Telecom News - כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק הסיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק הסיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק הסיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים
או לחילופין יחליט לעבור לתשתית הוט. בכל מקרה, בשנה-שנתיים הללו הוא יפסיד כסף, ביצועים ורמת שירות. תא הדואר שלי מפוצץ בתלונות של לקוחות הפס הרחב, שנפלו בפח, מאחר שלא קראו את אזהרותיי: מדובר בהונאה הצרכנית של העשור.  
מאת: אבי וייס, 24.3.15, 18:50
גלעד ארדן

בחודש שחלף מאז החל מה שמכונה "שוק סיטונאי" (שם מטעה ומכוון להטעות), עברו כ-7,500 מנויים להסדר החדש הזה. ליבי על הפראיירים, שנפלו קרבן לתעלול הזה. תיבת הדואר לי כבר מפוצצת בתלונות מכאלה, שהרגישו די מהר, שעבדו עליהם.

דוגמה אחת מני רבות שקיבלתי הבוקר:

"מאת: לקוח שוק סיטונאי. עברתי לטריפל סי במסגרת השוק הסיטונאי במהירות 100 מגה. לפני הניוד הייתי לקוח בבזק במהירות 100 מגה. בבדיקת מהירות (עם כבל לראוטר ישירות לבזק) הייתי מקבל מעל 80 מגה. ברגע הניוד פתאום המהירות מול בזק ירדה ל-50 מגה. נכון שבזק עומדת בהתחייבות (מינימום 40), אך היא מפלה לקוחות שוק סיטונאי. הטכנאים של טריפל סי אמרו, שהם מכירים את התופעה והם בודקים עם בזק. ממידע שיש לי הבעיה קיימת גם ללקוחות האחרים דוגמת אקספון ו-012".

תשובתי הפומבית ל"לקוח השוק הסיטונאי" הזה: אין לי אלא להצטער על החלטתך הפזיזה. אני מכסה את נושא "השוק הסיטונאי" מזה כ- 20 שנה, וכתבתי על כך מאות רבות של מאמרים, ראיינתי עשרות רבות של מנהלים, מומחים מכל העולם ואנליסטים מכל העולם. נסעתי עשרות פעמים להתרשם מהנושא באופן אישי. ביקרתי במדינות רבות בעולם, כדי להתרשם מההתפתחות של הנושא, ממש בשטח, במעבדות ובחברות התקשורת הגדולות ברחבי העולם. 
אך לפני כחצי שנה ביקרתי במעבדות Bell Labs בארה"ב, שם פיתחו וממשיכים לפתח את כל טכנולוגיות "השוק הסיטונאי", לרבות את הווקטורינג וכל טכנולוגיות ההמשך על חוטי הנחושת של חברות הבזק בעולם. פירסמתי כמה מאמרים על הביקורים שלי שם בניו-ג'רסי.

בהמשך, פרסמתי רק החודש מאמרים רבים על תחום "השוק הסיטונאי". כל תלונותיך מופנות לכתובת הלא נכונה. בזק לא מפלה איש. זו הטכנולוגיה וזה יהיה עוד יותר גרוע בהמשך הדרך. גם המחיר שתשלם על זה יעלה. רק יעלה

דהיינו: כל מה שטענתי וכתבתי בחודש החולף, לא רק שהוא לא חדש, ראיתי את זה כבר לפני שנים רבות וכתבתי על כך רבות, וכבר לפני יותר מ-3 שנים, דני רוזן, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ועדיין איש תקשורת במשרה מלאה... הזהיר בכתב ובע"פ את משרד התקשורת לא ללכת לכיוון הזה, כי הווקטורינג יהרוג את כל הרעיונות שלהם ובזק תחסל את כולם, אחרי ביטול "ההפרדה המבנית". הם לא היו מוכנים להקשיב גם לו ולעוד מומחים, שהביאו את ניתוחיהם בנושא...

אתה האמנת לאיש אחד (שמו: גלעד ארדן), שהפך למס' 2 בליכוד, רק בגלל תרגילים כאלה, שהוא עשה על הציבור. זה פוגע גם אישית בך. זה נעשה תוך הרס השוק הסלולרי והקווי גם יחד. זה לא עניין פוליטי. אלו העובדות. כל מי שטוען אחרת, פשוט לא מכיר את העובדות. אני חוזר ומדגיש: אין בתלונתך שום דבר חדש. ככה זה עובד. זה שאתה כרגע נתקל בזה באופן אישי: זו בעיה שלך. אתה יכול לארגן את כל אלה שנפגעו ולצאת ולהפגין מול משרד התקשורת. 

אני פירסמתי אזהרות ברורות לציבור, שבהן אמרתי וחזרתי ואמרתי, שכל מי שעובר ל"שוק הסיטונאי". יפסיד כסף, ביצועים ורמת שירות, בנוסף לסאגת החלפת הנתב אליה נפל. סתם בילבלו לך את המוח ונפלת בפח.

כיום מטעים את הציבור כאילו פרוצדורת המעבר בין החברות (ממשקי API) היא הדבר החשוב ביותר שצריך לפתור ב"שוק הסיטונאי". זה פשוט שטות אחת גמורה והסחת דעת מהעיקר. יתרה מכך: בזק עשתה צחוק ממשרד התקשורת, כשבמסמך שהמשרד פרסם בשמה (כאן), למעין שימוע ציבורי, הכותרת של המסמך שבזק חיברה היא: 
"מסמך‏ אפיון ‏IT של ‏בזק ‏‏עבור‏ ספקי ‏שירות ההולסייל". דהיינו: בזק מכנה את השירות שלה כבר כעת בשםWLR - Wholesale Line Rental, זה מה שיהיה אחרי ש"השוק הסיטונאי" ייכשל ויבוטל בעוד כשנה....

