Telecom News - קריאה לחקור את המניעים, הכספים והדרכים בהם מקודם המאגר הביומטרי

קריאה לחקור את המניעים, הכספים והדרכים בהם מקודם המאגר הביומטרי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> קריאה לחקור את המניעים, הכספים והדרכים בהם מקודם המאגר הביומטרי
אחרי שכ-850 מיליון ש"ח כבר עפו למה שמכונה "המאגר הביומטרי" של ישראל, יש לבדוק ולחקור היטב מה מניע את המערכת הזו, שעומדת ורוצה לשפוך עוד כ-2 מיליארד ש"ח, שיזרמו היישר לכיסים של מספר מאוד מצומצם של אנשים וחברות. 
מאת: אבי וייס, 17.4.15, 10:00גלעד ארדן

הקריאה של מבקר המדינה לראש הממשלה לעצור את תהליכי החקיקה של תחום "המאגר הביומטרי" היא רק "קצה הקרחון" של הפארסה הזו. יש צורך בחקירה משטרה יסודית, מה באמת קורה בפרויקט הזה, שמתנהל במדינת ישראל מחוץ לכל חוק או נורמה.

רק באתר זה יש קרוב ל-50 מאמרים העוסקים בתחומי הפעילות של המאגר הביומטרי, שחושפים את הפרטים שמנסים להסתיר מהציבור, על הנעשה מאחורי הקלעים של הפעילות הזו. 

עד היום, כפי שחשפנו כאן, הפרויקט הזה מיום היווסדו ועד היום, "שתה" מעל ל-850 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים, כספים, שזרמו לקבוצה קטנה ביותר של אנשים וחברות, שמתחבאים מאחורי "פירמידת הפטורים ממכרזים" ומסתתרים מאחורי סוללה של יועצים מסוגים שונים (שגם הם, כמובן, נבחרו ב"פטורים ממכרזים"), כדי להבטיח את זרימת הכסף האדיר הזה היישר מהכיס של אזרחי ישראל, שמשלמים מיסים, לכיס הפרטי שלהם.

הקריאה של שר הפנים, גלעד ארדן, והמסמכים שנילוו לה, מיועדת להבטיח דבר אחד בלבד: המשך הזרימה הכספית הזו, אבל בממדים הרבה יותר מבהילים, עד כדי הוצאה של מעל ל-2 מיליארד ש"ח עד סוף העשור הזה, לאותה קבוצה קטנה של בעלי עניין, שצריך לחקור היטב את קשריהם והאם לא הם העומדים בפועל מאחורי הפרסום של השר וראשי יחידת המאגר הביומטרי במשרד הפנים. 

להערכתי, זה לא מקרי, שגדעון סער נעלם מהבמה ופרש מהתפקיד, כאשר התחילו באמצעי התקשורת לחטט בנתיבים של המאגר הביומטרי. הוא לא השר הראשון שנעלם מתפקידו כשר אחרי פרסומים לא מחמיאים בתחומים בעלי שלכות כספיות ניכרות. על סגניתו לשעבר של גדעון סער, פאינה קירשנבאום, שגם היא כיכבה יחד עימו בסיפורי המאגר הביומטרי, אין צורך להרחיב כאן. ניתן למשטרה לעשות את המוטל עליה - בעניינה. 

יש בידי חוות דעת ממומחים, שבדקו את המסמך, שצרף גלעד ארדן להודעתו לגבי המאגר הביומטרי. במקום להביא כאן עשרות עמודים של ניתוחים מקצועיים, אסכם זאת בקצרה ובחדות: מדובר במסמך מפוברק ומתוחמן מתחילתו ועד סופו, שכל קשר בינו לבין המציאות הוא מקרי בלבד. יש בהחלט הרגשה, שמה שמניע את כותבי המסמך הזה זו לא האמת, החלטות הכנסת וועדותיה, המלצות מבקר המדינה וצרכי הציבור במדינת ישראל. ממש לא. אני משוכנע, שהאמת עוד תצא לאור. 

התנועה לזכויות דיגיטליות בתגובה לדרישת מבקר המדינה לעצור את הליך החקיקה של המאגר הביומטרי:
יש להנפיק מייד תעודה חכמה, מבלי לשמור את טביעות האצבע במאגר מרכזי.

התנועה לזכויות דיגיטליות בתגובה לדרישת מבקר המדינה לעצור את הליך החקיקה של המאגר הביומטרי: ״דרישתו החריגה של מבקר המדינה עולה בקנה אחד עם אמירותיהם המפורשות של היועמ״ש לוועדה לענייני החוק הביומטרי בכנסת, מרכז המחקר של הכנסת, מדענים ומומחי אבטחת מידע מהמובילים בישראל: המאגר הביומטרי מסוכן, לא נחוץ לא מאובטח כראוי והפרויקט להקמתו רצוף בכשלים ומחדלים המעצימים את הסכנות הנשקפות ממנו עשרות מונים.

הגיע הזמן לשחרר את אזרחי ישראל מהמאגר ולהנפיק מייד תעודת זהות חכמה, שאינה ניתנת לזיוף, מבלי לאגור את טביעות האצבע במאגר מרכזי.

אנחנו דורשים משר הפנים להפסיק להחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה של פרויקט מגלומני והרסני וקוראים לו לנתק מייד את הנפקת התעודות מהמאגר המרכזי, שמסכן את בטחון המדינה את אזרחי ישראל ואת פרטיותם״.
 
אוספים כסף



 
 
Bookmark and Share