Telecom News - צמיד מידע רפואי מציל חיים פרי פיתוח ישראלי – לא עוד סתם צמיד אופנתי חכם

צמיד מידע רפואי מציל חיים פרי פיתוח ישראלי – לא עוד סתם צמיד אופנתי חכם

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> צמיד מידע רפואי מציל חיים פרי פיתוח ישראלי – לא עוד סתם צמיד אופנתי חכם
צמיד מידע רפואי מציל חיים פרי פיתוח ישראלי – לא עוד סתם צמיד אופנתי חכם
מאת: אליעזר (אלי) גורודצר, 22.1.15, 13:50אליעזר (אלי) גורודצר

לפי הערכות מקצועיות, למעלה מ-100,000 אנשים מתים כל שנה בארה"ב כתוצאה מהעדר גישה למידע הרפואי שלהם במקרי חירום. כשכל דקה חשובה, גישה למידע קיים על החולה היא הצלת חיים.

הסטארטאפ הישראלי "ארכימדיקס גלובל גרופ", שם לו למטרה להמציא פיתרון לבעיה הזו. בעזרת רופאים, מומחי טכנולוגיה ואבטחת מידע ובסיוע חולים, הומצא הצמיד הרפואי החכם MyMDband.

מדובר בתיק רפואי אינטרנטי, ממוקד לצרכי חירום, ובצמיד אופנתי העשוי מרצועת סיליקון ואבזם מתכת עם ברקוד גישה מהירה (QR) חרוט בלייזר. הצמיד חסין למים ולא מצריך הטענה או תחזוקה. ניתן לסרוק אותו בעזרת כל סמארטפון עם מצלמה וחיבור אינטרנט, באמצעות כל אחת מעשרות האפליקציות החינמיות, שסורקות QR, ולהקליד את הסיסמה הנמצאת בחלק הפנימי והמוסתר של הצמיד. תוך שניות מתקבלת גישה, בצורה מאובטחת, למידע הנדרש לאבחנה מדוייקת וכתוצאה ישירה - הצלת חיים.

בהעדר סורק או תוכנת סריקת QR, יש אפשרות להשיג את המידע דרך אתר אינטרנט, שכתובתו חרוט על חיצון האבזם לצורכי אבטחה. אז הגישה היא באמצעות מספר סידורי וקוד אישי החרוטים בתחתית האבזם.

בעזרת מערכת מתקדמת, שרשומה בפטנט של החברה, בעת סריקת הצמיד מתורגם אוטומטית המידע הרפואי של החולה לשפת המכשיר, שסרק אותו, ובהתבסס על המיקום, ביכולתו להציג רשימת תרופות מותאמת.צמיד רפואי חכם

הצמיד הפשוט הזה מספק שקט נפשי לטייל ברחבי העולם ועדיין לקבל טיפול טוב. בעזרת הGPS  הבנוי לתוך מכשיר הטלפון או המחשב שסרק, נשלחת הודעה לאנשי הקשר, שהוגדרו מראש, עם מיקום יקירם ופרטי יצירת קשר עם נותן הטיפול. הורים יכולים להיות רגועים כאשר יקבלו התראה אם יקרה משהו לילד, וילדים להורים בגיל השלישי יוכלו להיות שם בשבילם, כדי שלא יצטרכו להתמודד עם המשבר לבד.

הצמיד מתאים לכל הסובלים ממחלות, נוטלים תרופות באופן קבוע, בעלי אלרגיות, בעלי קשיי שפה, נוסעים לחו"ל, קשישים ובעלי מוגבלויות. 

מחיר השירות הוא 299 ש"ח לשנה וכולל קבלת הצמיד בחינם עם אחריות החלפה מלאה לכל תקופת המנוי.
 
בשיתוף פעולה עם ארגון "איחוד ההצלה", הושק קמפיין למתן צמיד רפואי לניצולי שואה במחיר חד פעמי מסובסד של 170 ש"ח (כולל מע"מ). זה כולל הגעה לבתים של ניצולי השואה, התאמת צמיד MyMDband, הקמת תיק רפואי לצורכי חירום, בדיקת מדדים ורשימת תרופות והזנת המידע לצפייה באמצעות הצמיד האישי. כמו כן, נוצר ממשק בין המערכות של הצמיד ל"איחוד ההצלה". כך, שכשצמיד של ניצול שואה נסרק, קופצת התראה על מסכי מוקד המצוקה של "איחוד הצלה" עם אפשרות להזנקת סיוע למקום האירוע.

מאת: אליעזר (אלי) גורודצר, ינואר 2014.
יזם ומנכ"ל ארכימדיקס גלובל גרופ.
צמידים רפואיים חכמים
 
סרטוני הפעלה של MyMDband



 
 
Bookmark and Share