Telecom News - פורסם שימוע לתדרי דור 5 (5G) עם דגש לתדרים שמעל 6 ג'יגהרץ

פורסם שימוע לתדרי דור 5 (5G) עם דגש לתדרים שמעל 6 ג'יגהרץ

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פורסם שימוע לתדרי דור 5 (5G) עם דגש לתדרים שמעל 6 ג'יגהרץ
זה כמובן לא קרה בישראל, אלא בבריטניה. הרגולטור הבריטי לתקשורת יצא בשימוע ציבורי לתדרים המיועדים לעשור הבא לצרכי תקשורת העתיד של בריטניה ב-5G עם כוונה להקצות תדרים בתחום שמעל 6 ג'יגהרץ לטובת הרשתות החדשות. תגובות לשימוע תתקבלנה עד 27.2.15.
מאת: מערכת Telecom News, 19.1.15, 20:30

הרגולטור הבריטי לתקשורת Ofcom, פירסם שימוע ציבורי פתוח (המסמך המלא כאן) בדבר ההיערכות של השוק הסלולרי בבריטניה לדור הבא של עולם התקשורת: 5G. הרגולטור הבריטי מציע להקצות את תחום התדרים, שמעל ל-6 ג'יגהרץ, לדור הבא של הרשתות בבריטניה. שימוע לתדרים שמתחת ל-6 ג'יגהרץ עבור דור 5 כבר בוצע, כעת זה שימוע משלים לתחום הספקטרום ל-5G, לכעשרים השנים הבאות. 

לדברי Ofcom, רשתות סלולר 5G תוכלנה לספק רוחבי פס של 10 עד 50 ג'יגה סל"ש, מה שיכול להחליף כל חיבור בסיבים לבתים ולעסקים, שקיימים כיום, ולהתחרות בחיבורי סיבים ולתמוך כמובן בהתפתחויות החדשות דוגמת IoT ו-Smart Cities.

להערכת Ofcom, הדור החמישי בבריטניה יחל לפעול מסחרית בסביבות 2020 ולכן יש צורך כבר כעת להתכונן (מבחינת תדרים, ציוד, מכשירים וכמובן מודלים עסקיים ואפליקציות מתאימות), כדי שיהיו מוכנים להשקה מסחרית ב-2020.

אוניברסמרכז פיתוח דור 5 בבריטניהיטת Surrey במימון הממשלה ובשת"פ יצרני וספקי התקשורת העולמית החלה כבר בפיתוחים של טכנולוגיות 5G כמפורט כאן.

לצורך כך הוקם מרכז מחקר חדש בשם 5GCI באוניברסיטה, שקיבל כבר 15 מיליון ליש"ט מהמועצה להשכלה גבוהה בבריטניה ו-45 מיליון ליש"ט מהחברות היצרניות המשתתפות במרכז (תמונת המרכז החדש משמאל). בין השותפים לפיתוח במרכז הזה: בריטיש טלקום, סמסונג, וודאפון, טלפוניקה, וואווי, BBC, פיג'וטסו ועוד. 

סטיב אונגר,סטיב אונגר (בתמונה משמאל), מנכ"ל Ofcom: "אנו מעוניינים, שבריטניה תהיה מובילה בתחום הטכנולוגיות של הדור הבא בסלולר. אנו עובדים צמוד עם התעשייה כדי להכין את התשתית המחקרית ואת הפיתוחים הנדרשים כדי לייצר את הדור הבא של הסלולר.

דור 5 חייב להיות קפיצת מדרגה קדימה מבחינת יכולות, פי כמה מדור 4, שבו אנו מצויים כעת. זאת, תוך הקשבה מלאה מה הצרכנים של העשור הקרוב צריכים". 

החזון של Ofcom הוא, שניסויים ובדיקות עד רמת של בטא ייערכו בשנים 2017 עד 2020, שבהם הרשת החדשה תושק מסחרית, והיא תשמש את שוק הסלולר בבריטניה עד 2035, כפי שניתן לראות בתרשים הבא (אל תצפו לראות דבר כזה בישראל...):
התםתחות רשתות הסלולר
 
תחומי התדרים האפשריים להקצאה ל-5G על פי Ofcom:
תחומי התדרים ל-5G



 
 
Bookmark and Share