Telecom News - קם מתחרה חזק לגוגל חדשות, מותאם לדור שאין לו סבלנות לקרוא חדשות

קם מתחרה חזק לגוגל חדשות, מותאם לדור שאין לו סבלנות לקרוא חדשות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> קם מתחרה חזק לגוגל חדשות, מותאם לדור שאין לו סבלנות לקרוא חדשות
קם מתחרה חזק לגוגל חדשות, מותאם לדור שאין לו סבלנות לקרוא חדשות
מאת: מערכת Telecom News, 21.7.15, 13:00VOZO
 
ראשונים לדווח: פתרון חדשני וחינמי, שישנה את אופן צריכת החדשות במכשירים הניידים, הושק על ידי חברת ההזנק VIZO. גרסאות ראשונות הושקו היום במקביל בישראל ובארה"ב. מדובר בפתרון המשלב כתיבה עיתונאית ממוקדת עם פלטפורמה של Big-Data.
 
זו אפליקציית המובייל היחידה, שתאפשר איסוף וסיכום תקצירי חדשות עד מאה מילה בעריכה אנושית, בשפה העברית ובליווי תמונות רלוונטיות. עד כה גייסה חברת VIZO כ- 2 מיליון דולרים (700 אלף בגיוס סיד) ממשקיעים מישראל ומארה"ב. נציגיה בישראל של חברת הטכנולוגיה והטלפונים החכמים Huawei (וואווי) בחרו להטמיע את האפליקציה בסדרת הטלפונים P8, שהושקו השבוע בישראל.
 
חברת ההזנק ויזו (VIZO), בראשה עומדים יזם ההייטק הישראלי ד"ר חיים דהאן (בתמונה משמאל, מצד שמאל) ושותפיו האמריקאים גיליז בקסטר ואואן בלומברג, (אחיינו של מייקל בלומברג), המנכ"ל הוא דן מגן (בתמונה משמאל בצד מימין), הכריזה היום בישראל ובניו יורק בו זמנית על השקת אפליקציה ייחודית בקנה מידה בינלאומי, שתאפשר למשתמש לקבל בצורה קלה ופשוטה סיכום של תקצירי החדשות החשובות והמעניינות של היום (עד 100 מילה), שעברו עריכה אנושית ע"י צוות עורכים, בשפה העברית ובליווי תמונות רלוונטיות.

זה לא מנוע RSS, שקיים בכמה אתרים שאוספים חדשות, אלא פלטפורמה חכמה המשלבת כתיבה אנושית עם מערכת חכמה עם יכולות Big-Data מתקדמות וייחודיות. אין כיום פתרון כזה או דומה לו בשוק החדשות המקוון (והנייד). 

בבסיסה של האפליקציה עומד אלגוריתם מתקדם, שיודע לאתר את הידיעות בתחומים, שהוגדרו על ידי המשתמש כמועדפים עליו, ושזכו להיקפי צפייה גבוהים במיוחד. תקצירי הידיעות מוצגים על פני ממשק ידידותי, שפיתחה החברה ומטרתו לאפשר לגולש להתעדכן בכל הדברים החשובים לו כשמשך הקריאה לא יעלה על 5 דקות.

למעשה, הגולש יקבל לנייד שלו אחת לכמה שעות מהדורה מושלמת, שכוללת את תקצירי הידיעות המרכזיות באותו היום בתחומי הספורט, הרכילות, הבידור והפנאי, הטכנולוגיה והבריאות. מעבר לקריאה של התקצירים, קיימת באפליקציה אפשרות להשמעה שלהם, למשל, במהלך אימון כושר או בעת נהיגה. בהמשך יפותחו יכולות וידאו ושיתוף תוכן של הגולשים עצמם. 
 
ד"ר חיים דהאן מהשותפים והמשקיעים בחברה: "ההיקף העצום של המידע החדשותי הזמין ברשת יוצר ביקוש לאופטימיזציה של תוכן, כאשר כיום, אין פלטפורמה המסייעת בחיפוש ומספקת מידע, שנותח ע"י בני אדם ולא ע"י מכונות המעוותות את התוכן. פלטפורמת החדשות של VIZO מאפשרת לכל אחד להתעדכן בכל מה שחשוב לו בתוך חמש דקות או פחות.
  
אפליקציית התוכן של VIZO כבר החלה לעורר התעניינות רבה בשווקים הגדולים בעולם. החזון שלנו הוא, ש-VIZO תהיה אפליקציית החדשות הראשית של כל יצרניות הסלולר.המודל העסקי שלנו טרם גובש סופית אבל כנראה, שהוא יתבסס על כתבות ממומנות כתוכן שיווקי ועל שת"פים. האפליקציה, בכל מקרה, הייתה ותישאר חינמית למשתמשי הקצה".

