Telecom News - חשיפת המתחרה הגדולה ביותר בעולם שירותי הענן גם במובייל ולאן היא הולכת

חשיפת המתחרה הגדולה ביותר בעולם שירותי הענן גם במובייל ולאן היא הולכת

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חשיפת המתחרה הגדולה ביותר בעולם שירותי הענן גם במובייל ולאן היא הולכת
חשיפת המתחרה הגדולה ביותר בישראל בעולם שירותי הענן גם במובייל ולאן היא הולכת
מאת: אבי וייס, 27.4.15, 08:00ניר חינסקי גוגל MEA
 
הניסיון והכלים המטפלים ב-25 מיליארד שאילתות ביום עומדים לרשות כל עסק וארגון לכל צורך, החל מאחסון דרך ביג-דאטה וכלה בשירותי מובייל, ברמת ביצועים של הקצה העליון ובמחירים שפויים.  
 
"עד לפני כמה שנים צחקו לי בפנים כשהצעתי למנהלים לעבור לשירותי ענן. כיום זה מובן וברור לכולם. הכל הופך לשירות", מתאר ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform אזור MEA חברת גוגל. "היכולת המובילה של שירותי הענן שלנו היא לספק Compute On-Demand, לנהל את משאבי המחשוב לפי צריכה ולתת מענה בזמן אמת. הפתרון הזה מתאים לכל עסק, גם אם הוא סטארטאפ, וגם אם הוא ארגון ענק בעל פריסה בינלאומית. הכל מבוצע ברמות האבטחה ומענה לרגולציות הקשוחות ביותר".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ניר חינסקי (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שירותי ענן לכל צורך, לכל עסק וארגון, על כל מכשיר קצה ובכל מקום, במחיר אפסי. זאת, בהמשך לחשיפת הכלים לארגונים (Google for Works) בישראל.
 
שאלה: מה תפקידך בגוגל?
ניר חינסקי: "אני מוביל את פעילות פלטפורמות הענן של גוגל לארגונים ולעסקים בשם Google Cloud Platform באזור MEA (המזרח התיכון ואפריקה). הפעילות שלנו מתמקדת במתן תשובה לשאלה: איך מביאים את היכולות הפנימיות של גוגל לטובת המענה לצרכים של עסקים וארגונים מכל סדר גודל בכל תחומי העשייה בשוק ולכל הצרכים על כל מכשירי הקצה, בכל מקום.
 
גוגל, מיומה הראשון, נאלצה לבנות ולפתח פלטפורמות מיחשוב בענן בהיקף ענק, בגלל שיש לה משתמשים בכל העולם והיא מתמודדת כל הזמן עם הצורך לתת מענה לשאילתות בזמן תגובה אפסי ולנתח את המידע הזה תוך התמודדות עם כמויות עצומות של מידע, הגדלות והולכות כל הזמן. את היכולות הפנימיות הללו אנו כעת מספקים ללקוחות שלנו במגזר הארגוני והעסקי.
 
אם עסק ירצה לקבל יכולות כאלו, שאנו מציעים, הוא יצטרך להשקיע רבות ב-Data Center פנימי או חיצוני כדי לקבל יכולות מחשוב On-demand. בענן שלנו ניתן לקבל עוצמות ללא הגבלה ולשלם רק עפ"י צריכה. כל עסק יכול להתנסות בשירותים שלנו לחודשיים בחינם ולהחליט אם זה עונה לצרכים שלו".
 
שאלה: איזה שירותי מחשוב אתם מציעים?
תשובה: "אנו מציעים יותר מ-30 כלים וכל הזמן אנו משיקים כלים חדשים או משפרים כלים קיימים. אנו מתמקדים במתן חוויית משתמש ליישומים ושירותים דוגמת: כוח מחשוב, עולם הנטוורקינג (כולל כלי קישוריות), איזון עומסים, פתרונות ביג-דאטה, פתרונות אחסון (זה כולל מוצר חדש בשם Nearline Storage) ועוד.
 
