Telecom News - הסיפור המוזר של איסור ייבוא מוצרי רשת ביתית על תשתית החשמל

הסיפור המוזר של איסור ייבוא מוצרי רשת ביתית על תשתית החשמל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הסיפור המוזר של איסור ייבוא מוצרי רשת ביתית על תשתית החשמל
במשך שנים מביאים ומתקינים בישראל מוצרי רשת תקשורת על רשת החשמל בתוך הבית (בין חדרים) בתקן הנקרא HomePlug. לפתע, החליט משרד התקשורת לאסור את ייבוא המוצרים הללו לארץ, בלי כל הסבר (גם בלי כל סמכות).
מאת: אבי וייס, 21.1.15, 11:00נתי שוברט

מוצרי רשת ביתית, כדי לחבר מחשבים ומכשירים אחרים לרשת הביתית בין חדרים, כחלופה ל-WiFi, שלא תמיד עובר קירות, ממ"ד וקומות, קיימים בשוק הישראלי מזה כ-15 שנה ואולי אף יותר, כאשר בעשור האחרון כל המוצרים הללו אמורים לענות על תקן HomePlug, שפותח ע"י גוף תקינה בינלאומי.

חברות התקשורת הגדולות ובראשן בזק וגם ספקים יותר קטנים מתקינים בבתים חיבורי רשת HomePlug מזה שנים. אלפי התקנות כל שנה.

יבואנים של המוצרים הללו מדווחים, שלאחרונה אסר משרד התקשורת - אגף הספקטרום  את הייבוא הזה, ללא כל הסבר. אחד מהם, שהצליח להגיע לראשי אגף הספקטרום, שיסבירו לו למה הייבוא נאסר נענה בזו הלשון: ״אל תחשוב על זה אפילו״. 

הדבר הזה נראה לי מוזר מכמה בחינות:

א. אין שום סימן לאיסור כזה ליבואני ציוד בנהלים הקיימים באתר משרד התקשורת. 

ב. מה עסקו של אגף הספקטרום (שנותן אישורי ייבוא לציוד סלולר ואלחוטי) במוצר פנים ביתי? למה בכלל צריך לשאול את משרד התקשורת בנושא? הרי מדובר במוצר פנים ביתי, שלא מתחבר לשום רשת תקשורת חיצונית ולא משדר שום דבר לשום מקום, אלא על חוטי החשמל בין החדרים. המוצר הזה צריך רק לענות על היבטי הבטיחות של רשת החשמל, וזה לא עסקו של משרד התקשורת (לכל היותר של משרד התשתיות \ מנהל החשמל ואולי מכון התקנים, שיכול לבדוק עמידות המוצר בתקן). מהיכן משרד התקשורת שאב את הסמכות הזו בכלל?

ג. בשוק ניתן לרכוש היום חופשי מוצרים כאלה בלי שום הגבלה, גם בכמויות. אזי, או שמדובר ביבואנים המצפצפים על משרד התקשורת, או שמדובר במלאים גדולים הקיימים בישראל, שנאגרו עוד טרם האיסור (מה שלא כל כך סביר). כך או כך, מדובר במצב מגוחך, שמי ששואל את משרד התקשורת מקבל סירוב, ומי שלא שואל, מביא מוצרים כאלה לישראל ומוכר אותם חופשי ובכמויות. 

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלה: "נמסר לי, שלאחרונה משרד התקשורת החליט לאסור יבוא עצמאי של מוצרי רשת ביתית על רשת החשמל הביתית (HomePlug).
זאת, למרות שבזק מוכרת מוצרים כאלה חופשי ואף ניתן לרכוש אותם בקלות באתר של בזק (וגם באתרים אחרים באופן חופשי): 
http://www.bezeq.co.il/internetandphone/internet/wireless_net/homeplug/
למשל ב-ZAP יש 5 סוגי מתאמים כאלו מיבואנים ויצרנים שונים, לרכישה חופשית:
http://www.zap.co.il/search.aspx?keyword=homeplug
כך גם המצב באתרי מכירות אחרים ברשת האינטרנט הישראלית. 
האם חל שינוי במדיניות יבוא מוצרי רשת כאלה ולמה?"

תגובה לא הצלחתי לקבל. לא שלא ניסיתי. אם אקבל - אעדכן. 

ללא ספק, מדובר בשלב חדש ומשעשע של הטיפול בייבוא ציוד תקשורת לישראל, תחום המטופל באופן רשלני, חסר אחריות, חסר סמכות חוקית ובחוסר שקיפות מוחלט (ממש "ניהול במחשכים"). זאת, בכל הנוגע לאגף הספקטרום, ברשותו של סמנכ"ל בכיר נתי שוברט (בתמונה למעלה), שאחראי על הפארסה הזו, כפי שחשפנו את התנהלותו אך לאחרונה - כאן
Home Plug Logo



 
 
Bookmark and Share