Telecom News - בזק תרכוש את מלוא הבעלות ב-yes תמורת 680 מיליון ₪

בזק תרכוש את מלוא הבעלות ב-yes תמורת 680 מיליון ₪

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק תרכוש את מלוא הבעלות ב-yes תמורת 680 מיליון ₪
בזק תרכוש את מלוא הבעלות ב-yes תמורת 680 מיליון ₪
מאת: מערכת Telecom News, 11.2.15, 09:30
 
התשלום ייעשה במזומן ותשלומים מותנים נוספים. בזק תהפוך לבעלים היחיד של חברת הלוויין – מהלך בעל ערך אסטרטגי עבור החברה.
  • על פי תנאי העסקה, בזק תשלם ליורוקום 680 מיליון ש"ח. בנוסף יורוקום תהיה זכאית ל-2 תמורות מותנות נוספות: אחת בסך של עד 200 מיליון ש"ח תשולם בהתאם לסינרגיית המס, ותמורה נוספת בסך של עד 170 מיליון ש"ח, תשולם על פי תוצאותיה העסקיות של yes ב-3 השנים הקרובות.
  • את העסקה הובילה ועדה מיוחדת מטעם הדירקטוריון העוסקת בנושא כשנה ומורכבת מדירקטורים חיצוניים בלבד, כשהיא נעזרה בבנק ההשקעות הבינ"ל-Merrill Lynch ומומחים נוספים.
  • סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק: "זו עסקה אסטרטגית לבזק, שתהפוך אותה לקבוצת תקשורת מלאה. השלמת עסקה זאת תאפשר לבזק להציע לראשונה חבילת שירותים הכוללת תוכן, כמו חברות התקשורת המובילות בעולם, ולייצר סינרגיות, שעד כה לא היו אפשריות. רכישת yes היא בשורה מצויינת ללקוחות החברה, שיוכלו ליהנות מסל מוצרים מלא בסטנדרט השירות הבלתי מתפשר לו הורגלו בבזק".
חברת בזק מודיעה היום על כך, שדירקטוריון החברה אישר את התקשרות בזק בעסקה עם יורוקום, במסגרתה תרכוש בזק את מלוא אחזקותיה של יורוקום חברת הלוויין yes, שנכון למועד זה מהוות 50.22% מהון המניות המונפק של יס (41.62% בדילול מלא) וכן את כל הלוואות הבעלים, שיורוקום העמידה ל-yes (כ-1.54 מיליארד ש"ח).

קודם לעסקת הרכישה תקבל החברה ו-yes את התנאים, שנקבעו ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים בהחלטת המיזוג, וכן תממש אופציה המוקנית לה ללא תשלום להקצאת מניות ב-yes בשיעור של כ- 8.6% מההון המונפק של yes. לאחר השלמת עסקה זאת, בזק תחזיק ב-100% ממניות yes.

את העסקה הובילה ועדה מיוחדת מטעם דירקטוריון בזק, שהוקמה לפני כשנה. לאור מורכבות העסקה, ומכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, הוועדה הורכבה רק מדירקטורים חיצוניים והיא דנה בנושא במשך עשרות פגישות. הוועדה נעזרה ב-Merrill Lynch International (מקבוצת Bank of America), ומומחים נוספים בכל התחומים הנוגעים לעסקה.

לאחר אישור הוועדה המיוחדת אושרה העסקה ע"י ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה והיא מותנית באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות ובאישור משרד התקשורת.

הערת המערכת: יודגש, שלמהלך הזה צפויות לא מעט בעיות, מכמה כיוונים, כפי שניתחנו בהרחבה: כאן וכאן
לוגו YES



 
 
Bookmark and Share