Telecom News - באנרים במובייל לא עובדים. המודל היחיד שמצליח: In App Purchase

באנרים במובייל לא עובדים. המודל היחיד שמצליח: In App Purchase

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> באנרים במובייל לא עובדים. המודל היחיד שמצליח: In App Purchase
מפגש MoMoTLV, שריכז סביבו מעל ל-3,000 איש מעולם פיתוח אפליקציות ושירותים במובייל, שהגיעו לישראל מכל קצוות תבל, חושף את התובנות, שנצברו בעולם הסלולר וכיצד ניתן לעשות כסף בעולם הצפוף והתחרותי של אפליקציות במובייל. 
מאת: אבי וייס, 9.6.15, 11:40אופיר לייטנר

המפגש השנתי: Israel Mobile Summit 2015 היה השנה הגדול מכל האירועים, שהתקיימו אי פעם בישראל מיוזמתו של אופיר לייטנר, (בתמונה), היוזם והמייסד של אירועי "שבוע המובייל" ו-Mobile Monday TLV.

האירוע, שנערך אמש (8.6.15) בבית IronSource בתל-אביב, היה מקום מפגש לקהיליית המפתחים והמנהלים של תעשיית הסלולר לסיכום התובנות, שנלמדו מפיתוח יישומים בעולם הסלולר והעיקר: איך עושים כסף בעולם הנייד, שהוא עולם מבוסס אפליקציות. 

אופיר לייטנר: "השנה זה האירוע הגדול ביותר שלנו, עם מעל ל-3,000 משתתפים. רק באירוע המרכזי שלנו משתתפים מעל ל-2,000 איש. ממה שאני מכיר, אלה האירועים הגדולים ביותר בישראל בתחום המובייל.

הגיעה אלינו השנה כמות גדולה של אורחים מ-25 מדינות בעולם, שזה הישג עצום והכרה עולמית לפלטפורמה שבניתי. הגיעו לכאן מומחים, מפתחים ומנהלים מהשורה הראשונה בעולם, כולל משלחת מאוד מרשימה מסין. המפגשים הללו שמים אותנו במרכז המפה העולמית של פיתוחים ויזמות במובייל". 

אריק סאופרט (Eric Seufert), סמנכ"ל Rovio: "אנו חברה בינלאומית, שהבסיס שלה בהלסינקי, פינלנד. אנו מתמחים בתחום המובייל ולאחרונה אף כתבתי ספר על מודל ה'פרימיום' במובייל. הנסיון שלנו מראה, שאין לקחת שום מודל עסקי, שהיה נכון לשוק האינטרנט הנייח ולהעביר אותו לשוק הנייד.

לכן, כל המושגים, שמוכרים בעולם הפרסום הנייח, כגון: CRT, CPM, CPX, Conversion Rate אלה מושגים, שאינם מתאימים לעולם הנייד. מי שמקבל החלטות עסקיות על בסיס המודלים הללו - טועה

העולם הנייד הוא עולם שונה לגמרי מהעולם הנייח. זה עולם של אפליקציות, הורדת אפליקציות ושימוש או אי שימוש באפליקציות הללו. מי שלא נמצא בחנויות של גוגל או אפל - לא קיים.

בנוסף, אין מערכת חיפוש טובה המתאימה למובייל. מה שיש לגוגל בתור כלי חיפוש הוא מאוד חלקי ולא מכוון לחשיבה של עולם המובייל. כ"כ, יכולת המעקב אחרי המשתמשים היא מאוד קשה בעולם המובייל, תלויה בהמון גורמים ותלויה גם במתווכים בדרך דוגמת חברות הסלולר. לכן, אין מנוס אלא לבצע AB Testing על כל דבר, כדי לראות מה עובד ומה לא. מצב כזה לא קיים במערכות המיחשוב והאינטרנט הנייחות.

בעולם הנייד יש רגישות גדולה להבין ולדעת מה הלקוחות רוצים מכל אפליקציה. זה דורש התאמה דמוגרפית והתאמה לוקלית, לשפה ולסביבה התרבותית של המשתמשים. מי שהולך לשוק בגישת הפרימיום, חייב לקחת בחשבון, שזה דורש כמות עצומה של מורידים, עד שאפשר יהיה לראות מזה הכנסות. כיום מדובר בכמויות ממש עצומות של מורידים, שלא ניתן להגיע אליהם בוודאי לא בקלות ולא בזול. 

לכן, חשוב לשקול היטב כמה משקיעים בקידום ושיווק התוכנה החדשה, מול ההכנסות הצפויות. מיזמים רבים נכשלים בחישוב הזה והם לא נעזרים לצערי בידע, שנצבר בתחום הזה". 

אקין באבאיג'יט (Akin Babayigit), (בתמונהאקין באבאיג'יט משמאל), מנהל השותפויות אזור EMEA, פייסבוק: "אחרי שפתחנו סניף של פייסבוק בישראל, הקשר שלנו עם השוק הישראלי נהיה מאוד הדוק. אנו כולנו נמצאים בתוך מהפכה בשוק בו אנו חיים. זו מהפכת הסלולר, שכוללת בתוכה גם את המהפכה החברתית, שהפכה להיות ניידת.

האפליקציות 'אוכלות' את עולם המובייל. לכן, כל המודלים העסקיים הקיימים כיום - קורסים. 2 אנשים שמפתחים אפליקציה בגראג', יכולים להיות מובילי שוק ולתפוס שווי שוק של מיליארדי דולרים בזמן קצר ביותר. זו תופעה שלא הייתה בעבר בשום שוק.

