Telecom News - הישג לחשיפה: משרד התקשורת תיקן "מכרז מפוברק"

הישג לחשיפה: משרד התקשורת תיקן "מכרז מפוברק"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הישג לחשיפה: משרד התקשורת תיקן "מכרז מפוברק"
טוב עשתה צמרת משרד התקשורת, שתיקנה "מכרז תפור ומפוברק" אחד, כתוצאה מהחשיפה שלנו. הישג אחד (ודי זעיר) בים של תחמונים, פברוקים, "פטורים ממכרזים" והתעלמות מכל חוק ונוהל. האם יש כאן בשורה חיובית לעתיד? נמתין ונראה. 
מאת: אבי וייס, 15.1.15, 08:10תמי לשם

לפני כ-3 שבועות חשפנו כאן כיצד צמרת משרד התקשורת (לרבות צמרת מועצת הכבלים והלוויין) תיחמנו מכרז לתפקיד ניהולי בכיר במועצת הכבלים והלוויין.

בעקבות החשיפה ובעקבות הבנה, שכנראה אפשר לתקן את הטעויות שנעשו במינימום נזקים, המכרז תוקן (גם אם ההסברים לתיקון "מצוצים מהאצבע", כמו כל ההסברים, שקדמו לתיקון). 

התחמון הנוכחי היה בנוי מסדרת המהלכים הבאים:
א. פרסום מכרז פנימי (ע"י סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש, תמי לשם, (בתמונה), באישור המנכ"ל, אבי ברגר) לתפקיד חדש בשם: "מנהל תחום פרויקטים" במועצת הכבלים והלוויין בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב.
ב. 
אחרי שמספר עובדים במשרד התקשורת רצו להגיש מועמדות לתפקיד, בוטל לפתע המכרז הזה ובמקומו פורסם מכרז חדש, ששמו שונה ל"מנהל תחום בכיר פרויקטים", הפעם מדובר בתפקיד בכיר הרבה יותר, שמקביל לראש אגף במערכת הממשלתית.
ג. הדבר הכי חשוב: שונו תנאי הסף הנדרשים מהמועמדים לתפקיד זה. התנאים החדשים כללו תואר בתקשורת או משפטים וניסיון בעיתונאות... כידוע, במשרד התקשורת יש הרבה אקדמאים בעלי תארים מגוונים ולא מעט עורכי דין, אבל עיתונאים וניסיון בעיתונאות (מלבד דובר המשרד, שלא היה מיועד לתפקיד זה) - אין

ד. בנוסף, המכרז פורסם ב-10.12.14 ומועמדות היה צורך להגיש עד 16.12.14. דהיינו: רק מי שהיה מוכן מראש עם מסמכים מתאימים, היה יכול לגשת למכרז, בגלל הזמן הקצר מאוד בין מועד פרסום המכרז לבין מועד הגשת המועמדות (באמצע היה שישי שבת, שבהם משרד התקשורת סגור).

כשהתחלתי למחות על התחמון הזה, קיבלתי תגובות "נחושות" גם מנציבות שירות המדינה וגם ממשרד התקשורת. גם ועד העובדים של המשרד מחה על המכרז בפני נציבות שירות המדינה, והתלונה של הוועד נדחתה אף היא, באותם נימוקים, שהתמצית שלהם: "הכל בסדר".

אולם, למרות התגובות הנחושות שקיבלתי ש"הכל בסדר והכל חוקי", החלטתי לפרסם את הפרשה בהבלטה, מה שגרם לסערה בקרב העובדים והמנהלים במשרד התקשורת, שלא היו מודעים לפרשה הזו. אפשר לראות זאת גם בטוקבקים הרבים, שהיו לחשיפה שפרסמתי. 

