Telecom News - המזימה להטיל מס על האינטרנט לא ירדה מסר היום. עובדים גם על מירי רגב

המזימה להטיל מס על האינטרנט לא ירדה מסר היום. עובדים גם על מירי רגב

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> המזימה להטיל מס על האינטרנט לא ירדה מסר היום. עובדים גם על מירי רגב
ארגוני היוצרים (דוגמת איגוד הבמאים והתסריטאים בישראל) מאוד פעילים (לטובת חבריהם והכיס של עצמם), ומחפשים כל הזמן את "הפראייר התורן", שיסכים לרעיון הישן-נושן שלהם: להטיל מס על האינטרנט הקווי. דהיינו: שהוט ובזק תשלמנה מיסים כפולים היישר לכיס של היוצרים, כסף שיגיע מהכיס של כולנו.
מאת: אבי וייס, 6.7.15, 13:00

היכן איגוד האינטרנט הישראלי כשצריך אותו? האיגוד המתפורר הזה עסוק כרגע בחיפוש חשאי אחרי מנכ"ל (אחרי שהמנכ"לית התפטרה). כך, כשמשרד התקשורת שותק, הכסף שלי ושל כל הגולשים האחרים באינטרנט הישראלי יכול ללכת לכיוונים לא רצויים והשירות באינטרנט יכול להפוך ליקר יותר, כי יש מי שרוצה "לשים יד" על הכסף הזה לטובת עצמו. 

את התכנית להטיל "מס אינטרנט" בישראל של 5% על ההכנסות מהפס הרחב הקווי לטובת "הפקות מקור" חשפנו ומזמן, לפני כשנה. זה מופיע במפורש בדו"ח הביניים של "ועדת שכטר". ניתחנו בכתבה בהרחבה את ההשלכות הצפויות של המס החדש הזה ולא נחזור על זה כאן. בקרוב, יפורסם הדו"ח המסכם של "ועדת שכטר" וטרם ברור אם הנושא הזה (של מס אינטרנט לטובת הפקות מקור) ייכלל בהמלצות הסופיות.

לכן, היוצרים פונים לכל כיוון אפשרי בתקווה להגדיל את הכנסותיהם. למשל, הם התלבשו על שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, שהקים עבורם את "ועדת אייל", או בשמה המלא: "הוועדה להפקות מקור בערוצים המסחריים". בדיוק כפי שחזיתי, מהוועדה הזו לא יצא שום דבר ממשי. פשוט כלום. 

לכן, היוצרים מצאו כעת כיוון חדש: מירי רגב, השרה המתוקשרת לענייני תרבות וספורט. הם הצליחו (בינתיים) למכור לה ולעיתונאים, שלא מבינים דבר וחצי דבר בנושא, את הרעיון של "מס אינטרנט", כאילו זו המצאה חדשה, שהם המציאו כרגע. אני מקווה, שגם אצל השרה החדשה הנושא הזה ייגנז, וכמה שיותר מהר - יותר טוב.

בזק והוט משלמות כבר היום ומזה שנים "מס הפקות מקור". הרבה מאוד כסף. הוט משלמת זאת על שידורי הטלוויזיה שלה ובזק משלמת זאת על שידורי הטלוויזיה של YES, שלאחרונה מוזגה לתוך בזק. מיסי הפקות המקור הם אחד המיסים הכי דרקוניים הקיימים בישראל ו-3 גופי רגולציה שונים, שמפקחים על שידורי הטלוויזיה בישראל (הרשות השנייה, רשות השידור ומועצת הכבלים והלוויין), בוחנים תחת זכוכית מגדלת כל שקל של ספקיות הטלוויזיה ושידורי ערוצי הטלוויזיה, כדי לוודא, שהמס הזה נגבה משולם במלואו ובזמן ליוצרים.
 
לכן, יש להרוג את הרעיון הזה של "מס על האינטרנט" כשהוא עוד רעיון קטן. די לנו ברמת המיסים הקיימת בישראל, לא צריכים עוד. 

 
הכסף שלנו הולך למקום הלא נכון



 
 
Bookmark and Share