Telecom News - פרטנר והוט מובייל בקדימות בשוק הסלולר ב-LTE. סלקום ופלאפון בבעיה

פרטנר והוט מובייל בקדימות בשוק הסלולר ב-LTE. סלקום ופלאפון בבעיה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פרטנר והוט מובייל בקדימות בשוק הסלולר ב-LTE. סלקום ופלאפון בבעיה
מיזם PHI (פרטנר והוט מובייל) יצא לדרך לאחר אישור משרד התקשורת. התחזיות שלנו התאמתו במלואן, לגבי הקדימות, שתקבל הרשת של פרטנר (והוט מובייל) מול מתחרותיה. סלקום ופלאפון תקועות, ולא נופתע עם מנכ"לי החברות הללו ישלמו בכיסאם על הפאשלה. 
מאת: אבי וייס, 20.4.15, 22.55חיים רומנו

ניתוחהתחזית שלנו, שכשלון הניהול של מכרז הדור רביעי בישראל - LTE (שנוהל בחובבנות מדהימה ע"י מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר), יוביל לתוצאה הפוכה בדיוק ממה שהתכוון אליה אבי ברגר, תחזית זו - התגשמה. ההודעה של פרטנר (שנמסרה גם לבורסה) מצויה כאן

מנכ"לי פרטנר (חיים רומנו, בתמונה) והוט מובייל (אילן צחי מנכ"ל הוט וישעיהו רוזנברג, מנכ"ל הוט מובייל), יכולים בהחלט להיות מרוצים מהמהלך המוצלח, שהם יזמו, לאור תוצאות המכרז, כפי שחשפנו כאן וכאן

פרטנר והוט מובייל, תוך זמן די קצר, תצגנה ללקוחותיהן רשת עם רוחבי פס עצומים ויישומים חדשים. מה שמתחרותיה לא יכולות לספק.

ממילא פרטנר הובילה בשנים האחרונות בביצועי הרשת שלה מול מתחרותיה, כעת הפער הזה יגדל בצורה דרמטית

סלקום ופאלפון תקועות. הן הקפיאו את השקעותיהן ברשתות הסלולר שלהן, ולכן לא אתפלא אם מנכ"ל סלקום ופאלפון יצטרכו לשלם בכסאם די בקרוב על הפאשלה המהדהדת הזו.

סלקום תקועה עם גולן טלקום, שמצפצפת לא רק על הרגולטורים, אלא גם על סלקום עצמה, בכך, שהיא מבצעת קניבליזציה חריפה של משאבי הרשת של סלקום. הפתרון של רכישת סלקום ע"י גולן טלקום, שהוא המוצא ההגיוני למצב המביש הזה, לא יאושר ע"י הרגולטורים. כך, שהבעיה היא כרגע בעיה בלתי פתירה, בטח לא בטווח הזמן הקרוב.

פלאפון סתם טעתה כשלא רכשה מספיק תדרים ולא הבינה את כללי המשחק העקומים לגמרי של מכרז התדרים ל-LTE.

כעת, על אקספון-018 (השם הרשמי של הזרוע הסלולרית הוא מרתון-018) נשאר לבחור בין צוות מנצח (פרטנר עם הוט מובייל), לבין אחד מ-2 הלוזרים: סלקום או פלאפון. אם התחזית שלי, שאקספון-018 תצטרף לצוות המנצח תתגשם, יווצר מצב ייחודי בשוק הסלולר הישראלי, של חברה אחת (פרטנר-הוט-מובייל) בעלת קדימות טכנולוגית מדהימה בכל רחבי הארץ, מול מתחרותיה. 

למה הגענו למצב הזה? התשובה די ברורה למי שעוקב אחרי המתפרסם באתר זה. כשמנהלים עסק עקום, הוא יוצא עקום.

מכרז ה-LTE היה בנוי על 8 הנחות יסוד שיקריות לחלוטין, אותן רקחו ראשי משרד התקשורת. הטענות השיקריות והפאשלות הן:

א. יש מחסור בתדרים לדור רביעי - LTE (וגם ל-Offload). .
ב. בגלל המחסור בתדרים יש לאשר רשתות משותפות.
ג. בגלל שיש תלות מלאה בין דור 4 לדור 3 (תלות שהומצאה במוח יצירתי של ראשי משרד התקשורת  המומחים בהמצאת יש מאין), יש לאשר רשתות משותפות לכל החברות, גם אלו שהתחייבו לפרוס דור 3 במכרז הקודם: גולן טלקום והוט מובייל. 
ד. יש צורך להוריד את כמות האנטנות בישראל, כדי להוריד קרינה (הפיזיקה של הקרינה היא בדיוק הפוך...). 
ה. יש לתת "הגנת ינוקא" לשחקנים חדשים, דהיינו: גולן טלקום, הוט מובייל ואקספון-018.
ו. ניתן לסחור בתדרים (לשחקני הינוקא הללו) - פטנט ישראלי ייחודי.
ז. אין עונש למי שכשל במכרז קודם (אקספון-018). 
ח. אין עונש למי שצפצף על תוצאות המכרז הקודם (גולן טלקום). 

התערובת הקטלנית של כל התחמונים הללו גם יחד, הובילה למצב הקיים, שהוא חסר פתרון טוב או מהיר. שר התקשורת הבא יצטרך להתמודד עם בעיה זו, ביחד עם הכישלון הצפוי והקולוסאלי של "השוק הסיטונאי".

המצב הקיים הוביל לכך שמי שנהג בפיקחות, ניתח את המצב נכון וחזה את העתיד בדרך יותר מקצועית - ניצח (ואולי גם בגלל שקרא את עשרות הכתבות הקיימות באתר הזה (ליתר דיוק: 365 מאמרים שעוסקים בתחום ה-LTE), מאמרים שניתחו את כל תהליכי הכשלון הצפויים וחשפו את כל התחמונים של מכרז ה-LTE).

סביר להניח שפרטנר (עם שותפותיה החדשות לדרך) תמשיך להוביל את שוק הסלולר גם במהלכים הבאים, דוגמת המעבר ל-VoLTE והמעבר ל-LTE-A. ללא ספק - יהיה מעניין. 
 
אנטנות סלולר



 
 
Bookmark and Share