Telecom News - נציגות מחזיקי אג"ח הדואר: "מברכים על ההתקדמות בזכות פנייתנו לביהמ"ש"

נציגות מחזיקי אג"ח הדואר: "מברכים על ההתקדמות בזכות פנייתנו לביהמ"ש"

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> נציגות מחזיקי אג"ח הדואר: "מברכים על ההתקדמות בזכות פנייתנו לביהמ"ש"
נציגות מחזיקי אג"ח הדואר: "מברכים על ההתקדמות שהושגה בזכות פנייתנו לביהמ"ש"
מאת: חיים חביב, 22.1.15, 23:26דואר ישראל

בית המשפט קבע היום, שבמידה שהמדינה לא תעמוד בהצעתה, שמורה הזכות לנציגות מחזיקי האג"ח לחזור על הבקשה (למינוי רו"ח אייל גבאי כנאמן).

בהמשך להתקדמות, שהושגה בימים האחרונים במגעים להבראת חברת דואר ישראל כפי שדיווחנו – כאן, פרסמה נציגות מחזיקי האג"ח הודעה המברכת על ההתקדמות בנימה מסויגת.

תגובת נציגות מחזיקי אג"ח הדואר. שנמסרה היום לפרסום: "הנציגות מברכת על ההתקדמות החשובה, שהושגה בימים האחרונים. עם זאת, נותרו מספר סוגיות מהותיות פתוחות, שנוגעות למימון המדינה ולאישור הרגולציה החדשה, ואנו מקווים כי אף הן תסוכמנה באופן חיובי בהקדם. חבל שצריך היה לגרור את המדינה לבית משפט על מנת שתואיל לטפל בחברה שבבעלותה ולתקן את הנזקים שיצרה בעצמה. אין ספק, שההתקדמות שהושגה עד כה לא הייתה מושגת ללא מעורבות ביהמ"ש אליו פנתה הנציגות".

נציגות מחזיקי האג"ח כוללת את חברת הרמטיק, הנאמן על האג"ח ואת נציגי אקסלנס, מיטב-דש, הכשרה ביטוח וגלעד. הנציגות מיוצגת בביהמ"ש ע"י עורכי הדין אלון קזיוף וארנון שגב ממשרד ארנון שגב ושות'. הפנייה לביהמ"ש התבססה על חוות-דעת חברת MNS, ממנה עלה, שלכל המאוחר באפריל 2015 לא יוכל הדואר לעמוד בתשלום חובותיו השוטפים, לרבות למחזיקי אגרות החוב.

כזכור (ר' כאן וכאן), נציגות מחזיקי אגרות החוב של הדואר פנתה לפני כחצי שנה לביהמ"ש בבקשה, כי יורה לפתוח בהליכים להבראת חברת דואר ישראל ולגיבוש הסדר נושים לחברה, ובבקשה למנות את רו"ח אייל גבאי כמשקיף לחברה, שיסייע לגיבושה של תכנית הבראה מאוזנת.

לפני כ-3 שבועות קבע שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, דוד מינץ, בהחלטה דרמטית כי אם עד ה-19.1.15 (יום ב' השבוע) לא יושג הסדר הבראה בחברת הדואר, יוכלו מחזיקי אגרות החוב של הדואר לפנות לביהמ"ש בבקשה למנות את רו"ח אייל גבאי, המשקיף בדואר, כנאמן בחברה. בעקבות חתימת ההסכם הקיבוצי אתמול (21.1.15) והודעת המדינה לביהמ"ש על לוח זמנים להשלמת הסוגיות הנותרות, אישר היום (22.1.15) ביהמ"ש את לוח הזמנים המוצע, אך קבע, שבמידה שהמדינה לא תעמוד בהצעתה, שמורה הזכות לנציגות מחזיקי האג"ח לחזור על בקשתה (למינוי אייל גבאי כנאמן). מצורפת החלטת השופט המחוזי דוד רוזן מהבוקר.

לא נותר אלא לקוות, שהפארסה בחברת דואר ישראל, פרי מחדליהם וכישלונם של משרדי התקשורת והאוצר, תבוא סוף-סוף על תיקונה, ושלא יידרש 'סיבוב' נוסף בערכאות.

החלטת בית המשפט המלאה - כאן
 
בית המשפט



 
 
Bookmark and Share