כ"כ, החלטתי לא להרפות מהנושא, משום שנודע לי, שמי שהגיש מועמדות לא היה לו כל רקע בעיתונאות, אלא "נגישות למדיה", (מיד יובן מה זה "ניסיון ונגישות למדיה"), ולכן פניתי בדחיפות לנציבות שירות המדינה ובמקביל גם למשרד התקשורת בשאלה:

"בעקבות ערר בעניין המכרז של "מנהל תחום בכיר פרויקטים" במועצת הכבלים והלוויין, (שפורסם על ידי כאן), נקבע ע"י הנציבות, שניתן שיהיו מועמדים גם ללא ניסיון בעיתונאות ובלבד, שיראו איזה קשר "לניסיון במדיה", שזו הגדרה מאוד גורפת (גם מי כותב פוסט בפייסבוק, יש לו לכאורה "רקע וניסיון במדיה"...).
האם לאור שינוי הקריטריון המרכזי להגשת המועמדות לתפקיד, לא מן הדין לפרסם את המכרז הזה לתפקיד - מחדש, כדי שכל המועמדים, שלא ידעו על שינוי הקריטריונים בדיעבד, לאחר שהמכרז נסגר להגשת מועמדות, יוכלו בכל זאת לגשת אליו?".

תגובת משרד התקשורת: "
תיאור התפקיד ודרישות הסף לא שונו. בקשת הוועד לשינוי תיאור התפקיד ודרישות הסף לא התקבלה ע"י הנציבות ועל כן התיאור ודרישות הסף נותרו על כנם. נבקש לציין כי גם קודם לכן בתיאור התפקיד המקורי ובדרישות הסף הנלוות אליו צוין מפורשות כי על המועמד/ת להיות בעל ניסיון בעיתונאות או תקשורת שיווקית, בכתיבה עיתונאית, או בתחומי מדיה אחרים לרבות בתחום הניו מדיה".

דהיינו: בלוליינות פרשנית, שנולדה בעקבות חשיפתי, "השרץ הוכשר" ע"י הפיכת המילה מדיה לכזו שכוללת גם את הניו-מדיה. דהיינו: כל אדם שכתב אי פעם פוסט בפייסבוק, או בלוג בגוגל, או כתב רק טוקבק באתר זה או בכל אתר אחר, הוא בגדר "בעל ניסיון בניו-מדיה"...היה ברור, שהעניין הזה פשוט הגיע לסף התהום והלוליינות המילולית האבסורדית הזו, יכולה להפיל אנשים רבים. 

לכן, אתמול התעשתה צמרת משרד התקשורת, ופתחה את המכרז מחדש (אחרי שהוא נסגר כבר ב-16.12.14), והפיצה חוזר, שכל אחד יכול להגיש מועמדות לתפקיד עד 21.1.15

לכן, פניתי שוב למשרד התקשורת ושאלתי: "בהמשך לתשובה כאן מעל, כיצד היא מתיישבת עם העובדה, שלפתע המכרז נפתח וניתנה האפשרות להגיש מועמדות עד ה- 21.1.15?"

תגובת משרד התקשורת: "המכרז לא ״נפתח״ בשנית כפי שאתה טוען. בשל טעות סופר המכרז פורסם בשנית ללא שינוי מהותי-לא בתיאור התפקיד ולא בדרישות.  סימן / הוחלף ב :".
 
אם לא הבנתם את התשובה, אז הנה הסבר בעברית קלה: המכרז נפתח מחדש לכולם, כי רק כך היה ניתן להציל אותו מהביזיון הזה, שהיה גורר כמה אנשים בכירים במשרד התקשורת לחקירה על "תפירת מכרז" (שזה יכול להיחשב בנסיבות המוגדרות בחוק כעבירה פלילית).

זה שאיש לא מוכן להודות בטעות וטוען, שהייתה "טעות סופר", שהתגלתה רק אחרי 3 שבועות מאז שהתחלתי לנדנד בנושא ולפרסם אותו ברבים, זו נקודת חולשה לצמרת משרד התקשורת. אולם, טוב שלפחות הצלחנו בעצם החשיפה לתקן מכרז מפוברק אחד, מכלל השפע של הפברוקים, שאנו מפרסמים כמעט כל יום... אולי יש בכך תקווה לעתיד טוב יותר. נמתין ונעקוב מקרוב. 
 
משרה



 
 
Bookmark and Share