אנו מאפשרים לאחסן כמויות עצומות של מידע מכל סוג ולספק לזה שירות הכולל גיבויים ו-DR, בעלויות של סנט לג'יגה. דהיינו: אתה יכול לאחסן טרה ב-10 דולרים לחודש עם זמן אחזור אפסי. אין לשירות הזה שום מתחרה בשוק האחסון. אנו מספקים זמן אחזור של 3 עד 5 שניות לכל היותר.
 
לעולם המובייל יש לנו נכסים רבים, החל מרמת האפליקציות ועד מונטיזציה. אנו מאפשרים לכל ארגון לנהל את מחזור החיים של המובייל באופן מלא ושקוף. לא מזמן גוגל רכשה את Firebase, שמאפשרת לסנכרן כל הזמן בין מכשירים מסוגים שונים, בכל מקום ועל כל פלטפורמה ומערכת הפעלה. גם ל- iOS וחלונות.
 
בכנס המפתחים הקרוב שלנו נכריז על שירותים וכלים נוספים לעולם המובייל והענן. התחום הזה מתפתח מאוד מהר.  
 
המפתחים בעולם המובייל מאוד מחוברים אלינו, בגלל שאנו מספקים להם API עם חיבור ישיר לענן שלנו. יש לנו כלים רבים מאוד למפתחים, כלים שימושיים ורובם חופשיים. למשל: Cloud Debugger, שבו מבצעים ניתוחי קוד תוך כדי הפיתוח או ,Cloud Tracer שבו עוקבים אחרי מהלך הפיתוח והשינויים המתבצעים בקוד. יש לנו עוד כלים רבים, שאנו מעמידים לטובת קהילת המפתחים במובייל.
 
לפני כמה שבועות השקנו את ה-,Cloud Launcher שזה כלי המאפשר להעלות לאוויר כל אתר או בלוג או כל צורך יישומי אחר ולהתקין לו את כל הסביבה הנדרשת בלחיצת עכבר בלי לכתוב שום שורת קוד ובלי שום אינטגרציה. יש במערכת הזו כבר 128 סוגי פתרונות שונים לכל צורך. זה חוסך זמן התקנה ואת הצורך ברכישת שרת לכל שירות. היכולת החשובה ביותר: יכולת לגדול ולקטון עפ"י דרישה בזמן אמת.
 
בשנה האחרונה עלה הביקוש לשירותי ה-BI החדשים ואלה שירותי Big-Data. יש לנו כמה פרויקטים מובילים בתחום הזה. למשל, אצל ספק תקשורת גדול אנו בודקים ומנתחים את כל מי שיצר קשר עם הספק בכל דרך, כולל תמלול השיחות עם מוקדי השירות שלו, ומבצעים על זה אנליזה כדי לצפות מה הסיכויים, שאותו לקוח ייטוש את הספק ומה כדאי להציע לאותו לקוח כדי למנוע נטישה או להגביר את נאמנות הלקוח וההכנסות ממנו".  
 
שאלה: היכן נמצאים העננים שלכם?
תשובה: "הם מבוזרים בכל העולם. אי אפשר כיום לתת במקום אחד את הכל. הגידול במידע ובצרכים הוא מהיר ולכן יש לנו כבר 70 נקודות מגע עם חוות שרתים ענקיות בעולם, הרבה יותר מכל ענן ציבורי אחר שיש. כך, אנו יכולים לספק שירות לכל העולם בכל רגע נתון.
 
רק כדי לתפוס את סדר הגודל של הבעיות, שאנו מתמודדים עימן: כל יום מבצעים אקטיבציה במערכות שלנו 1.8 מיליון מכשירי סלולר חדשים מסוג אנדרואיד. אם תכפיל זאת במספר ימות השנה תגיע למספרים עצומים של מכשירים המשתמשים במערכות שלנו.
 
