  צירPRI  אחד של 30 אפיקי דיבור, עם שיחות ללא הגבלה לקווים נייחים + נתב עסקי מתקדם, ב-2,590 ₪ לחודש (ללא מע"מ) כולל התקנה.
 
האם הפתרון הזה כדאי?
לא ברור מה הניע את הוט לצאת במבצע לשירות הזה במחיר ממש לא אטרקטיבי ובציוד של דורות קודמים בעולם הטלפוניה, במקביל לפרסום שירותים אחרים לגמרי של הוט לעסקים.

אם ממילא מחברים את הלקוח בנתב עסקי לאינטרנט, מדוע שהטלפוניה לא תעבור גם היא על רשת האינטרנט? ייתכן והוט נתקעה עם מלא של ציוד ישן ורוצה לקדם את מכירתו. אגב, באותו יום ממש, פורסם המבצע והשת"פ של HOT עם תדיראן טלקום, שנראה הרבה יותר אטרקטיבי מהמבצע הזה.
 
בנוסף, להוט יש מבצע אחר לגמרי, בשירות ענן, בשם HOT Cloud, שמספק שירותי מרכזיה לעסקים ברמת ה-SME בענן של מיקרוסופט. זאת, במערכת Lync, עם חיבור שקוף ומלא לכל שירותי הענן של מיקרוסופט, לרבות Office 365 בענן, שניתן כיום בחינם לכל מי שהוא לקוח של Lync.
 
דהיינו: השירות בענן של HOT Cloud עם שלל היכולות של שירותי משרד ו-Office, מספק מענה הרבה יותר מקיף, זול, ידידותי ומתאים לצרכי העסקים ברמת ה-SME מאשר שירות ה-All in Box.
 
בנוסף, מי שרוכש את שירות All in Box נלכד ב"חתונה קתולית" עם ציוד ספציפי בטכנולוגיה ישנה עם מגבלות רבות ותשלום מופרז. התשלום מופרז גם בגלל שאם לעסק יש רק 25 קווים, הוא בכל מקרה ישלם על 30 קווים. אם יש לעסק 35 קווים, הוא ישלם על 60 קווים. זאת, כי חיבור PRI לקופסה הזו יכול להיעשות בחיבור של או 30 או 60 קווים.
 
כ"כ חשוב לשים לב, שהשירות הזה כולל שיחות ללא הגבלה רק לקווים נייחים, בעוד שכיום רוב השיחות הן לקווים ניידים. דהיינו: הלקוח ישלם ביוקר על כך, שרוב השיחות שלו הן לקווים ניידים, בתשלום נפרד. 
 
שורה תחתונה: להוט עצמה יש הצעות טובות יותר לעסקים מאשר All in Box ומומלץ לפעול בגישת "הצרכנות הנבונה", לפני כניסה לרכישת פתרונות יקרים, שכובלים את הלקוח.
 
מאתמיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
טלפון עתיק 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share