Telecom News - מפגש מועדון המנמר"ים הגדול והמקצועי בישראל נחשף לשיטות ניהול חדשות

מפגש מועדון המנמר"ים הגדול והמקצועי בישראל נחשף לשיטות ניהול חדשות

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מפגש מועדון המנמר"ים הגדול והמקצועי בישראל נחשף לשיטות ניהול חדשות
מועדון המנמ"רים הגדול (מעל ל-600 חברים) נחשף לשיטת הניהול של Crowd Coaching, שתתחיל להיות מיושמת ב-2015 הלכה למעשה ע"י המנמ"רים במועדון, ולתובנות חדשות, שנחשפו גם הן בכנס הגדול והמקצועי בישראל למנמ"רים (CIO). 
מאת: אבי וייס, 26.1.15, 15:10שמואל מרדלר

מועדון המנמ"רים הגדול בישראל מיסודו של ERP.ORG המונה מעל ל-600 מנמר"ים החברים בפורטל, שנולד מיוזמתו ובניהולו של שמואל מרדלר (בתמונה משמאל) ובליווי מקצועי של IDC ישראל, התכנס לאחרונה בכפר המכבייה לכנס המקצועי השנתי תחת הכותרת: CIO Focus 2015. ​בכנס השתתפו כ-200 מנמ"רים מארגונים ועסקים בישראל. 

שמואל מרדלר, מייסד ומנכ"ל ERP.ORG: "בקרוב מאוד נפיץ שאלון ל-600 המנמ"רים החברים במועדון, שבו נשאל אותם: 'מה השאלה שתרצה לשאול את חבריך האחרים במועדון ב-2015?' זה ישמש כבסיס לבניית הקבוצות, שכבר החלו להיות מוקמות במועדון ע"י המנמ"רים עצמם, קבוצות בשיטת ה-Crowd Coaching, שאנו חושפים היום בצורה מלאה בפני החברים. לכן, הבאנו את מפתח השיטה הזו לישראל. בנוסף, השקנו 'פורטל יועצים' ענק לכל צרכי המנמ"רים, יועצים, שיענו למנמ"רים בכל תחום מקצועי בו הם רוצים לשאול שאלה בכל עת". 

גדעון לופ
גדעון לופזז, (בתמונה משמאל), מנכ"ל IDC ישראל: "אנו, כחברת מחקר בינלאומית, נתקלים בהתפתחויות של תעשיית ה-ICT בהתאם לשאלות, שהלקוחות שואלים אותנו, מעבר להיבט המחקרי. אנו רואים, שרוב המנהלים מבינים, ש'הגבינה זזה'. יש לזה הרבה מאוד משמעויות.

מה זז? הדבר הכי דרמטי זה, שבעצם הטכנולוגיה כבר לא מעניינת. מה שחשוב זה הערך העסקי. העיקר: בכלל לא חשוב היכן הערך הזה יושב, זה בכלל לא חשוב אם זה בתוך התשתיות של הארגון או מחוצה לו בענן במקום כלשהו. 

אולם, יש עדיין רבים וטובים, שלא רואים את הסיכונים הקיימים ואת ההזדמנויות העומדות בפניהם. רבים חושבים בטעות, שמה שהיה ב-15 השנה האחרונות יהיה גם ב-15 השנים הבאות. זה כמובן מצב של אי הבנת המציאות. 

אי אפשר יותר 'לעצור את העגלה', כמו שאני רואה בכמה חברות בישראל. במציאות של היום, צריך כל הזמן לקבל החלטות. זה חלק מהתהליך הניהולי. לכן, חשוב לקבל החלטות נכונות עכשיו, כדי לא לפגוע בעתיד של הארגון. בטווח של שנתיים - כל השוק שוב ישתנה. לכן, צריך לנתח מה המשמעויות העסקיות והארגוניות של ה-IT החדש.

אין ארגונים רבים המתכוננים למהפכות הללו ועושים זאת מהר. לכן, יש צורך בשת"פ מלא בין ההנהלה לאנשי ה-IT כדי שיחפשו אילו השקעות מקדמות עסקים. 