עולם הפרסום גילה סוף סוף את שוק המובייל, אבל לא יודע איך לנהוג בשוק הזה. זה תחום העומד בפני התפוצצות.

כיום, השליטות של המדיה החדשה הניידת הזו הן חברות, שלא היו מוכרות בכלל עד לפני כשנתיים. לכן, צריך לבחון מה הוביל להצלחה שלהן.

ממה שאנו חקרנו ומצאנו, וגם יישמנו זאת על עצמנו, האסטרטגיה המצליחה של פרסום נייד זה In-App. בניתוח ל-3 שנים קדימה, ברוב מדינות העולם נראה עלייה חזקה ביותר של התחום הזה. זה העתיד של עולם הפרסום הנייד. זה שוק של מעל ל-20 מיליארד דולרים לשנה ב-2017. 

לעניות דעתי, טרם גירדנו את פני השטח בתחום הזה של פרסום In-App. בסין, שהיא שוק ענק, התחום הזה עדיין לא התחיל להיות בנפחים, שהוא יכול להיות, במסגרת עולם הפרסום במובייל. יש כאן פוטנציאל ענק, לא רק בסין. הכוח מצוי כיום בידי מפתחים זריזים. כבר 19.4% מזמננו מוקדש לשימוש במובייל, אבל פחות מ-3.5% מהזמן שלנו מוקדש לפרסומות בכל אמצעי המדיה.

מהניתוחים והניסיון שלנו, פרסומות במובייל לא עובדות בכלל במודלים המוכרים. מי שדוחף באנרים באתרים, באנרים שקופצים בלי התראה לגולשים לפני שהאתר עולה, עושה טעות ומרגיז את הגולשים.

כשנכנסו למובייל ב-2012 היו לנו אפס הכנסות מפרסום במובייל. כיום, 73% מההכנסות של פייסבוק באות מהמובייל. מדובר במהפך שקרה תוך זמן מאוד קצר. אנו מספקים פרסומות טבעיות, שמשתלבות בזרם של פייסבוק בנייד והן מותאמות ומפולחות אישית. לכן זה עובד ומצליח". 

מיכאל טאו סונג (Michael Tao Soמיכאל סונגng), (בתמונה משמאל), מייסד ומנכ"ל SkyMobi: "השוק הסיני הוא שוק ענקי ולא כולם מכירים את המספרים. בסין יש מעל ל-1 מיליארד משתמשים בסמארטפונים, 600 מיליון מתוכם משתמשים באפליקציות משחקים. ההכנסות בשוק הסלולר הן 4.4 מיליארד דולרים לשנה מהם 1.8 מיליארד דולרים ממשחקים בסין וסך הכנסות שוק המשחקים הסיני, שמגיע מכל העולם, הוא כ-3 מיליארד דולרים. המספרים הללו הם של 2014 והם מוכפלים כל שנה. זו צמיחה פנומנלית. 

55% מהמשחקים הסיניים המובילים הם בינלאומיים. דהיינו: מורידים אותם ומשחקים בהם גם מחוץ לסין. כך, לתעשיית המשחקים הסינית יש הכנסות יפות ממשחקים לא רק מסין. 

בסין, המשתמשים הניידים לא מוכנים לשלם על אפליקציות להורדה. לכן, כמעט כל ההכנסות מגיעות משיטת ה-In-App Purchase. אולם, הדרך של מפתחים לעשות כסף בסלולר עוברת דרך ספקי הסלולר. יש הרבה כאלה בסין. יש גם בסין המון ערוצי הפצה של אפליקציות. בעוד שבמערב מכירים רק 2 חנויות של הפצה: גוגל ואפל, בסין זה שונה לגמרי. הסיבה העיקרית: החנות של גוגל לא מורשית לפעול בסין. גם לאפל יש קשיים בהתאמה לשוק המקומי. לכן, יש פריחה של ערוצי הפצה סיניים מכו הסוגים. אי אפשר להיכנס לשוק הסיני שלא דרך ערוצי ההפצה הללו

האתגרים המרכזיים להכניס משחקים זרים, לרבות אלה המפותחים בישראל, לשוק הסיני הם: התאמת שפה, התאמת המודל העסקי והתאמת ממשק המשתמש לכזה, שמתאים למנטליות ולסטייל המשחקים המקובל בסין. זו ההתמחות שלנו ולכן אנו מצליחים ומכפילים את ההכנסות שלנו כל שנה. אנו מגיעים כבר לכ-80% מהגיימרים בסין".

עדכון 9.6.15 ,23:00: על פי דו"ח חדש של חברת המחקר היפנית Eurotechnology Japan KK, חמשת חברות האפליקציות המובילות בשוק הסלולר היפני משקפות ערך מצטבר של כ-14 מיליארד דולרים לאותן חמשת חברות, נכון ל-6 ליוני 2015: 
•    Mixi: YEN 443 billion (US$ 3.5 billion)
•    GungHo: YEN 580 billion (US$ 4.6 billion)
•    LINE: unlisted
•    Konami: YEN 324 billion (US$ 2.6 billion)
•    Colopl: YEN 312 billion (US$ 2.5 billion)
•    Marvelous: YEN 86.8 billion (US$ 0.7 billion)

כל האפליקציות המובילות של החברות הללו (חמש חברות מתוך השש המובילות, שנסחרות בבורסה של טוקיו כך שיש להן ערך גלוי של חברה בורסאית), הן אפליקציות משחקים, גם לאייפונים וגם לאנדרואיד. מה שמדגיש את הכוח הכלכלי של מי שמצליח בעולם המשחקים הניידים. 
Mobile Monday TLV



 
 
Bookmark and Share