Telecom News - השפעת רכישת אלקטל-לוסנט ע"י נוקיה על שוק התקשורת הישראלי

השפעת רכישת אלקטל-לוסנט ע"י נוקיה על שוק התקשורת הישראלי

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> השפעת רכישת אלקטל-לוסנט ע"י נוקיה על שוק התקשורת הישראלי
רכישת חברת הענק לציוד ופתרונות תקשורת, אלקטל-לוסנט, ע"י נוקיה, טובה לשוק התקשורת הישראלי, אם כי היא מביאה אי ודאות מסוימת לגבי הרשת של סלקום, שתיעלם די מהר. יש גם רווח משני לשוק הארגוני והעסקי. עננת אי ודאות על מרכז המו"פ הגדול של אלקטל-לוסנט בישראל. 
מאת: אבי וייס, 16.4.15, 20:30אלקטל-לוסנט

חברת נוקיה (אך לא מכבר נקראה נוקיה-רשתות, וקודם לכן: נוקיה-סימנס-רשתות, עד שנוקיה רכשה את חלקה של סימנס בשותפות. זו חברה שונה מנוקיה סלולר, שהובילה שנים רבות את השוק העולמי במכשירי סלולר ונמכרה למיקרוסופט), רוכשת את חברת הענק אלקטל-לוסנט בכ-16.6 מיליארד דולרים ויוצרת את חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, עם מעל ל-110 אלף עובדים (אחרי סיום תהליכי המיזוג, באמצע 2016).

הרכישה תחזק את מעמדה של נוקיה הפינית, מול 2 מתחרותיה העיקריות: וואווי הסינית ואריקסון השבדית. זאת, במיוחד כאשר יש צורך בהשקעות עתק של מו"פ כדי להיכנס לייצור של פתרונות לדור חמישי - 5G, שכבר נמצא בפתח (לא בישראל, אלא בעולם רחב). 

עפ"י הניתוח של Analysys Mason, השפעות הרכישה הזו תורגשנה בשוקי התקשורת רק מהמחצית השנייה של 2016, כש-2 החברות תחלנה למזג קווי מוצרים. כרגע, נוקיה מקבלת יכולות, שאין לה בכלל או  יש לה חלקית, למשל: בתחומי ה-SDN וה-NFV, בתחום ה-FMC (ר"ת: Fixed Mobile Convergence) הכולל חיבור של דור רביעי עם WiFi וחיבורים קווים, בתחום הקווי, בתחום ה-OSS (התפעול של רשתות התקשורת) וכמובן היא מקבלת את יכולות הפיתוח המצוינות של Bell-Labs.

בנוסף, נוקיה מקבלת גישה ישירה לשוק הסיני הענק, שכה חשוב לה, באמצעות Shanghai Bell הסינית, שהיא חברה בבעלות משותפת עם אלקטל-לוסנט. זאת, בנוסף לגישה הישירה לספקי התקשורת הגדולים בארה"ב, שבהם אלקטל-לוסנט חזקה יותר. 

בישראל, רשתות דור 4 -LTE של חברות הסלולר הגדולות מתחלקות בין ציוד של אריקסון וציוד של נוקיה. פלאפון ופרטנר הן מבוססות ציוד של אריקסון. כך, שלרכישה הנוכחית אין כל השפעה עליהן. לעומת זאת, סלקום נכנסה ל-Hold (קיפאון) כדי לבחון מה יקרה עם נוקיה, היות ורשת הדור הרביעי שלה מבוססת על נוקיה. החששות הללו תתפוגגנה כנראה די מהר, משום שנוקיה רק הולכת לחזק את עצמה, לא להיחלש. בזק, שהדור הבא של הפס הרחב הקווי שלה מבוסס על ציוד של אלקטל-לוסנט, אף היא מקבל חיזוק מהחיבור הזה. שכן, החיבור בין נוקיה לאלקט-לוסנט יחזק את קו מוצרי הפס הרחב הקיים כבר אצל אלקטל-לוסנט. 

השפעה נוספת לרכישה תהיה לשוק הארגוני והעסקי. אלקטל-לוסנט-ארגונים (ALU-E) נפרדה אך לא מזמן מאלקטל-לוסנט ונרכשה ע"י הסינים. כך, תוך שנה, השם אלקטל-לוסנט ייעלם בתוך נוקיה, ויישאר השם אלקטל-לוסנט-ארגונים, חברה העוסקת בפתרונות תקשורת מקיפים לשוק העסקי והארגוני (עם סניף חזק בישראל). כך, הלקוחות לא יתבלבלו בין 2 השמות של חברות שונות תחת אותו השם: אלקטל-לוסנט, כי תישאר רק חברה אחת עם השם הזה (אלא אם הסינים יחליטו להחליף את השם של החברה)...

הדבר היחיד, שנשאר בסימן שאלה לגבי ישראל, הוא מרכז המו"פ הדי גדול של אלקטל-לוסנט בישראל. בעבר, לנוקיה-סימנס-רשתות היה מרכז מו"פ בישראל, אך הוא נסגר ולנוקיה אין כרגע מרכז מו"פ בישראל. האם מרכז המו"פ של אלקטל-לוסנט ישראל ישרוד את המיזוג? זה טרם ברור. יחד עם זאת, חלק ניכר מהפיתוחים המתקדמים ביותר של אלקטל-לוסנט, פיתוחים, שהחברה המאוחדת תחת השם נוקיה תזדקק להם, מקורם בישראל. לכן, קשה לראות את המרכז הזה נסגר כל כך מהר. 
Nikia Logo



 
 
Bookmark and Share