Telecom News - האיחוד האירופי מדרים לעין יהב במימון פרויקט המשלב מצלמות דיגיטליות

האיחוד האירופי מדרים לעין יהב במימון פרויקט המשלב מצלמות דיגיטליות

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> האיחוד האירופי מדרים לעין יהב במימון פרויקט המשלב מצלמות דיגיטליות
האיחוד האירופי מדרים לעין יהב במימון פרויקט המשלב מצלמות דיגיטליות
מאת: חיים חביב, 18.3.15, 14:06מלכודות

האיחוד האירופי יממן פיתוח טכנולוגיה ייחודית, שמשלבת פריסת מלכודות למזיקים ומצלמות דיגיטליות כדי לצמצם ריסוס גידולים חקלאיים.

האיחוד האירופי יממן פרויקט ניסיוני חדשני בעין יהב, שיאפשר צמצום משמעותי בכמות הריסוסים בשטחי הגידול. הפרויקט נעשה בשיתוף ד"ר דוד נסטל ממכון וולקני ונועד למצוא פתרון למכת זבוב הדלועים שגורם לפגיעה קשה בגידולי מלון, קישוא, דלעת ואבטיח ועלול בפרק זמן קצר להוריד לטמיון עמל של עונה שלמה.

במסגרת הפרויקט פוזרו בשטחי הגידול מלכודות עם מצלמות דיגיטליות המזהות את המזיקים שנלכדו בהן ומעבירות את הצילומים בזמן אמת לחוקרי מכון וולקני. אלה מצידם, מספקים לחקלאי בשטח הוראות ריסוס מדויקות וחוסכים ריסוס מונע מאסיבי של גידולים.

רמי שדה, אגרונום האגודה השיתופית של חקלאי עין יהב: "עד כה נאלצו החקלאים לרסס את השטח אחת לשבועיים משלב החנטה ועד לסיום העונה, כי לא יכלו לדעת אם ומתי המזיק צפוי להגיע לביקור אצלם. בשלב, שבו הם היו מזהים את המזיק, כבר היה מאוחר מדי כי הנזק לגידולים כבר נגרם. להצבת המלכודות קדמה עבודת הכנה מקיפה, שכללה תכנות המערכת כך שתדע לזהות את צילום זבוב הדלועים מזוויות רבות".

הניסוי בעין יהב מהווה חלק מפרויקט משותף, שמממן האיחוד האירופי למספר מדינות באגן הים התיכון. ביוון לדוגמה, תוכנתו המלכודות לזהות את זבוב הזית העושה שמות בענף החקלאי הלאומי.

מימון אירופי



 
 
Bookmark and Share