Telecom News - פלאפון רוכשת את פעילות אלון סלולר- YouPhone במודל של חלוקת הכנסות

פלאפון רוכשת את פעילות אלון סלולר- YouPhone במודל של חלוקת הכנסות

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> פלאפון רוכשת את פעילות אלון סלולר- YouPhone במודל של חלוקת הכנסות
פלאפון רוכשת את פעילות אלון סלולר- YouPhone במודל של חלוקת הכנסות 
מאת: מערכת Telecom News, 6.7.15, 17:09הסכם רכישה
 
מנויי YouPhone יעברו באופן שקוף לפלאפון ללא צורך בהחלפת סים וללא שינוי במסלולים הקיימים.
 
החברות פלאפון ואלון סלולר הודיעו היום על חתימת הסכם, במסגרתו פלאפון תרכוש את פעילותה של אלון סלולר -  YouPhone. הפעילות נקנית במודל של חלוקת הכנסות ממנויי YouPhone למשך 3 שנים, כאשר התקבולים, שיגיעו מהלקוחות, יתחלקו 50%-50% בין פלאפון לבין אלון סלולר. העסקה, שהובילו מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, ומנכ"ל קבוצת אלון אביגדור קפלן, ושמוערכת בין 10 ל-15 מיליון ש"ח, כפופה לאישור משרד התקשורת ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
 
מהחברות נמסר, שתהליך העברת הלקוחות מיופון לפלאפון לרבות החשבוניות יהיה שקוף מבחינת הלקוחות והם לא ידרשו להחליף סים או לפנות למוקדי החברה. בנוסף, כל המסלולים, שקיבלו לקוחות ,YouPhone ישמרו גם בעת המעבר לפלאפון. כמו כן, חתמה פלאפון על הסכם עם רשת מגה, במסגרתו ימכרו כרטיסי סים ויגוייסו מנויים בסניפי הרשת.   
      
YouPhone היא מפעילת ה-MVNO הגדולה בישראל (80,000 לקוחות), ולה מערכות הנדסיות, מערכת חיוב (בילינג) ומערכת ניוד מספרים עצמאית. לחברה הסכם אירוח עם פלאפון מאז ינואר 2014, כאשר מרבית מנוייה כבר עברו לרשת פלאפון.

ניתוח: לא ברור מה פלאפון תרוויח מהעסקה, שכן רוב לקוחות יופון היו ביופון בגלל החיבור של הרכישות ברשת מגה (שכיום מקרטעת) עם חשבון הסלולר שלהם. כך או כך, הרכישה הזו ממחישה את כשלון המדיניות של גלעד ארדן בשוק הסלולר. בכל העולם החברות, שמצליחות בתחרות בגדולות, הן חברות ה-MVNO, בעוד ששת"פ האנטנות בסלולר נמצא בדעיכה. בישראל הוחלט ללכת הפוך ושני הכיוונים ה-MVNO ושת"פ אנטנות נכשלו
 
לוגו יופון



 
 
Bookmark and Share