Telecom News - בדו"ח חדש של האו"ם (ITU) ישראל הידרדרה ממקום 27 למקום 29

בדו"ח חדש של האו"ם (ITU) ישראל הידרדרה ממקום 27 למקום 29

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> בדו"ח חדש של האו"ם (ITU) ישראל הידרדרה ממקום 27 למקום 29
זאת, במדד עולמי של "חברת המידע" (Information Society). הירידה היא בכל המדדים שנבדקו, החל ממחיר הפס הרחב כאחוז מהכנסות משקי הבית וכלה באחוז משקי הבית, שיש להם פס רחב כתלות בהכנסת המשפחה וכמות המחשבים שיש בכל משפחה בישראל. זו המורשת, שגלעד ארדן משאיר אחריו. 
מאת: מערכת Telecom News, 18.1.15, 08:00ITU Logo

ארגון התקשורת הבינלאומי של האו"ם (ITU), פרסם דו"ח משווה עולמי חדש, פרי מחקר מתמשך של ITU בתחום אינדקס "חברת המידע" (Measuring the Information Society), שיוצא זו השנה השישית.

כלי ההשוואה המרכזי בדו"ח קרוי IDI (ר"ת: ICT Development Index), מצביע על הההתפתחות של כל מדינה במדדים של מוכנות והיערכות ל"עידן המידע" וכיצד כל מדינה, שנמצאת במסגרת ITU, מיישמת את השאיפה ל"חברת מידע". המדדים הללו הם אובייקטיביים ומבוססים על נתונים הנאספים כל הזמן במדינות השונות החברות ב-ITU. המדדים מצביעים גם על רמת "הפער הדיגיטלי" הקיים בכל מדינה ומה עושה כל מדינה לצמצום "הפער הדיגיטלי".

הדו"ח משווה את ביצועי שנת 2012 מול 2013, והוא מצביע בברור על מה שקרה כאן אצלנו בישראל: המשכנו להידרדר במדד "חברת המידע" והפער הדיגיטלי גדל בהשוואה עולמית. כך, ישראל נמצאת כיום בשולי העולם המערבי ובגבול העולם השלישי מבחינת מיקומה במדד. ירדנו ממקום 27 למקום 29, עם ירידה בכל המדדים הרבים שנבדקו. רק לשם השוואה קטנה, בחריין נמצאת במקום ה-27 (שבו הייתה ישראל קודם לכן)...

הדו"ח המלא והמפורט ניתן להורדה מכאן, למתעניינים.

ממצאי הדו"ח של ITU תואמים דוחות מחקר אחרים, למשל דו"ח חדש של Ovum שפרסמנו כאן, לגבי הפס הרחב, שמדד את הפס הרחב הנייח והנייד בהשוואה עולמית. ישראל, שהייתה במקום 11 במדד זה אך לפני 3 שנים, הידרדרה במהירות למקום 19 ותישאר במקום 19 עד 2019 (!). מחקר של ה-OECD (כאן) לתחום הנייד מספק תמונה דומה ואף יותר עגומה.

אצלנו, נאבקים עדיין על יישום דור 4 כשבכל העולם עוסקים כבר בקידום והיערכות לדור 5. אצלנו, נאבקים עדיין על יישום "שוק סיטונאי", כשבכל העולם כבר שכחו מהעניין הזה ועוסקים רק בפריסת סיבים לבתים ולעסקים. על טכנולוגיות מתקדמות בכלל לא שמעו כאן במשרד התקשורת (החל מ-IPv6, דרך IoT, Big-Data, Clouds, וכלה ב-Offload). ישראל היא Startup Nation, אולם רק לצרכי ייצוא

זו המורשת של השר גלעד ארדן, ש"הרס כל חלקה טובה" בהייטק הישראלי בכל נושא שטיפל בו. בנתונים של הדו"ח הבא של ITU בוודאי מצבנו יהיה יותר גרוע, כי בשנה שחלפה וגם ב-2015, אין כל סימנים, שחל שינוי במדיניות ובדגשים של מהלכי משרד התקשורת הישראלי. עיקר הזמן והמאמץ מוקדש לנושאים הלא נכונים. התוצאות מדברות בעד עצמן. 
 
גלעד ארדן
גלעד ארדן, שר הגנת הסביבה והתקשורת בעבר וכיום שר הפנים. התמחות עיקרית: יצירת נזק הולך וגדל לתושבי ישראל. 



 
 
Bookmark and Share