צר לי "לקוח שוק סיטונאי", אבל אני לא יכול לעזור לך בשום דבר. אתה פשוט קרבן של נסיבות שכנראה לא הבנת אותם, כי קראת יותר מדי פרסומות מטעות ופרשנויות מטעות. 

חשוב שתהיה מודע לכך, שמשרד התקשורת לא מטפל בתלונות. כך, שאין לך מה להתלונן בפני משרד התקשורת. הם למעשה הכניסו אותך לפלונטר הזה והם לא יכולים להוציא אותך מהבור הזה. הם בכלל לא מבינים אותך ואתה בכלל לא חשוב בעיניהם. זה המצב והא לא ישתנה בקרוב, אלא אם שר התקשורת הבא, ינפנף את המנכ"ל של המשרד - הביתה. אגב, אתמול, מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן לא המתינה ששר האוצר הבא ינפנף אותה מהכיסא, והתפטרה לבד. הייתי מציע לאבי ברגר ללמוד מהדוגמה החיובית הזו... 

חזרה ל"לקוח שוק סיטונאי": ממילא תוך שנה עד שנתיים תחזור לבזק, או תנדוד להוט, או תעבור לחיבורי סיבים לבתים אצל המתחרות בבזק (סלקום ופרטנר) שלא ב"שוק הסיטונאי". אין שום דרך אחרת לעניין הזה. נקודה. זו ההתפתחות של"השוק הסיטונאי דגם משרד התקשורת". אין שום מסלול אחר וגם לא יהיה.

החלופה לבזק (כך קיוו) קרויה Unlimited, אבל זה כרגע בגדר "בטר-פלייס מס' 2" (עוד על כך בהמשך). לכן, אני מציע, שתעשה לעצמך "בקרת נזקים" ותקבל אולי החלטות טובות יותר, ממה שקיבלת עד כה, לגבי שירותי הפס הרחב הקווי שלך. 


החשיפות הבאות בדרך:
בשבוע הקרוב אחשוף עוד 2 תרגילים, שמבצעים על הציבור במסגרת "השוק הסיטונאי":
א. כשלון ה-SLU, מה שמוביל לכך, שלקוחות "השוק הסיטונאי" יחזרו לבזק תוך שנה עד שנתיים, ובדרך בזק תעשה הון עתק על הגב (והכיס) של הפראיירים (גם ה-ISP יצאו פראיירים). 
ב. טכנולוגיית ההמשך של הווקטורינג, שתשולב כבר בהשקת הווקטורינג בעוד פחות משנה, כך שכל מי שרוכש כעת נתב ושנאמר לו שהוא תואם וקטורינג, זורק את כספו באוויר. 

הסיפור המוזר של Unlimited
חברת IBC (עם שם המותג Unlimited) מחכה לקבל עוד 75 מיליון ש"ח מקופת האוצר כהשלמה להבטחה של השקעה של 150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים ל-Unlimited. ההזרמה הזו תשאיר את Unlimited בחיים, אבל שום אזרח במדינה לא ירוויח מכך.

מדוע? כי כל הכסף ילך לחובות לספקים ולתשלום התקורות (דהיינו: המשכורות,התנאים הנלווים וכל ההוצאות), של הצוות המנהל את Unlimited. תועלת לצרכנים? הייתה ותישאר אפס. ממילא כל השותפים במיזם הפסיקו להשקיע בו (ההשקעה האחרונה, שנועדה לאפשר לממשלה להזרים עוד 75 מיליון ש"ח למיזם, מקורה בחילוט ערבויות של השותפים). כך, שגם ערבויות אין כעת למיזם הזה. ה-ISP מזמן התייאשו, השותפים מסוכסכים, הלקוחות רובם ברחו וכך זה בדיוק נראה. חלטורה ישראלית במיטבה (עם ניחוח שבדי...).  

יש עדיין אפשרות להציל את Unlimited, שהרגולטורים הרסו אותה, אבל זה דורש כמה צעדים כואבים וחריפים:
א. להלאים את המיזם ולסלק את כל השותפים הקיימים ממנו. 
ב. לצרף למיזם חברת סלולר (לפחות אחת מהשתיים האפשריות: סלקום ופרטנר. נדמה לי שפרטנר תהיה מוכנה).
ג. לבנות תכנית עסקית חדשה.
ד. לבנות תכנית טכנולוגית חדשה. 

לפני כשנתיים, כשראיתי את הכיוון החדש שבו Unlimited הולכת, מייד כיניתי זאת "בטר פלייס 2" (למשל כאן). כתבתי עשרות מאמרים, שניתחו את הכישלון הצפוי, ורבים מאוד צחקו לי בפנים וטענו, שתוך שנה הסיפור הזה יהיה סיפור הצלחה ענקי. כך כתב האנליסט ערן יעקובי לפני יותר משנה: "מיזם הסיבים של חברת החשמל – ניסוי מרתק במדינה הלא נכונה". 

זה ברור היום, לכל מי שעיניו בראשו, שמדובר ב"בר מינן" מהלך. "השוק הסיטונאי" היה המסמר הכמעט אחרון בארון הקבורה שטרם הוכנס לקבר. אני מקווה ששר (או שרת) התקשורת הבא\ה יציל את המיזם הזה. זה מיזם חיוני לכל עם ישראל. זה לא עניין מפלגתי או פוליטי. זה לטובת כולנו. 
 
סיבים עד הבית



 
 
Bookmark and Share