ממירים של האתמול לצרכים של העבר: YES מתגמלת את בעליה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ממירים של האתמול לצרכים של העבר: YES מתגמלת את בעליה
ניתוח: הממיר החדש, ש-YES השיקה הערב: yesQuattro, הוא לא יותר מ"עסקת בעלי עניין". דהיינו: שאול אלוביץ', הבעלים של בזק, שהיא גם הבעלים של YES, מוכר ל-YES ממירים של ADB, שלא עונים על שום צורך עתידי של עולם הטלוויזיה וגם גובה על זה עוד כסף מלקוחות YES.
מאת: אבי וייס, 27.7.15, 23:00הממיר החדש של YES

עמדה: לא די בצ'ופר של מאות מיליוני ש"ח, ששר התקשורת (בנימין נתניהו) נתן לשאול אלוביץ' (הבעלים של בזק), בכך שאישר את מיזוג YES לתוך בזק (כעת בזק היא 100% הבעלים של YES), כעת הבעלים של בזק מנסים לחלוב עוד קצת את לקוחות YES בתרגיל של ממיר חדש.

מי שמייבא ומוכר את הממיר הזה ל-YES הוא לא אחר מאשר שאול אלוביץ' (הבעלים), שהוא היבואן (בין היתר) של ממירי ADB הפולנים, שכעת נקראים בשם המגניב: yesQuattro. פרטים מלאים על הממיר החדש ויכולותיו (למתעניינים) - כאן

כך העסק הזה עובד, והלקוחות, שירצו להשתמש בממיר החדש yesQuattro, יצטרכו גם לשדרג את החבילה שלהם וגם לשלם על הממיר החדש. כמה צריך לשלם יותר? בין 10 ל-60 ש"ח לחודש (דהיינו: בין 120 ש"ח ל-720 ש"ח נוספים לשנה). לא מספיק, ששירותי YES יקרים, כעת הם יהיו עוד יותר יקרים

הבעיה היא, שהממיר הכביכול חדש הזה לא עונה בכלל על הצרכים של היום ושל המחר של עולם הטלוויזיה כדקלמן:
א. להפסיק את הצורך בממיר על כל טלוויזיה בבית, כולל יישום תקנים דוגמת MoCA.
ב. להקליט בענן ולא על דיסק קשיח מקומי. כך אפשר לקבל יכולות כמעט אין סופיות של הקלטות ו"תנועה בזמן" על כל ערוץ (דוגמת שירותי iPlayer). 
ג. להיות מחובר ל"מסך השני" (הסמארטפון והטאבלט) בצורה הדוקה. 
ד. לחבר את הרשתות החברתיות לחוויה הטלוויזיונית.
ה. לאפשר שילוב אפליקציות בפורטל אפליקציות לפי הטעם האישי של כל צופה.
ו. לספק פרסונליציה מלאה לכל צופה בבית, עם מנוע המלצות אישי שמתאים אותו לטעם האישי של כל צופה. 
ז. תמיכה בתקנים החדשים בעולם הטלוויזיות - 4K. 
ח. תאימות לטלוויזיות חכמות ולמזרימי מדיה
ט. שידורי טלוויזיה על רשתות ניידות ובעיקר WiFi, בכל מקום אפשרי.

כל זה - אין כאן.

בקיצור: מדובר בתרגיל של "עסקה בין בעלי עניין", שנועדה לספק את המשך זרם המזומנים מהלקוחות לכיס של בעלי בזק. זה הכל. 

לדברי מומחים ואנליסטים דוגמת ABI Research, "חוויית הצפייה" העתידית בטלוויזיה תהיה מבוססת על תוכנה ולא על חומרה, בדיוק כמו שקרה בכל שוקי התקשורת והמחשוב האחרים. היתרון התחרותי בשוק הזה יהיה מבוסס על התוכן (Content is the King) ולא על סוג הממיר. הממיר, ש-YES מנסה לדחוף כעת לשוק, הוא הכיוון ההפוך בדיוק של המגמות הקיימות והעתידיות בשוק הטלוויזיה. 
 
צפייה בטלוויזיה



 
 
Bookmark and Share