Telecom News - הלחץ והחשיפות שלנו עשו את שלהם: פורסם שימוע ציבורי לעידן הביומטרי

הלחץ והחשיפות שלנו עשו את שלהם: פורסם שימוע ציבורי לעידן הביומטרי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הלחץ והחשיפות שלנו עשו את שלהם: פורסם שימוע ציבורי לעידן הביומטרי
רם ולצר, הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה (בכפיפות ישירה לראש הממשלה) הוציא שימוע תחת הכותרת: "מדיניות לאומית אינטגרטיבית ליישומים ביומטריים – התייעצות עם הציבור הרחב". מתי שר הפנים גלעד ארדן ינהג כמוהו?
מאת: אבי וייס, 20.1.15, 08:30רם ולצר

ראשונים לדווח: לאחר שבשנה האחרונה יצאנו (יחידים מכלל העיתונות בישראל, ובמקביל להתארגנות ציבורית בנושא, לרבות פעילות נמרצת של התנועה לזכויות דיגיטליות), במסע לחשוף את כל המתרחש מאחורי הקלעים של המאגר הביומטרי בישראל (דוגמה אחת קטנה מעשרות המאמרים - כאן), ולאחר שתקפנו גם את ראש הממשלה, בינימין נתניהו, על התעלולים, שנעשו במשרדו בתחום זה, החליט ראש הממשלה לשנות כיוון.

בהחלט שינוי מרענן ומבורך בתחום הביומטרי. מדובר בצעד חשוב, אחראי ונבון.

רם ולצר, (בתמונה), הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה, הוציא מסמך שימוע המכונה על ידו: "מסמך היוועצות עם הציבור" (המכתב שלו מצוי להורדה כאן), ומסמך זה צמוד ל"טיוטת מדיניות" של עולם היישומים הביומטריים בישראל (מסמך טיוטת המדיניות המלא מצוי להורדה מכאן).

השימוע הציבורי פתוח בפני כל הציבור וניתן להגיש התייחסויות עד 11.2.15. 

רם ולצר: "כחלק בלתי נפרד מן המדיניות הלאומית, ועל מנת ליצור תשתית תכליתית הנחוצה ליישום אחראי של יישומים ביומטריים, גובשו גם 'קווים מנחים לניהול יישומים ביומטריים' (Guidelines). 'הקווים המנחים' מציגים את נקודת האיזון בין התועלות הטמונות ביישומים הביומטריים ובין הסיכונים (למידע, לפרטיות ולביטחון).

בעניין המדיניות ו'הקווים המנחים', התקיים תהליך היוועצות, במסגרתו התקבלה התייחסות גורמי-מטה רלוונטיים (בניהם החטיבה לסיכול איומי סייבר במשרד רה"מ, הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, המטה הקיברנטי ומטה התקשוב הממשלתי). בעניין 'הקווים המנחים', התקבלה גם התייחסות גופים נוספים מסקטורים שונים אשר היה ידוע כי הם מנהלים יישומים ביומטריים.

השלב הנוכחי הינו שלב היוועצות עם הציבור הרחב, במסגרת זו מוצג מסמך המדיניות השלם לעדכון וקבלת התייחסות לצורך גיבושו של המסמך". 

אין ספק שמדובר במהפך חיובי, שאנו תרמנו ליצירתו את חלקנו הצנוע (היחידים בעולם העיתונות שחשפו מידי שבוע פרק מסמר שיער חדש בתחום זה). זאת, בעשרות רבות של חשיפות בלעדיות, כדי לדווח על נסיונות חוזרים ונשנים להסתיר את מה שקורה בעולם הביומטרי בישראל ולנסות לטשטש לאן הולך הכסף.

מדובר באחד הפרוייקטים הגדולים ביותר בתחום התקציב הציבורי (עד כה מעל ל-400 מיליון ש"ח ו"עוד היד נטויה") וסברנו וכתבנו פעם אחרי פעם, שאי אפשר לנהל פרוייקט אזרחי - מיחשובי כזה גדול, חשוב ורציני, תחת מעטה של חשאיות, "פטורים ממכרזים", תחמונים חדשים כל יום, והסתרת כל המסמכים והמדיניות המובילה את התחום הזה, מהציבור

כעת זה השתנה ולטובה. נשאר עוד להמתין לשימוע ממשרד הפנים, לגבי החלק שלהם בנושא הביומטרי, אבל מהיכרות רבת שנים את גלעד ארדן, כיום שר הפנים, לצפות שהוא יוביל מהלך לשימוע ציבורי בתחום המאגר הביומטרי המצוי במשרד הפנים, נדמה לי שזה ממש לא ריאלי... 

כל מי שהנושא הביומטרי חשוב לו, מוזמן להוריד ולהדפיס את המסמכים, שהבאנו כאן בכתבה (הקישורים בתחילת הכתבה) ולהגיש התייחסותו (עד 11.2.15) למשרד ראש הממשלה. 
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו, ראש הממשלה. גם אם השיקול לפתוח את מסמכי המדיניות של התחום הביומטרי לשימוע ציבורי הוא בגדר "תעלול בחירות", עדיין מדובר במעשה חיובי שיש לברך עליו ולעודד אותו. כך בדיוק הממשלה אמורה לנהוג בכל תחום חדש (ויקר) שיש לו השפעה על אזרחי ישראל, במיוחד בתחום שיש לו השפעה ישירה על פרטיותם של האזרחים והקשר של פרטיותם למוסדות השלטון.  



 
 
Bookmark and Share