Telecom News - הצלחה מסחררת לשירותי נדידה (Roaming) עולמיים ב-WiFi Offload

הצלחה מסחררת לשירותי נדידה (Roaming) עולמיים ב-WiFi Offload

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הצלחה מסחררת לשירותי נדידה (Roaming) עולמיים ב-WiFi Offload
שתי המתחרות העולמיות הגדולות בשירותי נדידה (Roaming) ב-WiFi: החברות Boingo ו-iPass, מדווחות על הצלחה מסחררת של פריסת שירותי WiFi Offload (דהיינו: שילוב ברשתות הסלולר) עם יישום נרחב של HotSpot 2.0. 
מאת: מערכת Telecom News, 22.1.15, 21:30WiFi Offload

תקן HotSpot 2.0 מאפשר למחזיקי מכשירי הסלולר לנוע באופן "שקוף" עם מספר הטלפון שלהם בין רשת הסלולרית לבין רשתות WiFi הנמצאות במרחב הציבורי, מבלי צורך לעבור תהליך של אימות (שם וסיסמה) ומבלי שהקישור ניתק בגלל המעבר הזה.

כדי שהעסק הזה יעבוד ואכן יאפשר נדידה חלקה בין רשתות הסלולר לרשתות WiFi, שאינן של ספק הסלולר, יש צורך בספק בינלאומי ל-WiFi, שיבצע את החיבור והאינטגרציה בין הרשתות.

השימוש ב-Offload ב-WiFi מיושם בעולם לא רק ע"י ספקי סלולר, אלא גם ע"י ספקיות תקשורת אחרות דוגמת חברות הכבלים (ראה למשל כאן), שאין להן בכלל רשת סלולרית. 

שתי החברות המובילות בעולם בתחום זה, מסכמות את שנת 2014 כהצלחה גדולה ביותר בתחום יישום ה-WiFi Offload ושתיהן מציינות, שהן נמצאות במהלך להחליף את כל בסיסי השידור (HotSpots) לתקן 802.11ac:

א. חברת iPass מדווחת, שיש לה כיום מעל ל-15 מיליון בסיסי שידור (HotSpots) של WiFi ברחבי העולם, שמספקים שירותי Data נייד ללקוחותיה, בכ-120 מדינות בעולם. השירות של WiFi Offload מסופק כבר בהסכמים עם 150 ספקי סלולר ברחבי העולם. לדברי iPass, החיבור הזה בין רשת הסלולר  (שיש לה גם רשת WiFi ל-Offload  משל עצמה), שמחברת את הרשת שלה לרשתות WiFi, שאינן של חברת הסלולר ופרוסות בעולם, מביא ערך כלכלי גם לספק הסלולר וגם ללקוחותיו (מחקר בתחום הזה פורסם על ידם כאן). 

ב. חברת Boingo מדווחת, שיש לה כיום מעל ל-1 מיליון בסיסי שידור של WiFi ברחבי העולם ועוד מעל לחצי מיליון בסיסי שידור בגישת ה-Crowdsourced Hotspots (כמו השיטה של Bezeq Free Wifi), עם הסכמים עם 100 מפעילי סלולר במעל ל-100 מדינות. לדברי Boingo, ב-20 שדות תעופה בארה"ב (מכלל ה-80 שדות תעופה, שהם מכסים בארה"ב), הם יישמו בהצלחה מלאה הטמעה של HotSpot 2.0, מה שמאפשר נדידה חלקה בין כל ספקי הסלולר הגדולים הקיימים בארה"ב לבין רשת ה-WiFi המקומית של Boingo באותם 20 שדות תעופה. 

ומה קורה בישראל?
כלום. פשוט כלום. "מלטה יוק". אין, לא היה ולא יהיה בישראל Offload, לא ב-Femtocell ולא ב-WiFi ולא ב-Small Cells ולא בכלום. משרד התקשורת הצליח להכשיל את הנושא במדיניות עקומה, שלא ניתן לפתור אותה, בלי לפטר קודם את כל צמרת משרד התקשורת, שרקחה את הפארסה המדהימה הזו. 
 
הצילו!



 
 
Bookmark and Share