Telecom News - גולן טלקום במסלול התנגשות בקרחון. הגישה בג"ץ בתחום שירותי התוכן

גולן טלקום במסלול התנגשות בקרחון. הגישה בג"ץ בתחום שירותי התוכן

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גולן טלקום במסלול התנגשות בקרחון. הגישה בג"ץ בתחום שירותי התוכן
גולן טלקום הגישה בג"ץ מאוד תוקפני (וצודק) כנגד משרד התקשורת ושאר חברות הסלולר בטענה, שספקי התכנים ביחד עם ספקי הסלולר "עושקים אותה" בתרגיל של חיוג למספרי סלולר בעוד שהשיחה בכלל לא סלולרית. תחילת מאבק, שייגמר רע. 
מאת: אבי וייס, 10.6.15, 22:00מנכ"ל גולן טלקום

ניתוח: די בדומה לבזק, שלא היססה לחשוף את התחמונים והטעויות של משרד התקשורת בעניין "השוק הסיטונאי" בפנייה לבג"ץ, כך גם גולן טלקום.

גולן טלקם לוקחת סוגייה מקצועית ומציבה את כל התחמונים והפאשלות של מנכ"ל משרד התקשורת הקודם (אבי ברגר) ומעבירה את הדיון בנושא בפני בג"ץ. אולם, לגולן טלקום אין את הכיסים העמוקים והיציבות הכלכלית של קבוצת בזק. 

הבג"ץ, שהגישה גולן טלקום (מצוי כאן במלואו, למתעניינים), מציף בפני הבג"ץ את סוגיית "שיחות פרמיום במחיר רגיל", שבהם ספקי תכנים מספקים תכנים משרתים, שהחיוג אליהם נעשה למספר סלולרי.

החברה, שממנה יוצאת השיחה (במקרה שלנו: גולן טלקום), אמורה להעביר לחברת הסלולר אליה השיחה עוברת, 6 אג' לכל דקת שיחה (קש"ג סלולרי), בעוד שבפועל מדובר בשיחה לשירות קווי, שהקש"ג שלו הוא רק 1 אג' לדקה.

בתרגיל הזה מתחלקים ספק התכנים וספק הסלולר, שמעביר את השיחות לשרת של ספק התוכן, שרת שנמצא אצל ספק הסלולר. מדובר בהרבה מאוד כסף. הבעיה המרכזית: לקוחות של חברה כמו גולן טלקום נמצאים בחבילות של "הכל כלול". כך, שחיוג כזה והעברת קש"ג סלולרי נעשה מהכיס של גולן טלקום ולא מהכיס של המחייג. יתרה מכך, מדובר בשיחות של מאות שעות ליום למספר אחד, מה שברור, שמדובר במחשב המקבל את השיחות ולא יעד סלולרי. 

בלי להיכנס לסבך המשפטי של "שיחות פרמיום במחיר רגיל", אציין, שכרגע הבג"ץ הקפיא את הרפורמה של משרד התקשורת בנושא, כפי שחשפנו כאן, לאור פניית גורמים חרדיים, שהיו הנפגעים המרכזיים האפשריים של הפסקת התרגיל הזה.

כך, רוב עם ישראל, שילם, משלם וישלם על קיומם של "קווי נייעס", שרוכבים על חברות הסלולר בתרגיל חשבונאי, שכל הציבור המשתמש בסלולר (ושרובו חילוני ודתי-לאומי) משלם עליו... הכל בגלל עבודה רשלנית של צמרת משרד התקשורת, שמקשיבה לעצמה ולבעלי עניין ולא לציבור

יש אגב פתרון אלגנטי לבעיה הזו והוא: להוריד את הקש"ג הסלולרי לסביבות 1 אג' לדקה (או לאפס), מה שממילא היה אמור לרדת בינואר 2015 ולא קרה (בגלל שהיו ויש יותר מדי "חפרפרות" בצמרת משרד התקשורת, שלא לדבר על מי שהיה שר התקשורת בעצמו - גלעד ארדן). בנוסף, גולן טלקום מציגה לבג"ץ מסמכים הסותרים זה את זה בחתימת אבי ברגר. אולם, אחרי שהוא פוטר, יהיה קצת קשה לשופטי הבג"ץ "לרדוף אחרי הרוח". 

הבעיה של גולן טלקום היא לא האם היא צודקת אם לאו בסיפור הזה. היא כבר חטפה סטירה אחת בנושא זה כמתואר כאן. הבעיה היא, שגולן טלקום יוצאת כאן "ראש בראש" מול משרד התקשורת וחושפת ברבים את תרבות התחמונים של צמרת משרד התקשורת (כמו בכל העניינים, גם כאן בתחום שירותי הפרמיום הסלולריים). זה מעמיד את גולן טלקום בפני סכנה במקום אחר לגמרי: משרד התקשורת נוקם בחברות התקשורת במקום שקל לו לנקום (כך זה היה בעבר. האם זה ימשיך בקדנציה של המנכ"ל החדש? זה עוד לא ידוע). 

במקרה של גולן טלקום, הנקמה תגיע כנראה בנושא פירוק רשת אנטנות הסלולר של גולן טלקום, מה שהופך אותה בפועל מספק סלולר ל-MVNO. ייתכן וכל הסדר "שת"פ אנטנות" פרי תחמון ישראל מקורי, יקרוס, כי הוא יותר מדי מתוחמן עם יותר מדי בלופים. אם ההסדר הזה יקרוס, גולן טלקום תיקרוס, ככל הנראה, אחריו. די ברור, שבג"ץ יצטרך לעסוק גם בסוגיה זו. 

מכאן, שבג"ץ אחד הנראה די שולי בענייני מספרי פרמיום, יכול להוביל להתמוטטות כל חבילת הקלפים הקרויה עולם הסלולר הישראלי, שבנוי על אין סוף של תחמונים. מכאן, יש סבירות, שגולן טלקום תהיה זו שתשלם על האומץ שלה לחשוף את ערוות משרד התקשורת בפני הבג"ץ בתחום מספרי הפרמיום. 

את תגובת משרד התקשורת לבג"ץ גולן טלקום בעניין מספרי הפרמיום לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. 

עדכון 11.6.15, 14:48: תגובת משרד התקשורת: "תשובת המשרד לעתירה תוגש לבית המשפט".
משבר



 
 
Bookmark and Share