כדי לתת זמן תגובה מקומי מהיר, יש לנו שרתים כמעט בכל ISP בכל מדינה כולל בישראל, שרתים הנקראים Edge Cache. אלה שרתים שמבוזרים כדי לאפשר למשתמשי הקצה לקבל את רוב המידע המבוקש על ידם באופן מקומי אצל ה-ISP שלהם. אין כיום שום ספק שירותי ענן עם פריסה כל כך רחבה של שירותי מידע ועם זמני תגובה מקומיים כל כך מהירים".
 
שאלה: איך אתם מגיעים ללקוחות שלכם?
תשובה: "יש לנו מחלקת שיווק, יש מכירה באינטרנט ואנו גם עורכים כנסים. רוב הלקוחות מגיעים אלינו מהאינטרנט ומהמלצות של חברים. מי שמשתמש פעם אחת ביכולות של גוגל, מבין את היתרונות שלנו ומגיע אלינו לבד לאחר שהחליט, שזה הפתרון המתאים לו.
 
אין בשוק שום ספק שירותי ענן שמספק 360 מעלות של כלים המדברים זה עם זה באופן שקוף ובלי כל אינטגרציה ומספקים כל שירות נדרש. לקוחות קצה לא צריכים שום דבר מלבד דפדפן, מה שיש להם ממילא על כל מכשיר קצה. יש לזה יתרון מאוד משמעותי בשוק.
 
בנוסף, יש לנו שותפי הטמעה ושותפים טכנולוגיים, שיש להם הסמכות המבוססות על שירותי הענן שלנו. יש לנו גם בישראל לא מעט שותפים. אנו מבצעים קורסים עם מבחנים והסמכות לשותפים. אינטגרטור יכול להיות שותף שלנו אם יש לו לפחות 2 אנשים מוסמכים על ידינו בחברה".  
 
שאלה: האם יש לכם שירותי תקשורת כולל טלפוניה בענן?
תשובה: "בהחלט. יש לנו לא מעט שירותים כאלה. למשל: Hangout לשיחות קוליות, וידיאו והודעות מכל מכשיר קצה. זה אותו פתרון היכול לשמש גם משתמשים פרטיים וגם משתמשים עסקיים וארגוניים.
 
יש לנו פתרונות המכוונים למי שזקוק לשיחות ועידה (וידיאו חוזי) לצרכים שונים: Chromebox for Meetings. זה פתרון מלא לתחום שיחות הוועידה ומחובר לשאר השירותים הלנו. 
 
כל פתרונות התקשורת מסופקים בגישת ה-SaaS כאשר אנו, ביחידה שאני ממונה עליה, מרוכזים במתן פתרונות בעולם ה-IaaS וה-PaaS (תשתיות \ פלטפורמות כשירות). בין היתר, אנו מספקים פתרון לכל מי שזקוק לשירותי תקשורת בכל סדר גודל ומכל סוג.
 
ב-2014 גרמנו לשוק להוריד מחירים 3 פעמים במהלך השנה. אנו מספקים ללקוחות שלנו גישה שקופה בתמחור, שלפיה ככל שאתה משתמש יותר - אתה משלם פחות. זה מחסל את הוויכוחים של בקשות למתן הנחות. בנוסף, התשלום אצלנו הוא בשימוש לפי דקות ולא לפי שעות, כנהוג אצל המתחרים. כך, שהחשבונות שלנו מאוד מדויקים והלקוח יכול להבין ולתכנן בדיוק את סל ההוצאות שלו. אנו מספקים ללקוחות כלי ניהול, שהם יכולים לגשת אליהם מעל לכל פלטפורמה בכל מקום".
 
שאלה: לאן אתם הולכים?
תשובה: "אנו כל הזמן משיקים כלים חדשים. הגישה שלנו ברורה: כל מה שאנו עושים בו שימוש פנימי בגוגל והוא מוצלח ומביא תועלת, יצא החוצה כשירות ללקוחות העסקיים והארגוניים. הכלים החדשים שלנו באים לספק יכולות של התמודדות עם כמויות גדולות של מידע.
 
