Telecom News - חדשות מעולם התקשורת הישראלי והעולמי שלא תמצאו בשום מקום אחר

חדשות מעולם התקשורת הישראלי והעולמי שלא תמצאו בשום מקום אחר

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חדשות מעולם התקשורת הישראלי והעולמי שלא תמצאו בשום מקום אחר
שלל חדשות וחשיפות מעולם התקשורת וההייטק הישראלי והעולמי - על קצה המזלג. מה שלא תמצאו בשום מקום אחר (ובעברית).
מאת: מערכת Telecom News, 12.7.15, 11:20חדשות בקצרה

אוסף חדשות תקשורת בקצרה, שאספנו בשבוע החולף:

א. חברת גילתק תקשורת משדרות זכתה במכרז ענק (ב-70%, 30% - מגלקום) של הצבא לתשתיות תקשורת סביב עיר הבה"דים שבנגב, הפרוייקטים הללו יכללו גם את פירוק תשתיות התקשורת הישנות מצריפין. רק החלק של צריפין הוא כ-150 מיליון ש"ח ופרוייקט התשתיות בנגב כ-500 מיליון ש"ח. 

ב. רוצים לרכוש חברת אינטגרציה בעולם ה-IT? שמועות מדברות ש-TSG שוב מחפשת קונים. 

ג. עובדים ממטומי מדווחים, שהם הועברו לעבודה של 3 ימים בשבוע. לא בדיוק סימן מעודד. 

ד. מה קרה לכרטיסי הרשת של 40 ג'יגה של אינטל? זה לא ברור. אולם שמענו, שמי שרכש כרטיס כזה התבקש לגשת איתו לספק ממנו רכש את המוצר, כדי שיתקנו לו את הכרטיס. 

ה. מאחורי ההכרזה של חברת בזק על "הבית החכם" - Bhome, מסתתרת חברת הזנק ישראלית (Sigma Designs), שהצ'יפים שלה, מבוססי טכנולוגיית Z-Wave, שלמעשה, פותחה על ידה, נמצאים בכל המוצרים העונים על התקן הזה, כולל במוצרי חברת iControl Networks, שבזק מספקת ללקוחות השירות החדש הזה.

Sigma Design היא למעשה חברה אמריקאית עם מרכז מו"פ בישראל המבוסס על רכישת CopperGate ב-2009, וכאן הומצאה ופותחה הטכנולוגיה שהפכה לתקן עולמי בשם Z-Wave

ו. עוד על Z-Wave: חברת הבזק הענקית ורייזון מארה"ב, נכנסה לתחום ה"בית החכם" כבר לפני יותר מ- 5 שנים, בשירות של 10 דולרים לחודש בפתרון טכנולוגי של 4Home. לפני כשנה וחצי ורייזון סגרה את השירות הזה, כי חברת 4Home "התגלגלה מיד ליד" בלי כל כיוון (היא נרכשה ע"י מוטורולה ב-2010, ב-2012 עברה לגוגל ביחד עם רכישת Motorola Mobility, שנה אחרי כן נמכרה מגוגל לחברת Arris ובסוף 2014 החברה פורקה לגמרי).

כעת, ורייזון החליטה לצאת שוב בפתרונות "בית חכם", אך עם מוצרי חברת ההזנק האמריקאית Nexia, שמוצריה מבוססים (איך לא) על טכנולוגיית Z-Wave עם הצ'יפים של Sigma Design. זאת, במחיר של 9.90 דולרים לחודש. לקוחות ותיקים של ורייזון, שיש להם את המערכת של 4Home, או מערכת אחרת, יכולים להחליף אותה ללא תוספת עלות במערכת החדשה של Nexia. 

בכל מקרה, תחום הבית החכם בארה"ב, למרות שהוא קיים כבר כמה שנים טובות, הוא עדיין שוק קטן מאוד. לורייזון יש הרבה פחות מחצי מיליון לקוחות (לפני היציאה עם השירות החדש עם Nexia), לקומקאסט (בשירות Xfinity) יש כחצי מיליון לקוחות, ל-ADT יש כ-1.2 מיליון לקוחות ול-AT&T יש פחות מחצי מיליון לקוחות. 

ז. חברת הממירים Netgem הצרפתית השיקה ממיר חדש, כאשר השירותים של נטפליקס (Netflix) הפופולאריים כבר מוטמעים במערכת, ביחד עם כל שירותי הטלוויזיה המסורתיים וגם החדישים יותר. המערכת החדשה מבוססת HTML5 ומספקת שירותי OTT מלאים על כל מסך טלוויזיה, כולל בסלולר. 2 ספקי שירותי כבלים (בפינלנד ובמקסיקו) כבר הכריזו על אימוץ הגישה הזו ללקוחותיהם.

עד היום, שירותי נטפליקס היו ניתנים לרכישה או באינטרנט (ללא ממיר), או בממירים חלופיים דוגמת Tivo ו-Roku, אך לא היו משולבים בממירים, שמספקים את השירותים הוותיקים והמוגנים של עולם הטלוויזיה. כעת, הקו המפריד בין שירותי טלוויזיה מסורתיים (שאין להם כל קשר לרשת האינטרנט), לשירותי OTT חדשים, שנולדו על רשת האינטרנט - נמחק


ח. בניגוד לישראל, שבה הדור הרביעי -LTE תקוע עמוק בבוץ, באירופה יש מכרזים לתדרים בהיקף אדיר, ל-LTE-A ול-LTE, בעיקר בתחומי התדרים של 900 מגהרץ ו-1,800 מגהרץ. מצ"ב כאן דיווח של הרגולטור הבריטי לתקשורת (Ofcom), שמדווח על התקדמות המכרזים לתדרים בגרמניה ומשווה אותם מול התכניות והמכרזים בבריטניה, ואגב כך מציג סקירה של מכרזי התדרים והמחירים של התדרים באירופה. 
 
LTE



 
 
Bookmark and Share