Telecom News - AT&T - ספק תקשורת גדול ראשון לשירות מבוסס דפדפן אינטרנט -WebRTC

AT&T - ספק תקשורת גדול ראשון לשירות מבוסס דפדפן אינטרנט -WebRTC

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> AT&T - ספק תקשורת גדול ראשון לשירות מבוסס דפדפן אינטרנט -WebRTC
AT&T - ספק תקשורת גדול ראשון לשירות מבוסס דפדפן אינטרנט - WebRTC
מאת: מיכאל פנחס, 24.2.15, 14:34מיכאל פנחס
 
חברת התקשורת הגדולה בעולם – AT&T הכריזה על שירות WebRTC. מה החידוש ומהן היכולות החדשות?
 
AT&T, חברת התקשורת הגדולה בעולם וזו שהביאה את הטלפוניה לעולם, היא ספק התקשורת הגדול הראשון בעולם, שמכריז על זמינות שירותי WebRTC. השירות יהיה זמין לכל סוגי הלקוחות (פרטיים ועסקיים). עד היום היו בתחום זה ספקי תקשורת קטנים על האינטרנט דוגמת: Vonage, Twilio, Vidyo ו-VoipBuster.
 
המשמעות המידית: לקוחות AT&T יוכלו לחייג ולקבל שיחות טלפון (תוך שימוש במספר הטלפון הרגיל שלהם) מתוך הדפדפן שלהם, בין אם הוא על מחשב, לפטופ, טאבלט או סמארטפון, וכן לקיים שיחות וידיאו (Video Chats) ישירות מתוך הדפדפן. בהמשך תספק AT&T שירותים נוספים בפרוטוקול התקשורת החדש הזה, שנמצא אצלה כרגע במצב של בטא בשירות פתוח.
 
השירות החדש מבוסס על שילוב בין פרוטוקול האינטרנט HTML5 לפרוטוקול האיתותים של התקשורת באינטרנט – SIP ומאפשר ללקוחות לקיים שיחות היישר מתוך הדפדפן. זאת, ללא צורך בכל תוכנת \ אפליקציית VoIP, כמו שנדרש למי שמשתמש בסקייפ או בכל יישום VoIP אחר.
 
חברת AT&T מספקת API (ממשק תכנות יישומים) למפתחי יישומים. כך, שיוכלו להוסיף את התכונה הזו לאפליקציות קיימות או עתידיות לסמארטפונים. עי"כ, ניתן לקיים שיחות עם המספר של AT&T גם על הסמארטפונים, באפליקציות מכל סוג.
 
בין היכולות בשירות החדש: ניתן להעביר שיחה מחיבור קווי לסלולרי ולהיפך מבלי להפיל את השיחה, ניתן לקבל Caller ID על הדפדפן ועוד. חברת AT&T קוראת לשיפורים אלה: Enhanced WebRTC.
 
כרגע נתמכת טכנולוגיית WebRTC בדפדפנים כרום, פיירפוקס ואופרה. מיקרוסופט הודיעה, שבקרוב תשחרר גרסת אקספלורר התומכת ב-WebRTC ותספק תמיכה ל-WebRTC באפליקציית סקייפ. לגבי דפדפן הספארי של אפל, טרם ידוע מתי הוא יתמוך בפרוטוקול WebRTC, אך סביר להניח, שזה יקרה עוד השנה.
 
הדבר החשוב ביותר למגזר העסקי הוא ה-,API ש-AT&T מספקת למפתחים, שבאמצעותם ניתן לחבר ודי בקלות כל שירות טלפוניה עסקי קיים ולהפוך אותו לשירות WebRTC. בכך, AT&T מתחרה למעשה בספקי פתרונות ל-WebRTC דוגמת מיקרוסופט ומאפשרת לבצע שילוב של ספקים שונים על הרשת שלה. הדבר יפתח סוג חדש של תקשורת טלפוניה של קול ווידיאו, תקשורת היכולה לנוע בין מכשירים נייחים וניידים בקלות תוך כדי השיחה. בנוסף, אנשים יוכלו לחייג לעסק או למוקד שירות ישירות מדף הבית של העסק באינטרנט, מהסמארטפון שלהם.
 
בעשור הקרוב נראה יותר ויותר עסקים וארגונים (כנעשה בכל העולם) מעבירים את מערכות הליבה שלהם לשירותי ענן. זה כולל גם את מערכות הטלפוניה, שהפכו עם השנים למערכות של UC (ר"ת: Unified Communications), בעיקר בגלל החיבור של שירותי הטלפוניה לכל המערכות העסקיות החשובות לתפעול השוטף של כל עסק וארגון. המעבר לטכנולוגיית WebRTC משנה את כל שוק הטלפוניה הפרטית והעסקית וממוטט את כל מה שהכרנו עד כה בעולם הטלפוניה. גם המודלים העסקיים יצטרכו להתאים את עצמם לגישה החדשה הזו.
 
ההתפתחות של תקני WebRTC תהיה על פי כל התחזיות מאוד מהירה. זו תהיה הטכנולוגיה המובילה והעתידית בעולם התקשורת הטלפונית. עד 2019 יהיו יותר מ-6 מיליארד מכשירים התומכים ב-WebRTC ולמעלה מ-2 מיליארד משתמשים עסקיים ישתמשו בטכנולוגיה זו. דהיינו: זו תהיה טכנולוגיית התקשורת העסקית המובילה וכמעט היחידה, עד סוף העשור.
 
מתי נראה את הפתרון הזה בישראל?
סביר להניח, שתוך פחות משנה נראה לפחות 2 ספקי תקשורת בתחום הזה גם בישראל. הדחיפה העיקרית לכיוון הזה היא בכניסת רגולציית "רישיון אחוד" לשוק, מה שיאפשר לכל ספק תקשורת קטן כגדול לספק כמעט את כל שירותי התקשורת תחת רישיון אחד. מה שיאפשר לחברות תקשורת רבות ובמיוחד חברות קטנות, לספק שירותי Triple ו-Quadruple (שירותים משולשים ומרובעים – הכוללים סלולר וקווי גם יחד). אלה שירותים הכוללים את כל מגוון הטכנולוגיות הקוויות והניידות הקיימות בעולם תחת מעטפת טכנולוגית ושיווקית אחת. יודגש, שכל ספקי ציוד התקשורת למתגי תקשורת לספקים קוויים וסלולריים המובילים בעולם מאפשרים שירותי WebRTC באמצעות המתגים החדשים שלהם, כך שאין חסם טכנולוגי להתקדם וליישם זאת ללקוחות.
 
לסיכום: יש תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת על רשת האינטרנט. המחירים מאוד זולים (וירדו עוד), המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר (בגישת "הכל כלול"), הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ למי שיש לו שלוחות בחו"ל או עובד בחו"ל להתנסות כבר כעת בשירותים החדשים דוגמת WebRTC ולראות אם הם עונים על הצרכים של העסק ועובדיו.  
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2015.  
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים 

WEBRTC



 
 
Bookmark and Share