Telecom News - מהו המקום הכי טוב ליזמים באזור השרון ומה הקשר למהפכה הצרכנית?

מהו המקום הכי טוב ליזמים באזור השרון ומה הקשר למהפכה הצרכנית?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מהו המקום הכי טוב ליזמים באזור השרון ומה הקשר למהפכה הצרכנית?
מהו המקום הכי טוב ליזמים באזור השרון ומה הקשר למהפכה הצרכנית?
מאת: מיכאל ורדי, 15.6.15, 23:50מיכאל ורדי
 
כמו הרבה דברים חדשים, הסיפור מתחיל מצורך בסיסי של יזם בנשמה. לפני כשנתיים, רענני גאה בשם עידן מאיר, התחיל כמו כל יזם לבלות בבתי קפה עם המחשב הנייד. אחרי שנמאס לו להרגיש לא נעים לשבת יום שלם על קפה ומאפה, שאל את עצמו למה אין ברעננה מקום ליזמים.
 
עידן התחיל להזיז עניינים ומצא אוזן קשבת ואופי של בולדוזר אצל ראש מינהלת העסקים של העיר, רואי דינוביץ', שחיפש לעשות משהו במבנה בית הספר הישן מול קניון רננים (שם גם נמצאים משרדי המנהלת).
 
הייתה לי הזכות (וגם חוסר הברירה) להיות בבננה מימיה הראשונים, עוד לפני שהוחלט על השם המוזר (Hub+Raanana=Hubanana). שנתיים אחרי, Hubanana היא מתחם העבודה השווה ביותר ליזמים באזור השרון, עם 1,500 חברים בקבוצת מפגשי ה-Meetup, שמתקיימים אחת לשבוע על כל מה שמעניין יזמים, אירועים בחסויות של פירמות עו"ד ובנקים ושעות ייעוץ שבועיות (Office Hours) בתחומים רלוונטיים (UX/UI, שיווק ופיתוח עסקי, פטנטים ועוד).
 
המתחם ממוקם בשני האנגרים ענקיים ברעננה המחולקים לחללי עבודה, מטבח, שירותים, חדרי ישיבות ו"איזור זולה". יש סט תופים ומערכת הגברה למי שרוצה להישאר אחרי כולם ולפרוק אנרגיה ומכיוון שמדובר באזור תעשיה - לא תפריעו לאף אחד. המגיעים עם רכב, יחנו אותו על מגרש הכדורסל של בית הספר (How cool is that J) ומכיוון שהמקום נמצא מול קניון רננים, יש תחבורה ציבורית במשך כל שעות היום. יש אינטרנט מהיר כמובן, טייסטרס צ'ויס בגזרת הקפה ואווירת קהילה כמתבקש.
 
עבור כל זה לא ייקחו לכם אחוזים מהמיזם, לא יגבילו את השהות שלכם בזמן וישאר לכם עודף מ-200 ₪ לחודש.
 
הדבר היחיד, שכן יבקשו מכם, הוא להיות נוכחים במפגש השבועי, בו כל פעם אחד המיזמים מארגן כיבוד ומציג כל נושא העולה על רוחו. המטרה של המפגשים היא כמובן העזרה ההדדית וחיזוק אווירת הקהילה מכיוון שלמרות שמדובר בחלל עבודה משותף, כולם רוב הזמן שקועים מול מסכי המחשב.
 
ל-Hubanana מגיעים בוגרי חממות ואקסלרטורים כמו ה-The Junction, 8200 וכן יוצאים לאקסלרטורים כמו UpWestLabs ו-Microsoft או לחממות כמו TheTime המצוינת. רוב תושבי המתחם לא גרים בכלל ברעננה וזה בדיוק מה שמייחד בעיני את המקום יותר מכל והסיבה, שאני עדיין פה – המקום הוא סוג של בסיס אם (Home base) ליזמים באזור השרון.
 
התמיכה של העיריה מתאפשרת הודות לחזון של רוארואי דינוביץי דינוביץ, (בתמונה משמאל), ראש המנהלת המאמין, שהסטארטאפים שיגייסו יפתחו משרדיהם ברעננה. וכך הפך מבנה בית הספר הישן למעין "בית יזמות" - מתחם Hubanana לסטארטאפים, מתחם "עגורן" לעסקים קטנים, "המדגרה" למייקרים למיניהם, ואפילו המרכז לטיפוח יזמות (מט"י רעננה) יושב בקומה העליונה של בית הספר.
 
אם הייתי יכול ללחוש על אוזנו של ראש העיר הייתי מספר לו, שלדעתי ולדעת רבים זה עובד. וככל שיושקע יותר כסף במתחם, ההשקעה תחזור עם מכפילי רווח.
 
לרגל חודש יוני טק מתוכננת תצוגה של כל הסטארטאפים באירוע השנתי של המתחם. קצת יותר מ-20 חברות הסטראטאפ, שיושבות במקום, תצגנה בדוכנים את הפעילות החדשנית שלהן וכן תשתתפנה בתחרות אהדת הקהל שתתקיים באירוע. במקביל לכך, יתקיימו מפגשי אחד על אחד בין יזמים מן הקהילה ומשקיעים. האירוע יתקיים ב-17.6.15 בשעות הערב ופרטים נוספים על כך תוכלו למצוא באתר הבית – כאן. כנס מעניין נוסף, של בכירי תעשיית הייטק – כאן.
                         
לדברי עידן מאיר, (בתמועידן מאירנה משמאל), הם עדיין שוקלים התרחבות של המתחם בכדי לאפשר מקום נוסף ליזמים, שכל העת מבקשים להצטרף, אולם נכון לכתיבת כתבה זו - נותרו מקומות ספורים בלבד.
 
ומה הקשר למהפכה הצרכנית אתם שואלים ?כי אין הגיון כלכלי לעבוד במתחמי העבודה ההיפסטרים, שגובים 1,000 ₪ ומעלה לחודש. כי כשיש לך מיזם וכל שקל חשוב, אני בעד הפרקטי. אז אין פה מקרר מלא בירות ומעדני חלב, ואין שולחן עץ בחדר ישיבות או חדר פנאי עם שולחן ביליארד. יש סביבת עבודה, קהילה תומכת, חניה חינם, סניף של קופיקס מעבר לכביש, סניף של הסופר הצרכני "אחד" בפינת הרחוב, וקניון כשבא בכל זאת לעשות קצת שופינג חסר תכלית ;-)

אני משלם סכום חודשי הגיוני (ויש שיאמרו מגוחך), וברור לי, שאני לא משלם על אריזה נוצצת וריטיינר למשרדי יח"צ, אלא לתפעול השוטף של המקום ולעשיה הניכרת בכל פינה. לכן, אלמלא אתם רעננים הטורחים לקרוא את המקומון בשירותים, רוב הסיכויים הם, שלא שמעתם על Hubanana.
 
מאת: מיכאל ורדי (בתמונה העליונה), עובד על המיזם שלו Tempdrop ממתחם Hubanana ומתכוון להשאר שם עד שיגיע הכסף הגדול. Tempdrop מפתחת רצועה עם חיישן לזיהוי חלון הפוריות אצל נשים וכניסה מהירה להריון.
 
רעננה



 
 
Bookmark and Share