Telecom News - משרדי האוצר והביטחון סיכמו על פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל

משרדי האוצר והביטחון סיכמו על פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרדי האוצר והביטחון סיכמו על פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל
משרדי האוצר והביטחון סיכמו על פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל
מאת: מערכת Telecom News, 18.1.15, 16:09אנטנות

כבר החל מלפני למעלה משנה חשפנו ב-3 כתבות את התכנית הזו להעברת תדרים מצה"ל לרכבת ישראל למרות הכחשות מצד משרד התקשרות. עתה מתברר, שהחשיפה שלנו הייתה מדויקת.
 
אגף התקציבים במשרד האוצר ואגף התקציבים (את"ק) במשרד הביטחון סיכמו על פינוי תדרי תקשורת ביטחוניים, שיביאו לקפיצת מדרגה במערך הסעת ההמונים ותנועת הרכבות במדינת ישראל.

במסגרת הסיכום תפנה מערכת הביטחון 2 רצועות עד סוף 2018 ומשרד האוצר יתקצב את הפרויקט בסכום של 220 מיליון ₪, בפריסה בין השנים 2015-2018 בהתאם לעמידה ביעדים, תקציב שיממן הצטיידות בפתרונות טכנולוגיים חלופיים לתדרים שיפונו.

התדרים, שיפנה משרד הביטחון, יאפשרו לרכבת ישראל לממש פרויקט לפיתוח ושיפור מערכת ההסעה להמונים בישראל, שבמסגרתו תרכוש ותתקין רכבת ישראל מערכת איתות ובלימה אוטומטית ETCS, שתשפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות ותאפשר להגדיל את כמות הרכבות הפועלות בקווים השונים, להגדיל את היקף הנוסעים ולקצר את זמני הנסיעה.

כל שדרוג של מערכת להסעת המונים מעודד ויתור על נסיעה ברכב פרטי, תורמת לסביבה, לצמיחה הכלכלית ומקדמת יציאה לעבודה של אוכלוסיות שאינן משתתפות בשוק העבודה.

אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "אגף התקציבים יוזם ומקדם פינוי משאבים משקיים לטובת הכלכלה הישראלית. שימושים אזרחיים במשאבים אלה, דוגמת התדרים, כמו גם פינוי מחנות צה"ל עבור הגדלת היצע הנדל"ן, מסייעים להגדלת הצמיחה. נמשיך לבצע רפורמות מבניות חשובות לטובת המשק כולו בשיתוף משרדי הממשלה השונים".

תא"ל ששון חדד, היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון: "התדרים שנפנה ושמצטרפים לתדרי הדור הרביעי ולקרני התקשורת שכבר פינינו בשנתיים האחרונות,  מבטאים את חובתה של מערכת הביטחון לפעול לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של המשק הישראלי, לצד השמירה על ביטחונו".

בעקבות הפרסום הנ"ל, פניתי למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
"שבוע טוב, פורסם שנחתם הסכם בין משרד האוצר למשרד הביטחון על פינוי תדרים של צה"ל לטובת רכבת ישראל. זאת, בדיוק כמו שחשפתי בעבר (למשל: כאן, כאן, וכאן), והכחשתם שיש בכלל דבר כזה.
מה תגובתכם להסכם והאם משרד התקשורת היה שותף להסכם?"

כשנקבל תגובה – נעדכן.

בקיצור: התרגיל של הרכבת עבד, בכך שהם עקפו את משרד התקשורת (שאחראי במדינת ישראל על הקצאת וחלוקת התדרים), והפעילו "לוביסטים" מול צה"ל, משרד הביטחון והאוצר, לוביסטים שנשכרו ב"פטור ממכרז". כאוס בהתגלמותו. מדובר בהתמוטטות מוחלטת של האוטוריטה (הסמכות) של אגף הספקטרום בישראל, תוך צפצוף ארוך על כמה חוקים (בינהם: חוק המכרזים, חוק התקשורת ופקודת הטלגרף האלחוטי), תוך צפצוף ארוך על משרד התקשורת וסמכויותיו הרגולטוריות וצפצוף על כל נורמה ציבורית בהתנהלות בתחום ניהול משאבים ציבוריים יקרים (מאוד) וכספי הציבור. כנראה לא היה מנוס, נוכח אזלת היד ארוכת השנים של משרד התקשורת, אלא ללכת בדרך העקומה הזאת. 

בנוסף, נודע לנו שככל הנראה את הרשת החדשה לרכבת תקים חברת מוטורולה סולושנס, ומרכז הרשת יהיה בנוי על ציוד התקשורת של חברת Coriant, אותה חשפנו כאן
אנטנות



 
 
Bookmark and Share