Telecom News - סטארטאפ ישראלי מציע חיבור של 1 ג'יגה לבית על חוטי הנחושת של בזק

סטארטאפ ישראלי מציע חיבור של 1 ג'יגה לבית על חוטי הנחושת של בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> סטארטאפ ישראלי מציע חיבור של 1 ג'יגה לבית על חוטי הנחושת של בזק
הסטארטאפ סקיפיו (Sckipio) מרמת-גן, מציע חלופה זמינה וזולה (לפתרון המתחרה של אלקטל-לוסנט), פתרון בטכנולוגיית G.fast, שיכול במהירות לשדרג את רשת בזק כך שלקוחות הקצה יקבלו עד 1 ג'יגה, בהתקנה עצמית ואוטומטית.
מאת: אבי וייס, 20.7.15, 10:00G.Fast

חברת ההזנק סקיפיו מרמת-גן, אותה חשפנו לפני כשנה וחצי בהרחבה כאן, הכריזה על זמינות הפתרון שלה בטכנולוגיית G.fast לאספקה של עד 1 ג'יגה סל"ש לכל בית, על קווי הנחושת הקיימים של בזק.

הפתרון הזה מתחרה בפתרון של אלקטל-לוסנט, אותו חשפנו לאחרונה -כאן

לדברי סקיפיו, המעבר לצריכת תכני 4K למוצרי קצה, שתומכים ב-4K (החל מטלויזיות וכלה באייפדים), על גבי הפס הרחב, מחייבים לשדרג את החיבור של הרשת הביתית לאינטרנט, מחיבור של 100 מגה כמו שיש בבתים רבים לחיבור של 1 ג'יגה, מה שמאפשר להזין שידורי 4K לכמה מכשירי קצה הקיימים בבית וכן לתמוך בשימושים נוספים זוללי רוחבי פס, דוגמת שיחות וידיאו והורדת קבצים כבדים.

לדברי סקיפיו, הפתרון שלה מאוד פשוט ליישום, אין צורך בביקור טכנאי בבית הלקוח. הלקוח פשוט מחבר את המודם החדש והקטן לרשת בזק והכל מסתנכן אוטומטית ומתחיל לפעול מייד בתקן G.fast (תקן שאושר רשמית ע"י ITU). בשנה הבאה (2016) תבוצענה כבר התקנות בחברות בזק ברחבי העולם. 

המעבר לפתרון הזה חוסך לבזק הרבה מאוד כסף, מול פתרון פריסה מתחרה, למשל הפתרון של Unlimited. בגרף הבא ניתן לראות משמאל את העלות והקושי בפריסה של פתרון כמו זה של Unlimited, מול הפתרון מימין המשתמש ב-G.fast:
פתרון G.Fast מול פתרון של סקיפיו
 
עדכון 4.11.15: החברה ביצעה גיוס נוסף, הפעם מאינטל, בסכום שטרם פורסם. ההשקעה החדשה מאינטל מתווספת ל-27 מיליון הדולרים שכבר גייסה החברה מאז הוקמה ב-2012.



 
 
Bookmark and Share