Telecom News - איגוד האינטרנט בצרות: המנכ"לית הלכה ומס הכנסה התלבש על האיגוד

איגוד האינטרנט בצרות: המנכ"לית הלכה ומס הכנסה התלבש על האיגוד

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איגוד האינטרנט בצרות: המנכ"לית הלכה ומס הכנסה התלבש על האיגוד
בלעדי: באסיפה הכללית של איגוד האינטרנט הישראלי השתתף מספר שיא של חברים (20...), שנפרדו מהמנכ"לית המתפטרת (דינה באר). אין עדיין מנכ"ל מחליף, והחברים שמעו דיווח, שמס הכנסה דורש בתקיפות מהאיגוד כ-2 מיליון ש"ח, מה שיכול להביא לשיתוק פעילות האיגוד. 
מאת: אבי וייס, 11.6.15, 23:40דינה באר

איגוד האינטרנט הישראלי "נתקל בקיר" ויש סיכויים, שהוא יתרסק. כפי שחשפנו בבלעדיות כאן, מנכ"לית איגוד האינטרנט הישראלי, דינה באר (בתמונה) התפטרה. האסיפה הכללית השנתית של חברי האיגוד, שהתקיימה אמש (10.6.15) ב"השתתפות שיא של 20 איש", הייתה המקום בו נפרד הקומץ של פעילים, שעדיין מתעניינים בנעשה באיגוד, מהמנכ"לית, שלא נותר לנו אלא לאחל לה דרך צלחה בכל אשר תלך. 

מנכ"ל חדש עדיין אין. אולי זה מיותר, כי ממילא האיגוד יכול להתפרק כל יום... הסיבה לכך כרגע די ברורה: כנראה, שמס הכנסה קורא את הכתבות החושפניות הקיימות באתר הזה (דוגמאות: כאן, כאן וכאן), לאן הולכים מיליוני השקלים, שהאיגוד עושה על גב (וכיס) הציבור במדינת ישראל, בגלל המונופול שיש לו בתחום רישום הדומיינים, ואיך הכסף הזה הולך לכיס של מקורבים, שעושים פעילויות סרק, ושהם גם לא משלמים על הדומיינים שברשותם, מזה שנים רבות (שעם ישראל ישלם...למה לא?). 

זו הסיבה, שמס הכנסה פנה בתקיפות לאיגוד האינטרנט ודורש כעת מהאיגוד כ-2 מיליון ש"ח במיסים, מה שיכול למוטט כלכלית את האיגוד. לא עזר התרגיל של פיטורי רואה החשבון של האיגוד. רואה החשבון החדש, שהחליף את המפוטר, לא הצליח לשכנע את מס הכנסה, שהאיגוד יכול להמשיך בשיטת ה"ישראבלוף", בלי לשלם מיסים כחוק. 

בנוסף נחשף, שמבצע "הלבנת 9,000 הדומיינים, שלא משלמים עליהם", נתקע בסבך של מאות ערעורים של סרבני תשלום (מה שהיה צפוי) אבל אין שום מנגנון, שיכול לטפל בכמות גדולה של ערעורים.

הצעות לשינוי התקנון של האיגוד כדי לפתור את הבעיה הזו ולדרוש, שכל 9,000 מחזיקי הדומיינים ישלמו לאלתר על הדומיינים שלהם, נדחה בבוז ע"י החברים המעטים, שהגיעו לאסיפה הכללית.

ההצעה הזו, שהייתה פותרת את הכאוס בתחום רישום הדומיינים (המנוהל ללא כל אסמכתה והרשאה חוקית בידי האיגוד) מפורטת כאן למתעניינים. אולם, כאמור היא נדחתה על הסף. 

עוד לפני האספה הכללית פניתי לאיגוד האינטרנט ושאלתי:
"האם נכון, שמבצע הפרסום והקידום של "מחדשים את מאגר כתובות האינטרנט" [לאיתור שמות מתחם (דומיינים)] עלה עד כה כ-100 אלף ₪.
זאת, לא כולל עלויות כוח האדם העוסק באופן ישיר בנושא ומבצע שליחת הדואר לכ-9 אלף איש, שלא הניב כמעט תוצאות,
מה שמכפיל את ההוצאה (עד כה) על המהלך היזום הזה, עד כדי למעלה מ-200 אלף ש"ח (עם אפס הכנסות קיימות וחזויות)?"

תגובת דינה באר, מנהלת העמותה, איגוד האינטרנט הישראלי (עוד טרם שעזבה): "המבצע 'מחדשים את כתובות האינטרנט', שנמצא בעיצומו כרגע, הוא חלק חשוב משדרוג המערכות של מרשם השמות הלאומי והשוואת תנאי הרישום לכלל הציבור, נושא שעל חשיבותו אף נכתב באתר איגוד האינטרנט. פעילות זו מחייבת השקעת משאבים ואיגוד האינטרנט ימשיך להשקיע אותם עד שהפרויקט המורכב יושלם בהצלחה. 
 
חשוב לציין, שלא הועסק כוח אדם נוסף למטרה זו וההערכות הכוללות, שניתנות בפוסט, אינן מדוייקות וגבוהות בהרבה ממה שהוצא בפועל. העלויות המדויקות תפורטנה כמקובל בדו"חות הכספיים של שנת 2015".

כפי שניתן לראות בתשובה, וגם במסמך הרשמי של האיגוד כאן, ראשי האיגוד החליטו להכריז על עצמם כ"מרשם השמות הלאומי של ישראל". זאת, מבלי לציין מי הסמיך את האיגוד לכך. ברור שמדובר בהטעייה בוטה של הציבור, כי כבר חשפנו כאן, שאין שום בסיס חוקי או אחר לקביעה הזו. בקרוב: חשיפה מרתקת נוספת על הנעשה באיגוד האינטרנט הישראלי. 
 
אינטרנט



 
 
Bookmark and Share