Telecom News - חשש בהייטק מהרעה במצב הכלכלי – 750 עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות

חשש בהייטק מהרעה במצב הכלכלי – 750 עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חשש בהייטק מהרעה במצב הכלכלי – 750 עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות
חשש בהייטק מהרעה במצב הכלכלי - 750 עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות
מאת: חיים חביב, 19.3.15, 13:31

בנוסף, מידע על התאגדות עובדי RRMedia בתחתית הכתבה.חתימת הסכם

חשש גובר אצל עובדי הייטק בארץ מהמשך מגמת הרעה במצבם הכלכלי. ההסתדרות קוראת להנהלת החברה לכבד את רצון העובדים ולפתוח עימה במו"מ לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי.

כ-750 עובדי קומברס ברעננה התאגדו בהסתדרות לאחר שלמעלה משליש מהם חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון העובדים היציג. כך הודיע היום להנהלת החברה יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם.

הפנייה של עובדי החברה להסתדרות נועדה להבטיח את מקום עבודתם ולהסדיר את זכויותיהם. זאת, לאור גלי פיטורים תכופים בחברה בעת האחרונה. רק לפני עשור עבדו בסניף הישראלי של החברה למעלה מ-3,000 איש ואילו כיום עומד מספרם על כ-750 בלבד.

עובדי קומברס מצטרפים לעשרות אלפי עובדים במשק המאורגנים באיגוד המקצועי שהקימה ההסתדרות בשנה שעברה לעובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק. בין אלפי העובדים המאוגדים נמנים עובדי חברות הייטק הגדולות SAP ו-NESS טכנולוגיות, עובדי חברות הסלולר סלקום, פלאפון, הוט מובייל ופרטנר וכן עובדי בזק בינלאומי.

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות: "אני מברך את עובדי קומברס על שבחרו להגדיל את כוחם ולעשות שינוי חברתי באמצעות התארגנות בהסתדרות. התאגדות זו ממחישה, שיותר עובדים, כולל בהיי-טק, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת. אני קורא להנהלת קומברס לכבד את רצון העובדים ולפתוח עמנו ועמם במשא ומתן באופן מידי ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי".

מנציגות ועד הפעולה של עובדי קומברס נמסר: "המטרה שלנו בהתאגדות היא להביא את החברה לצמיחה. הרעיון, שמוביל אותנו, הוא שהצלחת העובדים תוביל גם להצלחת החברה ובכוונתנו להיות גוף חזק לטובת העובדים ולטובת החברה. נפעל ליצירת שיח בריא ונכון בין ההנהלה לעובדים, שיביא יציבות לחברה ויחזיר את התקווה לכל שכבות העובדים".

עדכון 23.3.15: גם כ-250 עובדי RRMedia, חברה ישראלית, שמפעילה שירותי תקשורת לוויינים בעולם ומספקת שירותי ניהול והפצת תוכן דיגיטלי עבור רשתות טלוויזיה ורדיו, התאגדו בהסתדרות לאחר שלמעלה ממחצית מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. כך הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה ולמנכ"ל החברה אבי כהן. ההסתדרות הזמינה את מנכ"ל RRMedia להיכנס להליך הידברות ומו"מ בין הצדדים, לשם הסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי. 

מנציגות ועד הפעולה של עובדי RRMedia נמסר: "העובדים הם שותפים לדרכה של החברה והמשך מובילותה חשוב לנו. בחרנו להתאגד בהסתדרות כדי להיות מעורבים בהחלטות הנוגעות לעתידנו, להבטיח ביטחון תעסוקתי ולדאוג להסדרת הזכויות שלנו בהסכם קיבוצי".

עדכון 5.5.15, 21:08: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברת  RRMedia. הסכסוך בענקית המדיה הישראלית הגיע על רקע פיטורים שמקדמת ההנהלה  ללא כל הידברות עם העובדים.   

עדכון 11.4.16: עובדי RRMedia קיימו היום  אסיפת הסברה באתר החברה בעמק האלה, במהלכה הופסקה לגמרי העבודה במקום. אסיפת העובדים התקיימה על רקע עסקת המכירה המתגבשת של החברה לבעלים חדשים. שווי המכירה הוא 242 מיליון דולרים, שמהווים מעל ל-50% משווי החברה. נציגות העובדים רואה בעובדים כמי שתרמו לשיפורים המשמעותיים ברווחי החברה ובביצועיה, ודורשת לשתף גם את העובדים ברווחי המכירה. עד כה קיבלו העובדים מהחברה הצעה נמוכה מדי שאינה מביאה לכדי ביטוי את תרומתם.
 
נוסף על כך, העובדים מוחים גם על גרירת הרגליים של ההנהלה בניהול המו"מ להסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם. העובדים דורשים להגיע להסכמות בנושא ההסכם הקיבוצי עד לסגירה הסופית של מכירת החברה.

עדכון 20.4.16: היום הוחרפו העיצומים ב-RRMedia - עובדי החברה נטשו את עמדותיהם: העובדים הפסיקו לחלוטין את העבודה באתר החברה בעמק האלה. 
 
 חתימת הסכם

 



 
 
Bookmark and Share