עורכיה וכתביה של האפליקציה החדשה מסכמים עבור המשתמשים את הכתבות החשובות בכל תחום, כפי שהופיעו במגוון רחב ביותר של כלי תקשורת: מ-ynet, "הארץ" ו"טלקום ניוז" בישראל ועד ל"ניו יורק טיימס" האמריקאי או ה"גרדיאן" הבריטי. במקום מאמרים ארוכים, התקצירים של VIZO מכילים עובדות עיקריות (לפי העדפות המשתמש), שנאספו מכל אתרי החדשות וחוסכים זמן עבור הקורא.

התקציר עצמו יכיל את כל העובדות החשובות, שנאספו מכל הידיעות, שפורסמו באותו נושא, עם מתן קרדיטים למקורות. כך, שלצד כל תקציר, תופיע שורת מקורות. שורה זו תאפשר למשתמש, במידה והוא רוצה, להיכנס לידיעות המקוריות, שפורסמו בנושא, ולקרוא אותן במלואן.

לכל מי שחי במדינה זרה ודובר את 2 השפות, מאפשרת האפליקציה מעבר פשוט בלחיצת כפתור בין מהדורות תקצירי החדשות של מדינת המוצא שלו בשפת האם שלו לבין מהדורת התקצירים של המדינה בה הוא נמצא. כך למשל, ישראלי החי בניו יורק יוכל לעבור בין המהדורה בעברית למהדורה האמריקאית.

נכון להיום, מהדורות התקצירים מוצעות בשפה העברית והאנגלית, בשבועות הקרובים ניתן יהיה לקבלן גם בספרדית ובסינית ובהמשך גם בצרפתית, פורטוגזית, רוסית וערבית. באפליקציה אף קיים אלגוריתם, שלומד את המשתמש ובמידה ונמצא, שבמדינה נוספת יש עניין רב בידיעות בנושא מסוים, המידע מגיע לצוות העורכים, שידע להפיק את התקציר הרלוונטי בשפה הייעודית. 
 
חידוש נוסף, שמציעה החברה החל מהשבועות הקרובים, הוא פלטפורמת תוכן-גולשים יחידה במינה הנקראת VizoU. פלטפורמה זו מאפשרת לכל משתמש להפוך לעיתונאי בדרך קלה ונוחה. המשתמש יוכל לכתוב תקציר משלו (בן 100 מילים לכל היותר + תמונה) לכתבות המעניינות אותו, להעלות הכתבה ותמונה ולאחר מילוי פרטי אימות, יופץ התקציר בקרב עוקביו בפייסבוק. במקרים יוצאי דופן, יישלח התקציר לעורכי האפליקציה, ואלה יחליטו, בתום סדרת בדיקות, אם להפיץ את הסיפור בשפות שונות, לכל קהל משתמשי האפליקציה בכל העולם.
  
אחת המשקיעות בחברה היא אנג׳ליקה ברי, נשיאת הקרן הפילנטרופית Russell Berrie, שתורמת לישראל מיליוני דולרים מדי שנה. ברי: "מה שבאמת משך אותי כמשקיעה הוא היכולת של הפלטפורמה להציע לבלוגים קטנים, כמו שלי, להיות מופץ במספר שפות לכל העולם".

האפליקציה זמינה, ללא תשלום, למכשירי ה-iOS בחנות ה-AppStore ולמכשירי ה-Android בחנות ה-Play Store של גוגל.

ב-VIZO מועסקים כיום כ-25 עובדים. 8 מועסקים במטה החברה בהרצליה פיתוח והשאר במטה החברה בניו יורק.

נתוני רקע מספריים:
עפ"י סקר, שפורסם במגזין פורבס נמצא, ש-78% מבעלי הסמארטפונים בארה"ב מקבלים את החדשות שלהם בסמארטפון. 30% מקוראי החדשות אינם קוראים כתבות עומק. רק 20% זוכרים את מה שקראו, אך מגיבים ב-40% יותר על אינפורמציה ויזואלית מאשר על טקסט בלבד.

עפ"י מחקר, שערך איגוד העיתונות האמריקאי: 21% מתעמקים בידיעות חדשותיות, 30% לא מתעמקים כלל בחדשות, 25% מתעמקים רק בחדשות מתפרצות ו-24% מתעמקים בידיעות תקשורתיות ובידיעות מתפרצות.
 
תמונת מסך של האפליקציה:
VOZO - תמונת מסך



 
 
Bookmark and Share