מאחורי הקלעים, ככל שיש יותר Data, יותר מכונות מחשבות את המידע ומנתחות אותו ולכן זה רץ יותר מהר. חברות רבות רוצות לנתח כמויות מידע עצומות בזמן אמת, למשל חברות בעולם הפיננסי ובעולם הפורקס. יש גם פתרונות לעולם התקשורת, כולל לעולם הטלוויזיה, פתרונות שמתמודדים עם כמויות מידע עצומות בזמן אמת.
 
אנו מבצעים 25 מיליארד חיפושים ביום. כך, שאנו כל הזמן צוברים ניסיון ומפתחים כלים יותר מתקדמים כדי להתמודד עם כמויות המידע העצומות הללו, תוך שיפור מתמיד של זמני התגובה ושיפור הדיוק בניתוח התוצאות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ניר חינסקי: "אני מאוד אוהב את מה שאנו עושים. אנו נמצאים כאן בישראל, שהיא Startup Nation, עם אווירה של סטארטאפיסטים, אווירה שחלחלה גם לחברות הגדולות. לכן, יש כאן הרבה חברות, שצמחו מהר יחסית, הרבה יותר מחברות שאני רואה מכל המדינות האחרות הקיימות באזור MEA. יש כאן גם חברות גדולות וארגונים גדולים עם צרכים המתפתחים במהירות.
 
גם במדינות אחרות באזור, שאני ממונה עליו, יש התפתחויות מעניינות. למשל בתורכיה ובדרום אפריקה. יש שם התפתחויות מדהימות. המשמעות של כל ההתפתחויות הללו: הרבה לקוחות פוטנציאליים עם הרבה מאוד אתגרים.
 
אני נהנה לעבוד מול ארגונים המאתגרים אותנו עם פתרונות יצירתיים, שהם מפתחים בעצמם, תוך שימוש בכלים שלנו. אני כל הזמן לומד מהחוכמה של הלקוחות שלנו. אנו מפיצים בכל העולם פתרונות טובים מהסוג הזה. היכולות לפתח פתרונות בענן הן בלתי מוגבלות ולכן יש כל הזמן פתרונות חדשים בשוק.
 
בעבר, לסטארטאפים היה ברור, שהם לא רוצים להשקיע כסף בשרתים ולכן הם בחרו בשירותי ענן בעדיפות ראשונה. עם הזמן חלחלה הגישה הזו לכל השוק. היום כבר ברור, שהענן הוא לא טרנד חולף ולא הייפ. זו המציאות. אין כבר צורך להתקין שרתים בחצרות העסק. אין כבר דבר כזה. זו מהפכה, שאני חי בתוכה ואוהב להסתובב בה.
 
זה בדיוק כמו החשמל בבית או בעסק. אתה לא מתעניין איך חברת החשמל עובדת ואיך היא פרסה את רשת החשמל שלה. אני רואה את קצב האימוץ והשימוש בענן, שגדל כל הזמן. כל יום יש לנו עוד לקוחות חדשים ועוד שימושים ושירותים חדשים.
 
אני מאמין, שכיום כל מנמ"ר בוחן את הענן ונגמר עידן ה'למה', ה'איך', ו'מה רמת האבטחה' - שאלות שהוא היה שואל בעבר. התירוצים לא לעבור לענן נגמרו מזמן. שירותי ענן מגיעים כיום עם רמת SLA ורמת אבטחה, שאין ברשתות ושרתים פנימיים. הביצועים טובים פי כמה והעלויות יורדות והופכות ל-OPEX במקום CAPEX. אני מאוד אופטימי לגבי ההצלחה שלנו".
 
Google Cloud Platfrom



 
 
Bookmark and Share