Telecom News - ניתן עדיין להציל את מיזם הסיבים לבתים של Unlimited ע"י שינוי כיוון

ניתן עדיין להציל את מיזם הסיבים לבתים של Unlimited ע"י שינוי כיוון

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ניתן עדיין להציל את מיזם הסיבים לבתים של Unlimited ע"י שינוי כיוון
בלעדי: כך מדווחים ראשי אלקטל-לוסנט ישראל. לדבריהם, אם עוברים לטכנולוגיית GPON במקום טכנולוגיית P2P המופעלת כעת ע"י Unlimited, זה יכול להוזיל בצורה משמעותית את המיזם, להביא לפריסה מהירה בכל הארץ, פריסה שלא תיקח 15 שנה (אם בכלל).  
מאת: אבי וייס, 10.3.14, 21:05אריק טל

בכנס יועצי תקשורת שנערך בשיתוף אלקטל-לוסנט ישראל בבית אלקטל-לוסנט בכפר-סבא, כנס שאותו נסקר בנפרד, נחשף, שלאלקטל-לוסנט יש חלופה זולה, מהירה והגיונית ל"בור" אליו נפל מיזם הסיבים לבתים, המיזם הנקרא בשם Unlimited

שלמה אנג'י, CTO, אלקלט-לוסנט ישראל: "אנו מציגים פתרונות, שהם בחזית הטכנולוגית של עולם התקשורת ומיושמים בכל רחבי העולם. אנו סבורים, ש-Unlimited יכולה עדיין לשנות כיוון ולפרוס מהר, ממש מהר, בטכנולוגיות, שאנו מציעים, פתרונות זולים ופשוטים. כך, היא תוכל להגיע לרווחיות מאוד מהר ולתת פתרון מתחרה לכל עם ישראל בכל מקום בישראל. המיזם הזה עדיין קיים בזכות הכסף של כולנו, כולל מענקים מכספי המדינה, לכן יש לכולנו אינטרסם שזה יצליח. 

אנו מקדימים את כל המתחרים הקיימים בשוק בלפחות 18 חודש. זו הסיבה, שספקי התקשורת הגדולים בעולם, במיוחד בתחום הקווי, בוחרים בפתרונות שלנו. הפתרונות שלנו, גם בישראל, מצויים אצל כמעט כל ספקי התקשורת, החל מבזק דרך סלקום ופרטנר וכלה בהוט. ספקי התקשורת מכירים אותנו היטב ומה יש לנו להציע". 

גלעד לב, מומחה Acces, אלקטל-לוסנט ישראל: "הניסיון שלנו בהבאת רוחבי פס גדולים לבתי הלקוחות הוא עצום. עולם הסיבים התפתח יפה וכיום ברור, שיש יתרונות ל-GPON מול הגישה, ש-Unlimited בחרה בה והיא P2P.

אנו מציעים לעבור לחיבורי הקצה במסלול של ה-Vectoring, שבו יש לנו מעל ל-10 מיליון לקוחות בעולם המחוברים בפס רחב ב-Vectoring ובהמשך לשדרג זאת ל-G.fast. בטלקום אוסטריה למשל, חיבורי G.fast הגיעו למהירויות של 1.1 ג'יגה לבית הלקוח על חוטי הנחושת. זה יגיע בהתפתחות התקן והטכנולוגיה עד 10 ג'יגה ל-2 זוגות חוטי נחושת או עד 1 ג'יגה סימטרי לזוג אחד. זה המסלול, שרוב ספקי התקשורת הקווית באירופה ובארצות אחרות בעולם כבר הולכים בו". מצגת טכנולוגית המשווה בין הפתרונות השונים לחיבורי פס רחב לבתים מצויה להורדה כאן

אריק טל, (בתמונה), מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל: "כשהגעתי לתפקיד המנכ"ל באלקטל-לוסנט ישראל (לפני כ-4 חודשים), לא הבנתי מה Unlimited עושים. מהיכן צמח הרעיון להגיע עם CAT6 לכל בית בישראל? ועוד בלי נתב? איך הם מתכוונים לחבר כך כל דירה בישראל? מי ישלם על זה? אלו עלויות פנטסטיות.

בנוסף: איך הם יצליחו לתאם עם הוועד של כל בנין ובניין ועם כל הדיירים בכל בניין, לקדוח חורים ענקיים בקירות החיצוניים והפנימיים כדי להעביר CAT6? איך הם לא חשבו על זה? אני לא מבין למה הם לא הלכו על GPON, מה שבכל העולם הלכו לכיוון הזה.

כך, כל עם ישראל סובל מחוסר תחרות, כי לא תהיה תחרות בבזק ובהוט בגישה הזו. 

יש לנו פתרונות בדיוק לסוגיה הזו. זה לא דבר, שלא היה צפוי. הפתרון שלנו יחסוך להם שנים של התקנות, של חפירות, קדיחות ומתיחת כבלים. זה יחסוך מיליונים למשקיעים, הרבה מיליונים של דולרים. העיקר: זה יביא לעם ישראל מיזם תחרותי ובמחיר תחרותי. כבר היום יש בעיה במחירים שלהם. מה יהיה בהמשך הדרך? המודלים הללו, שאנו מציגים, נבחנו בחו"ל ואנו עם ניסיון של התקנות במדינות לא פחות מתקדמות מאיתנו. כולם לא מבינים ורק אצלנו יש את החוכמה? 

כאזרח, שאכפת לו מה קורה במדינה, אני לא מצליח להבין למה אני צריך לחכות עד 15 שנה כדי שיגיעו אלי לדירה עם סיבים. אני כאזרח, שגר בדירה, לא מצליח להבין למה צריך לקדוח לי חורים ענקיים בקירות ולהעביר חוטים עבים, כשיש לי כבר בדירה חוטים בתוך צנרת מוסתרת בקירות בכל הבית? החוטים הללו בבית הם שלי, אז למה לא משתמשים בהם ב-Unlimited?

לכל בית בישראל, אפילו הכי ישן, יש תשתית של חוטי נחושת, שבזק משתמשת בה ואצל רוב הבתים יש גם תשתית של קואקס שמשמשת את HOT ו-YES. למה לא משתמשים במה שיש וחוסכים כסף וזמן, כדי לספק לי פס רחב של ג'יגה מחר בבוקר?  

אפשר גם היום לעבור לפתרון אלגנטי, נקי, מהיר וזול ולהציל את הפרוייקט הזה של Unlimited".

ראיון מלא עם אריק טל יפורסם בסוף השבוע.
 
סיבים עד הבית



 
 
Bookmark and Share