Telecom News - היקף לקוחות הסלולר שמחוברים ל- LTE-A עבר את ה-100 מיליון

היקף לקוחות הסלולר שמחוברים ל- LTE-A עבר את ה-100 מיליון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> היקף לקוחות הסלולר שמחוברים ל- LTE-A עבר את ה-100 מיליון
עד שנת 2018 יעבור היקף לקוחות הסלולר שמכוסים ברשתות (LTE-A (Advanced את הקו של 1 מיליארד. כך, על פי מחקר של ABIresearch. בישראל כבר מסתמן מי יהיה (אולי) הראשון ב-LTE-A אבל הרגולטור (משרד התקשורת) עדיין הרחק מאחור.
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.15, 09:00LTE-A

חברת ABIresearch מדווחת, שנכון לתחילת 2015, יש בעולם יותר מ-100 מיליון לקוחות שמכוסים ברשת של ספק הסלולר שלהם ב-LTE-A. זאת, 4 שנים לאחר שאושר התקן הראשון ל-LTE-A. בסה"כ יש כבר 49 ספקי סלולר, ששדרגו את הרשת שלהם במדינות השונות בעולם ל-LTE-A. בעוד 4 שנים, בסוף 2018, יהיו, לדברי המחקר, יותר מ-1 מיליארד לקוחות סלולר המכוסים ע"י רשתות LTE-A.

כדי שלקוח חברת סלולר יוכל לקבל LTE-A מספק הסלולר שלו, יש צורך, שגם הרשת הסלולרית תתמוך ביכולת הזו ושגם מכשיר הסלולר שבידי המשתמש יתמוך בכך. כיום, יש כבר לא מעט מכשירי סלולר בשוק התומכים ב-LTE-A, וזה היה אחד החסמים להתפשטות מהירה יותר של ה-LTE-A. חסם נוסף הוא שחרור תדרים, שגם נושא זה נפתר בעולם. אולם, החסם הזה עדיין מאוד משמעותי במדינת ישראל. בישראל, אין ולא יהיה בקרוב LTE-A.

מכשירי סלולר תואמים CAT6 (עד 300 מגה סל"ש בערוץ היורד, תמיכה ב-LTE-Advanced) יש כבר בשוק העולמי ובישראל כמעט מכל היצרנים. בין הראשונים בתחום ה-CAT6 היה הנקסוס 6. כיום, מדברים על מכשירי סלולר התומכים ב-CAT9 עם ביצועים של עד 450 מגה סל"ש בערוץ היורד, במגוון קומבינציות של איחוד תדרים. יש כבר בשוק העולמי (או שהם ממש כעת בדרכם לשוק) מכשירים תומכים מהיצרנים הבאים: OnePlus Two, LG, סוני, סמסונג, ZTE, וואווי, Xiaomi, HTC, VIVO, Oppo ועוד.

כיום, הרגולטורים כמעט בכל מדינות העולם משחררים תדרים בתחום ה-700 מגהרץ (פירוט - בכתבה נפרדת), כדי לספק שירותי LTE-A איכותי יותר. ככל שהתדר יותר נמוך אזי מקדם החדירה שלו לבתים טוב יותר וצריך פחות אנטנות לאותו תא שטח. זאת, בנוסף לתדרים המשוחררים בכמויות לטובת ה-WiFi Offload וגם ל-Small Cells (למשל בתחום ה-3.4 ג'יגהרץ).

בישראל מתוכנן ה-LTE-A לתחום ה-2.5 \ 2.6 ג'יגהרץ, שהוא תחום פחות איכותי ל-LTE-A ואין שום הקצאת תדרים מתוכננת ל-WiFi Offload ול-Small Cells. הכל כתוצאה מניהול כושל ומביש של תחום התדרים, הקש"ג הסלולרי, ומכרז התדרים, מכרז שנוהל ע"י אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, שמזמן היה אמור להתפטר מתפקידו (גם בגלל החיפוי הטוטאלי שלו על חשודים כעבריינים), כמו שעשתה ובצדק, מנכ"לית משרד האוצר. 

במקביל למעבר ל-LTE-A עוברים המפעילים הסלולריים בעולם ל-VoLTE (קול על רשת ה-LTE) כדי לשחרר את הלקוחות מהתלות ברשתות דור 3 לצרכי שיחה. עפ"י כל הסימנים, בישראל, הרשת המשותפת של פרטנר והוט (כמפורט כאן, בניהול של חברת PHI), תהיה הרשת הראשונה ליישם VoLTE על הרשת המשותפת הזו, בטווח זמן של כשנה, או אולי אף פחות. 

אם אקספון-018 תצטרף לרשת של פרטנר-הוט \PHI, אזי רשת זו תהיה כנראה הראשונה ליישם LTE-A בישראל, בטווח זמן שטרם ידוע. לסלקום, בכל קומבינציה שלא תהיה, אין יכולת ליישם בטווח הנראה לעין LTE-A. גם לא לפלאפון. 
VoLTE Logo



 
 
Bookmark and Share