Telecom News - חשיפה: "שותפות המשקיעים" בישראל בביטקוין עומדת לצאת לדרך

חשיפה: "שותפות המשקיעים" בישראל בביטקוין עומדת לצאת לדרך

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חשיפה: "שותפות המשקיעים" בישראל בביטקוין עומדת לצאת לדרך
חשיפה: "שותפות המשקיעים"  בישראל בביטקוין עומדת לצאת לדרך
מאת: אבי וייס, 21.1.15, 12:50גיתי זך
 
התאגדות של משקיעים ישראליים בעולם הביטקוין  - "ביטקוין סינדיקייט" עומדת לצאת לדרך. חשיפת היוזמה, מה היקף המיזמים הקיימים בעולם הביטקוין הישראלי ואיזה סטארטאפים של ביטקוין יזכו להשקעה? 
 
"כרגע אנו מתרכזים בשלבים המוקדמים של חיי הסטארטאפ, שזה השלב הקשה ביותר עבור היזם", מתאר גיתי זך, שותף מייסד Byte*Labs. "אנו מאמינים ומתכננים, שלמשקיעים שלנו תהיה מעורבות גבוהה בסטארטאפים בהם הם משקיעים, גם אם הסכומים בכל סטארטאפ הם לא גדולים. אני מאמין, שהם יהיו מעוניינים להיות שותפים במועצת המנהלים או בכל תפקיד, שיכול לעזור לקדם את המיזם בו הם השקיעו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיתי זך (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "ביטקוין סינדיקייט" (התאגדות הביטקוין) למשקיעים, אותו ייסד במשותף עם אייל שגב (יונה).
 
שאלה: למה מוקמת כעת "התאגדות הביטקוין" בישראל?
גיתי זך: "אנו עוסקים בסטארטאפים בעולם המטבעות הקריפטוגרפים גם כחלק מצוות השגרירות, שמשמשת כבית לפעילים, לקהילה ולציבור המתעניין בביטקוין וגם כחלק מהחברה, שאותה הקמתי במשותף עם אייל שגבByte*Labs, שמטפחת סטארטאפים בשלבים מוקדמים של חייהם. בשנתיים האחרונות יזמנו פעילויות רבות ליזמים, לרבות האקתון לביטקוין ופעילויות נמשכות בשגרירות ומחוצה לה, כולל הדרכות ואירועים רבים.
 
ראינו בפעילות שלנו את הצורך המרכזי של היזמים והמפתחים בעולם הביטקוין של נגישות לעולם ההשקעות. בארץ, השלב הטכנולוגי בו נמצא עולם הביטקוין הוא כזה, שכמעט ואין משקיעים בעולם הביטקוין, ועוד פחות בחברות בשלבים מוקדמים (Early Stage), שזקוקים להשקעות Seed.
 
לכן, החלטנו לתת פתרונות ליזמים המקומיים באמצעות הרעיון של סינדיקייט, 'שותפות של משקיעים', שתגייס סכום כסף, עם 10 יחידות השתתפות למכירה, עם סכום יחסית נמוך להשקעה בכל סטארטאפ, בין 50 אלף דולרים עד 300 אלף דולרים לסטארטאפ, כך שהסיכון יתפזר על פני כמה סטארטאפים.
 
המשקיע רוכש יחידת השתתפות כשכניסה לשותפות היא של 100 אלף דולרים ומעלה. זה יכול להיות משקיע פרטי - אנג'ל או קרן הון סיכון או גוף המעוניין להשקיע בתחום הזה. עבור אלה, שייכנסו במועד מאוחר יותר, עלות יחידת השתתפות תעלה, כי כבר יהיה ערך לסטארטאפים. המשקיעים הראשונים יקבלו גם קדימות בסבבי הגיוס הבאים.
 
לדעתנו, יש כאן יתרונות לאחזקות רוחביות בשוק הישראלי. זה שוק מאוד חדש והטכנולוגיה נמצאת בשלבי פיתוח. כך, שמי שמעוניין להשקיע בטכנולוגיות הביטקוין, לא מסתכן במיזם אחד אלא בכמה מיזמים לפי מידת העניין של המשקיע.
 
ממה אנו רואים, רוב המשקיעים לא מכירים את השוק הזה ולא את היזמים, כאשר אנו כן מכירים אותם היטב. לכן, אנו יכולים לגשר על הפער הזה עם הניסיון שלנו בתחום".
 
שאלה: באיזה סטארטאפים תשקיעו?
תשובה: "אנו נשאף לחבר כל סטארטאפ למשקיעים המתאימים לו. מבחינת השותפות, תהיה אחזקה מבוזרת. כל משקיע יחזיק השקעות ב-3 עד 10 סטארטאפים.
 
בנינו מסד נתונים של הסטארטאפים הקיימים בישראל בעולם הביטקוין. יש כרגע בין 30 ל-35 סטארטאפים פעילים ועוד 10 הנמצאים בתהליכים (בין בתהליכי הקמה ובין בתהליכי התפרקות). אנו מאמין, שזה בערך כ-80% מכלל הסטארטאפים הקיימים בישראל ועוסקים בתחום.
 
