Telecom News - הפתעה: פרטנר זכתה במכרז האוצר לשירותי מפ"א (מפעיל פנים ארצי)

הפתעה: פרטנר זכתה במכרז האוצר לשירותי מפ"א (מפעיל פנים ארצי)

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הפתעה: פרטנר זכתה במכרז האוצר לשירותי מפ"א (מפעיל פנים ארצי)
חשיפה בלעדית: אחרי שזכתה במכרז לרשת הדור הבא של צה"ל (LTE) ביחד עם מוטורולה סולושנס, אנו חושפים, שחברת פרטנר זכתה במכרז החשכ"ל (החשב הכללי באוצר) לאספקת 85% מכלל שירותי המפ"א (מפעיל פנים ארצי) לכל המערך הממשלתי.
מאת: אבי וייס, 1.3.15, 22:00לוגו פרטנר 012

חברת פרטנר חייבת תודה גדולה לחברת הוט, שנלחמה (גם בבתי המשפט) כנגד החשכ"ל, כדי למנוע את המשך השליטה הבלתי מעורערת של חברת בזק (עם נתח קטן לסלקום) בשירותי המפ"א (מפעיל פנים ארצי לשירותים קוויים ולטלפוניה קווית), בקרב משרדי הממשלה, גופי הסמך הממשלתיים והחברות הממשלתיות.

המלחמה של הוט לפתיחת התחום של השירותים הקוויים למממשלה, הובילה את החשכ"ל לפרסם לקראת סוף 2014 מכרז ענק לשירותי מפ"א. המכרז המלא מצוי להורדה כאן. בעקבות פרסום המכרז, ניתחנו את הסיבות להוצאת מכרז (בניגוד גמור לשיטה של החשכ"ל ושאר משרד הממשלה, "לסגור עניינים" ב"פטורים ממכרזים"). 85% מכלל ההתקשרויות של משרדי הממשלה נעשים כיום ב"פטור ממכרז".

על פי הניתוח שלי כאן, פרסום המכרז הזה, בשווי עשרות מיליוני ש"ח לשנה, בא ממקום אחד בלבד. הסיבה לפרסום המכרז היא מאוד פשוטה. במקרה של שירותי המפ"א למשרדי הממשלה, יש מתלונן רעשני, שגם ניצח את האוצר בבית המשפט ב-2 סבבים. מדובר בחברת הוט. היא היחידה (עד כמה שידוע לי), שהעזה לצאת נגד השיטה של "פירמידת הפטורים". אולם, זאת רק בהקשר הנוגע אישית לה (להוט) ולפטורים, שניתנו בתחום שירותי המפ"א, כפי שתיארנו בהרחבה כאן

אולם, הוט נלחמה ולא זכתה במכרז, וגם בזק הוכתה כעת קשות (סלקום נשארה עם נתח קטן של 15%...), בכך שבזק, לראשונה בהיסטוריה של התקשורת במשרדי הממשלה, לא תקבל נתחים מאספקת שירותי המפ"א לממשלה. הזוכה הגדולה היא כאמור חברת פרטנר, שממצבת את עצמה כמובילת שוק גם בתחום המפ"א העסקי, ראש בראש מול בזק. 

עד היום, לפרטנר היו כ-2,000 צירי PRI ו-SIP לכל לקוחותיה, וכעת נוסף לה לקוח אחד גדול (הממשלה), שבשלב ראשון לקוח זה מספק לה קישוריות של עוד 1,150 צירי PRI ו-SIP. בהחלט קפיצת מדרגה חשובה. איציק בנבנישתי שהצטרף לאחרונה לפרטנר (כמשנה למנכ"ל), מעבה את פרטנר בעובדי ובכירי בזק בינלאומי לשעבר, כמו מינוי של לי אורון למנהלת אגף תקשורת קווית. פרטנר תיכנס עוד השנה חזק מאד לתחום האינטגרציה והמרכזיות ותהווה תחרות קשה לכל השוק, ובכלל זה לבזק ולבזק בינלאומי. 

אך לפני חודשיים, חשפנו כאן, שפרטנר זכתה בהחלטה מאוד חשובה עבורה, שהיא זו שתקים את רשת "ורד הרים" העתידית של צה"ל (ביחד עם ציוד הקצה של מוטורולה סולושנס), בטכנולוגיית LTE, שתותאם לדרישות מערכת הביטחון.

בהחלט יש כאן 2 זכיות משמעותיות וענקיות בטווח זמן כה קצר, לשירות לגופים הכי גדולים במדינת ישראל, גם בתחום הסלולרי וגם בתחום הקווי. זו מחמאה לראשי פרטנר, שהובילו את המהלכים הללו ולזכיות הללו. 

את תגובות פרטנר ובזק לחשיפה טרם קיבלנו. כשתתקבלנה - נעדכן.
 
מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו



 
 
Bookmark and Share