אני מציע לבצע מדידה ושיווק של כל ערך עסקי. חשוב לדעת את הערך עסקי של כל טכנולוגיה ולדעת לשווק זאת פנימה. צריך לאתר מי מוביל שינוי בארגון ומי מעכב שינויים. צריך להגיע למצב, שבו כולם מדברים בשפה עסקית.

אני ממליץ להבין את המשמעויות ובעיקר המשמעויות מה יקרה אם לא נעשה שום דבר. אם לא נשקיע בשום דבר חדש. אם נתעסק רק בשימור הקיים. בנוסף, צריך לנתח סיכונים בכל השקעה. זה לא דבר פשוט. המעבר לענן הוא לא דבר נטול סיכונים. 

כיום, יותר מתמיד, יש יתרונות בהשקעות חדשות, כי אפשר לטעות בזול. בעבר, כל השקעה הייתה מאוד יקרה וכל טעות עלתה הון עתק. זה נגמר. העלויות פשוט יורדות ואפשר לשנות כיוון כמעט בלי נזקים, תוך כדי ביצוע, מה שלא היה ניתן בעבר.

הטרנספורמציה היא כוללת, של חברי ההנהלה יחד עם מנהלי ה-IT . המחיר הארגוני והאישי של התעלמות, יהיה מהיר מכפי שרבים מעריכים".


מאיר אדלרמאיר אדלר, (בתמונה משמאל), CTO, חברת CA ישראל: "אנו מובילים מהלכים לא שגרתיים ויצאנו במסר חדש לתעשיית ה-ICT, מסר של 'כלכלת אפליקציות'. ארגונים גדולים הם סוג של בית תוכנה המפיק אפליקציות. אפליקציה היא חלק מהתוכן של הארגון וקשורה למבנה העסקי של הארגון. זה משתלב היטב בכל המגמות הקיימות, כולל IoT, כי הכל משתלב בממשקי API לכל פלטפורמה. 

צריך שתהיה לכולנו אפס סובלנות לאפליקציה גרועה. אפס סובלנות לאפליקציה שלא מקיימת את מה שהיא מבטיחה. הדרך להשיג את זה היא באמצעות גישת ה-DevOps, שהיא התפתחות מאוד מרכזית בעולם האפליקציות.

התהליך הזה שובר את המחסומים בין עולם הפיתוח לעולם הייצור והתפעול. בנוסף, כל מה שניתן לרכוש ב'מיקור חוץ', אין צורך לעשות בבית. היום קל מאוד לרכוש הכל בענן". 

שלמה מרקוזה, (בתמונה משמאל), סמנ
שלמה מרקוזהכ"ל טכנולוגיות ומנמ"ר DHL ישראל: "אני התחלתי להריץ את פרויקט CrowdSource Coaching במועדון המנמ"רים. כל מנמ"ר הוא כמו פסיכולוג. הכל נהיה יותר מורכב ויותר אינטגרטיבי. המשתמשים הפנימיים בארגון רוצים היום רק אפליקציות ואם לא ימצאו זאת בארגון, יצאו החוצה. אבל, לכל מנמ"ר יש מגבלות תקציב.

לכן, אנו פתחנו במועדון שירות של CrowSource Coaching. זה שירות המסייע למנמ"ר, שמבצע כל פרויקט. המהלך הזה נועד לשפר תפוקות, להפחית סיכונים ועלויות. כל זאת, ע"י שילוב של ידע וחשיבה בין חברי המועדון.

נאתר קבוצות ממוקדות של מנמ"רים לפי נושאי הפרויקט ונעזור זה לזה בכל השלבים ובכל מחזור החיים של כל פרויקט. מידע משותף יהיה פתוח לחברים באותה קבוצה ויוכל לשמש אותם כדי להתקדם מהר יותר, כתוצאה מהתבונה המשותפת של הקבוצה". 

