Telecom News - חברת PHI-Networks יוצאת לדרך להקמת רשת ה-LTE של פרטנר והוט

חברת PHI-Networks יוצאת לדרך להקמת רשת ה-LTE של פרטנר והוט

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חברת PHI-Networks יוצאת לדרך להקמת רשת ה-LTE של פרטנר והוט
חברת פרטנר ביחד עם חברת הוט (הוט מובייל) התניעו את המהלך להקמת החברה המשותפת לתשתיות הסלולר ב-LTE. חברת PHI רשתות (ה-P זה פרטנר וה-H זה הוט) יצאה לדרך, להקמת תשתיות סלולר משותפות בכל הארץ, בהמשך למכרז התדרים.
מאת: אבי וייס, 4.3.15, 12:05אנטנות

חשיפה: שוק התקשורת הישראלי מתחיל לשנות את פניו בכל הקשור בפריסת תשתיות הסלולר. אמנם ההסכם של פרטנר-הוט-מובייל טרם קיבל אישור סופי ממשרד התקשורת (התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים), אך זה לא יכול היה למנוע את המהלך, שכבר יוצא לדרך: הקמת חברת תשתיות סלולר חדשה בשם PHI Networks. 

זו חברה, שתתחיל לתחזק ותמשיך להקים רשת משותפת של 2 החברות. ההוצאות הגדולות של הקמת אתרים ותחזוקתם (כמו נדל''ן וציוד), ילכו ויקטנו בהמשך הדרך, היות ולפרטנר יש כבר פריסה יפה של LTE בכל הארץ ונדרש שדרוג לכמות התדרים שיש לה כעת במשותף עם הוט, ולצרף את האנטנות של הוט-מובייל לרשת המשותפת. כך, פרטנר תוכל הכי מהר להעמיד 20 מגהרץ לערוץ ללקוחותיה בכל הארץ.

ההסכם של גולן טלקום עם סלקום לרשת משותפת לא קיבל עדיין את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ולא את אישור משרד התקשורת. כך, שהרשת המשותפת ל-2 החברות הללו עדיין לא יכולה לקום. כ"כ, נשארה השאלה: למי תצטרף 018-אקספון (הופיעה במכרז התדרים תחת השם 018-מרתון) עם התדרים, שזכתה בהם במכרז - 5 מגהרץ? ניתחתי כאן, שזו תהיה אולי פרטנר ואולי פחות פלאפון. אם 018-אקספון תצטרף לפרטנר, זו תהיה מכה קשה לפלאפון (כי יהיו לה רק 15 מגהרץ לערוץ ב-LTE), ואולי אז פלאפון תנסה להעביר את גולן טלקום על תדריה - אליה, ולנטוש את סלקום... כרגע כל האפשרויות פתוחות. 

לאור הקמת החברה החדשה - PHI רשתות, ייתכן שגם יתבצע קיצוץ רוחבי מסוים בכח האדם הנדסי ב-2 החברות (פרטנר והוט). אולם, נושא זה טרם סוכם. להערכתי, לאור הזכייה של פרטנר במכרז החשכ"ל כפי שחשפתי כאן, והזכייה שלה בבניית רשת "ורד הרים" העתידית של צה"ל בטכנולוגיית LTE צבאית, כפי שחשפתי כאן, די ברור, שההצלחות הללו עם לקוחות כל כך גדולים (הממשלה וצה"ל), תובלנה להגדלה ניכרת של כוח האדם הנדסי הנדרש לבניית ותחזוקת הרשתות החדשות הללו. כך, שלכל היותר, יהיה ניוד פנימי של כוח אדם הנדסי בתוך פרטנר. 

את תגובת הוט ופרטנר לחשיפה טרם קיבלתי. אם אקבל - אעדכן. 
רשתות משותפות
Bookmark and Share