Telecom News - 1,000 מפתחי יישומי ביג-דאטה: יבמ בצמרת ספקי טכנולוגיות Hadoop

1,000 מפתחי יישומי ביג-דאטה: יבמ בצמרת ספקי טכנולוגיות Hadoop

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> 1,000 מפתחי יישומי ביג-דאטה: יבמ בצמרת ספקי טכנולוגיות Hadoop
1,000 מפתחי יישומי ביג-דאטה: יבמ בצמרת ספקי טכנולוגיות Hadoop
מאת: חיים חביב, 18.1.15, 19:41Hadoop Logo

סקר מגלה, ש-IBM ניצבת בצמרת הגופים המקדמים את הנגשת טכנולוגיית שרתי ה-Hadoop ואת שיפור אמינות פעולתם. יותר מ-200,000 מפתחים עושים שימוש ב"אוניברסיטת Big Data" של החברה.

בסקר, שערכה חברת הייעוץ Evans Data בקרב 1,000 מפתחי יישומי Big Data, דיווחו יותר מרבע מהמשתתפים, ש-IBM היא המקור העיקרי שלהם לסביבת Hadoop. בנוסף, התמקד הסקר גם בתחומי צמיחה מרכזיים, דוגמת למידת מכונה וניתוח אנליטי של מידע תוך כדי זרימת הנתונים (streaming analytics), שם ציינו 18% מהמשיבים, שסביבת InfoSphere Streams של יבמ היא התשתית המועדפת עליהם ללמידת מכונה, תוך שהם ממקמים אותה במקום השני בקטגוריה.

יבמ חשפה לאחרונה גם תוצאות מבחנים, שערכה בפיקוח גורם חיצוני, של 3 יישומים נפוצים לבסיס נתונים SQL על גבי שרתי Hadoop. בסיס הנתונים Big SQL של יבמ נמצא כפתרון היחיד לסביבת ,Hadoop שהוכיח בבדיקות הבלתי תלויות את יכולתו להריץ את כל 99 שאילתות Hadoop-DS. מבין ה-3, בסיס הנתונים הזה גם נמצא כמהיר ביותר, בעל טווח ההרחבה הגדול ביותר והאמין ביותר עם ביצועים טובים פי 3.6 בהרצת שאילתות על גבי מאגר נתונים בן 10 טרה בייט, בהשוואה לפתרונות המתחרים.

החברה ממשיכה בעקביות לטפח מיומנויות כוח אדם ייעודי בתחום Hadoop וליישם טכנולוגיות חדשות, שתסייענה לאנשי מקצוע להסב ולהעביר את יכולותיהם לסביבה זו. יותר מ-200,000 מפתחים כבר עושים כיום שימוש ב"אוניברסיטת Big Data" של יבמ, שמציעה להם תכנית הכשרה מקוונת, סיוע והדרכה.

כ-1,000מפתחים נרשמו עד כה לתחרות "אתגר היישום החברתי ל- Hadoop", אותה מקיימת יבמ בשת"פ עם עיריות בוסטון, לוס אנג'לס וסאן חוזה. מהמתמודדים נדרש לבנות פתרונות חדשניים על גבי Hadoop, שמציעים פתרונות לאתגרים אמיתיים בעולם הניהול העירוני ובזירה החברתית.

מהו Hadoop?
תוכנת Apache Hadoop היא תוכנת קוד פתוח המאפשרת עיבוד מבוזר של מערכי נתונים גדולים מאד הפזורים על פני אשכולות שרתים נפוצים רבים. המערכת פועלת היטב במערכים גדולים של עד אלפי מכונות עם סיבולת גבוהה להמשך עבודה גם במקרים של תקלות, תכונה המתבססת על יכולת התוכנה לגלות ולטפל בתקלות ברמת האפליקציה.

BIG DATA
 
 



 
 
Bookmark and Share