אני בטוח, שיש עוד כמה שמסתתרים בגראז' 'מתחת לרדאר', אבל אני מאמין, שרובם, אם לא כולם, יצטרפו אלינו".  
 
שאלה: איך "שותפות המשקיעים" מתחברת לשגרירות?
תשובה: "זה מוצר משלים של השגרירות. בשגרירות נתנו עד היום מקום עבודה ליזמים הרוצים לפתח אצלנו כי אין להם מרחב עבודה. נתנו ליזמים ולמפתחים תמיכה וחיבורים לכל מי שאנו מכירים בארץ ובעולם.
 
כעת, אנו עוברים לשלב מתקדם יותר של גיוסי כספים והשקעות. החלטנו להתרכז בשלב ה-Seed ולפני A. זה מקשר אותנו ישירות לפעילות בשגרירות ול-Bye*Lbs. בהמשך נחשוב על השקעות בשלבים מתקדמים יותר של חיי הסטארטאפ".
 
שאלה: מה מצב הסינדיקייט, נכון להיום?
תשובה: "חלק מהכסף כבר גויס ותוך כחודש נבצע כבר את ההשקעה הראשונה של השותפות.
 
הרעיון המרכזי שלנו הוא לבזר את הסיכון ולדעת לחבר טוב בין המשקיע ליזם. אנו צריכים להכין גם את המשקיעים וגם את היזמים למפגש העסקי הזה.
 
במצב הפיתוח של עולם הביטקוין, הטכנולוגיה לא מספיק ממופה ולכן אנו מביאים לשולחן את הערך המוסף שלנו, שנובע, בין היתר, מהניסיון שלנו.
 
יש לנו כבר בסיס ממנו אנו יכולים לצאת לדרך, כי יש לנו את בסיס המידע המקיף ביותר בישראל בתחום יזמי עולם הביטקוין ואנו עומדים בקשר רציף עם היזמים כל הזמן".  
 
שאלה: איך אתם בוחרים את המיזם, שבו יושקע הכסף?
תשובה: "כל יזם עובר אצלנו ועדה, שהקמנו לעניין זה, שמורכבת מחברים המביאים כל אחד בפני עצמו יכולות להעריך את המיזם המוצג בפניו.
 
כל יזם צריך להוכיח, שהוא מסוגל להקים עסק מוצלח, להציג חומר ברמה מתאימה, להציג חוות דעת טכנולוגיות ומקצועיות מתאימות. מי שלא עומד ברף המינימלי יידרש להשלים או שיידחה.
 
אנו לא נשקיע רק ברעיון. אנו מצפים לראות עבודה על מוצר או שירות. אנו מעוניינים לראות צוות מגובש ואיכותי.
 
כרגע, אנו בשלבים מתקדמים להציג כבר 5 חברות רלבנטיות להצגה למשקיעים, שעומדות ברף הנדרש, ואנו ממשיכים בתהליכי המיון".
 
שאלה: מהיכן המשקיעים?
תשובה: "כרגע כל המשקיעים הם מישראל. חלק כבר השקיעו סכומים לא גדולים בעולם הביטקוין, אבל הרוב לא השקיעו בעולם הביטקוין ולא באים מקהילת המתעניינים בביטקוין. יש לנו כמה גישושים עם משקיעים מחו"ל וזה בשלבי הבשלה.
 
אני מאמין, שאחרי ההשקעות הראשוניות, יגיעו אלינו משקיעים נוספים, גם מהארץ וגם מהעולם".
 
שאלה: מה המודל העסקי שלכם?
תשובה: "המודל שלנו בנוי רק על בסיס הצלחה. יש דמי ניהול רזים ושקופים. ממש כלום. אנו מספקים מענה גם לאנג'לים וגם למשקיעים מכל סוג ומספקים להם את השקט הנפשי בפיזור ההשקעה בין כמה מיזמים.
 
אני מאמין, שנוכל לסיים את כל התהליכים די בקרוב ובשבועות הקרובים נוכל לצאת לגיוסי כספים נוספים ונוכל לחשוף את ההשקעות. כ"כ, נחשוף את כל חברי הצוות מלבד אייל ואותי, את חברי ועדת המיון של המיזמים וגם נחשוף משקיעים ויזמים, שיהיו מוכנים לפרסם את שמם".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גיתי זך: "החלום שלנו לבצע את המהלך הזה בסקלות יותר גדולות. יש היום הרבה יזמים בישראל וזה תחום ההולך וגדל. זה יקדם וישנה את עולם האינטרנט והעולם הפיננסי כפי שאנו מכירים אותו היום. יש יזמים ישראליים עם מיזמים מאוד מבטיחים.
 
המטרה של כולנו היא, שהמיזמים יצליחו ובזה כולנו נתרכז בתקופה הקרובה".

 



 
 
Bookmark and Share