Telecom News - בית המשפט דחה את עתירת פלאפון בנושא קנס בסך 599,830 ₪ שהוטל עליה

בית המשפט דחה את עתירת פלאפון בנושא קנס בסך 599,830 ₪ שהוטל עליה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> בית המשפט דחה את עתירת פלאפון בנושא קנס בסך 599,830 ₪ שהוטל עליה
בית המשפט דחה את עתירת פלאפון בנושא קנס בסך 599,830 ₪ שהטיל עליה משרד התקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 27.5.15, 14:20גיל שרון
  
הקנס הוטל על חברת פלאפון באפריל 2014 ע"י משרד התקשורת, בגין הפרה של הוראות הרישיונות בנושא הזמנת שירות של ספקי תוכן (חיצוניים).
 
שופט בית המשפט המחוזי אליהו בכר כתב בהכרעת פסק הדין: "טוב תעשה העותרת, כמו כל בעל רישיון עפ"י חוק התקשורת, לו תהא ערה עד למאוד לסכנות ולדרכי החתחתים העומדות בפני מנוי במהלך שימוש באותה פלטפורמה הנמסרת לטובת קבלת שירותים חיצוניים מעבר לאלה המסופקים לו ע"י בעל הרישיון עצמו, שכן לא מעט מנויים נכוו בדרכם לשירות בו לא חפצו או לא הבינו די את השלכות השימוש בו". בנוסף, בית המשפט הטיל על העותרת תשלום הוצאות בסך 20,000 ₪.
 
חברות הסלולר מאפשרות  צריכה של שירותי תוכן למיניהם (כגון: מענה לשאלות טריוויה לצורך השתתפות בהגרלות פרסים וכו') למנויים, שביקשו אפשרות גישה לשירותים אלה. התשלום עבור שירותים אלה,מבוצע באמצעות חשבון הטלפון הסלולרי החודשי של מנוי.
 
משרד התקשורת קבע הוראות ברישיונות של חברות הסלולר לעניין אופן ההזמנה והרישום לשירותים אלה באתרי אינטרנט של ספקי תוכן, וזאת לצורך הגברת השקיפות כלפי המנוי במהלך הזמנת השירות ובמטרה לאמת את זהות מזמין השירות.

על פי ההוראות, החברות מחויבות,  בין היתר, לשלוח למנוי במהלך הרישום מסרונים, שיכללו פרטים שונים לגבי השירות: מהות השירות, תעריפיו, ודרכי הפנייה האפשריות לצורך הסרת השירות.
 
במסגרת פעולות פיקוח, שביצע משרד התקשורת נמצא, שחברות הסלולר ובהן חברת פלאפון, לא שלחו למנויים מסרונים ובהם פרטים לגבי השירות, לרבות מחירו ועוד, כנדרש על פי הרשיונות. על כן, הטיל המשרד עיצום כספי בסך 599,830 ₪ על חברת פלאפון.
 
חברת פלאפון עתרה כנגד ההחלטה לבית המשפט. בית המשפט בחן לעומק את העתירה ובחר לדחות אותה, וכמו כן, לחייב את העותרת בהוצאות משפט.
 
לדברי משרד התקשורת, המשרד ימשיך לפקח ולאכוף את קיום הוראות הרישיון והחוק מצד חברות התקשורת. זאת, במטרה להגן על זכויות הצרכנים.

מפלאפון נמסר כי "מדובר בסוגיה משפטית והחברה לומדת את הנושא".
בית המשפט



 
 
Bookmark and Share