ד"ר ג'יי קולקר, (בתמ
Dr. Jay Colkerונה משמאל), מייסד ומנכ"ל CrowdSource Coaching: "הלקחים והשיטה, שאני מציג כאן, מבוססים על הניסיון הרב, שצברתי בחיי. עבדתי עם החברות הגדולות בעולם, עם ממשלות בחלקים נרחבים של העולם, עם גופים פיננסיים גדולים, גופים אקדמיים, רשתות מסחר גדולות ועוד.

לאור הניסיון שצברתי, מצאתי, שהגישה של CrowdSource Coaching היא הגישה הנכונה והיעילה לניהול עסקים וארגונים בימנו ובעתיד הנראה לעין.

השיטה הזו מזיזה מנהלים מניהול ורטיקלי לניהול הוריזונטלי. זה יכול להצליח גם בשיטות של 'מיקור המונים'. אבל היתרון הגדול למנהלים, שזה נעשה בקבוצות קטנות וממוקדות. זה ההיפוך של 'מיקור המונים' לתוך קבוצות קטנות. 

ההצלחה של מכון אדלר בטיפול בבעיות משפחתיות ע"י הקמת קבוצות של הורים עם בעיות דומות הוביל אותי לתובנה, שהגישה הזו יכולה להצליח גם אצל מנהלים. זה לא סותר את השיטות הקיימות, אלא בא להוסיף עליהן שכבה ניהולית חדשה, שמתאימה יותר לצרכי הניהול העכשוויים של ארגונים ועסקים.

בגישה ההוריזונטלית, אני כמנהל לא נמצא במוקד. המוקד הוא במשימה ומה שחשוב זה הצוות.

איך משמרים את המנהיגות בעבודת רוחב, בעבודת צוות? אני כמנהל צריך להוכיח ידע, חזון, רעיונות, לעורר התלהבות בקבוצה. הכיוון הזה מתאים מאוד להתפתחות החברתית, שאנו מצויים בתוכה. זה גם מה שהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם. הם מצפים, שיתנו להם ערך ושהם ירגישו שווי ערך.

המודל האנכי כבר לא מתאים לעובדים של המאה ה-21. זה מאוד מתאים לישראל, שיש לה רוח של סטארטאפים בכל פינה. הכיוון הוא: להפיק את התועלת המירבית מכל עובד. זה לא יכול להתבצע בשיטות הישנות. השיטה של 'מפקד-פקוד' כבר לא עובדת. היא גם לא עובדת ביחידות צבאיות, שליוותי אותן (בצבא ארה"ב). 

הגישה החדשה דורשת מעורבות של העובדים בכל הנעשה בארגון. היא  דורשת מהם להיות חלק מהרצון הארגוני להצלחה. צעירים יימצאו בחברות זמן קצר אם הם לא מתחברים לערכים של הארגון. אם הם לא מרגישים שמשתפים אותם, הצעירים יעזבו מהר וצריך כל הזמן להכשיר את החדשים, שגם עוזבים מהר.

גם לקוחות הארגון מרגישים אם העובדים מולם אינם מרוצים ממקום עבודתם. יש לכך השפעות ענקיות על היכולת להצליח, היכולת של הארגון לשמר את שמו בקרב לקוחותיו. הרי המגע עם הלקוחות מתבצע רובו ככולו ע"י העובדים. 

מהנסיון שלי, שינוי שיטת הניהול מוביל לתוצאות דרמטיות. ראיתי זאת בכל מקום בו יישמו זאת. הגישה החדשה הזו מלווה בסדרת אפליקציות התומכות בכך. בנוסף, אפשרי לחבר מנהלים או כל סוג של עובדים לרוחב, בכל קצוות העולם. ניתן ורצוי לחבר אנשים, שעושים מטלות דומות, כדי שיתיעצו ויפתחו ביחד תובנות ואיסטרטגיות הנובעות מההבנה הקולקטיבית, שנוצרת מהאינטראקציה המתקיימת בסוג הזה של ניהול רוחבי. 

מנמ"רים במאה ה-21 אמורים לספק פתרון לעסקים בהם הם עובדים בתנאים המשתנים מהר סביבם. לכן, אני אעזור למועדון לקדם את התהליך הזה בתוכו". 


עבודה קבוצתית



 
 
Bookmark and Share