Telecom News - מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) סוגר פרצות במספרי הפרימיום

מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) סוגר פרצות במספרי הפרימיום

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) סוגר פרצות במספרי הפרימיום
חשיפה: אמש הוציא מנכ"ל משרד התקשורת 2 מכתבים, שנועדו להבהיר את הצורך בהיערכות "נקיה" ליישום הרפורמות בתחום מספרי הפרימיום (כולל ביטול האופציות של מספרי פרימיום בחו"ל ומספרי פרימיום במספר סלולרי רגיל).
מאת: אבי וייס, 11.8.15, 07:00שלמה פילבר

בהמשך לחשיפה שלנו כאן, על כשלון 2 הבג"צים, שהוגשו כנגד משרד התקשורת: הראשון בתחום הרפורמה של מספרי הפרימיום במחירי פרימיום והשני בתחום החיוג למספרים רגילים, שנחזים להיות מספרי פרימיום ("קווי הנייעס"), ולאור הכוונה של כמה מפעילים לנסות ולמצא פרצות ברפורמה, הוציא אמש מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) 2 מכתבים מאוד ברורים, שנחשפים כאן:

א. המכתב הראשון המצוי כאן נוגע למספרי הפרימיום בחיוג למספרים רגילים (מספרים סלולריים רגילים), הסדר שמבוטל מ-18.8.15, והמכתב מבהיר 2 נושאים:

1) מותר למפעילי השירותים, שעסקו בתחום הזה ועד 1.11.15, להשאיר הודעה בתא קולי למי שרגיל להתקשר למספרים הללו, הודעה קצרה, שלא תעלה על דקה, ובה יודיעו למחייג על סיום השירות והמשכו (אם יש) במספרי הפרימיום הרגילים (1-900 ונגזרותיו). זאת, בתנאי, שלא נעשה ניתוב שיחה למספר אחר ע"י הקשת מקש תוך כדי שמיעת ההודעה בתא הקולי.

2) אסור בכל מקרה לבצע תרגילים דוגמת "עקוב אחרי" מהמספר הסלולרי, כדי להמשיך ולספק את השירות ממספר סלולרי. 

הסיבה להוראה המעודכנת: מפעילים מסוימים חשבו להמשיך בשירות האסור ע"י תרגיל של "ניתוב שיחה" במקש או ב"עקוב אחרי" אוטומטי או ידני, כדי להעביר את השיחה מהמספר הסלולרי למספר קווי, בו ימשיך להינתן השירות, ובכך להמשיך בתרגיל של גביית ההפרש בין קש"ג סלולרי לקש"ג קווי.

מכתב המנכ"ל מבהיר, שמשרד התקשורת לא יסבול כל תרגילי עקיפה של ההסדרים החדשים.

ב. המכתב השני המצוי כאן, נועד להבהיר למפעילי התקשורת את המסלול של כניסת הרפורמה של מספרי הפרימיום במחירי פרימיום לתוקף (מספרי 1-900 ונגזרותיו). המסמך קובע שלא יאוחר מ-1.9.15 כל המספרים, ששימשו לחיוג לחו"ל לשירותי פרימיום, ייחסמו, בין אם הספק יודע על זה בעצמו ובין אם קיבל על כך הודעה ממשרד התקשורת.

בעניין זה, יש ספק אחד מוביל (012-סמייל), שדרכו מתבצעים רוב החיוגים למספרי פרימיום בחו"ל. מעט מאוד מתבצע דרך ספקים אחרים, למשל 018-אקספון. כך, שקל יחסית לממש את ההנחייה הזו ולסגור את מספרי החיוג לחו"ל לשירותי פרימיום הנחזים להיות כביכול בחו"ל. 

כ"כ, המנכ"ל נותן לספקים עוד חודש לסיום ההתארגנות (דהיינו: עד 1.10.15) ומעבר (מ-1.10.15) ליישום מלא של השיטה החדשה, של חיוג רק למספרי פרימיום מקומיים במחירי פרימיום.

ההנחיות החדשות של מנכ"ל משרד התקשורת הלחיצו את כל השחקנים בשוק (וטוב שכך). הגיעה העת לסיים, אחת ולתמיד, את הכאוס, שהיה בשוק החיוג למספרי פרימיום, ששימש בין היתר גם כצינור של "הון שחור" ו"הלבנות הון". זאת, מלבד אין ספור "תרגילי עוקץ" על לקוחות תמימים, כולל תרגילים בקנה מידה ענק (דוגמת "פרשת איקיוטק"). 

כל ספקי השירותים, כולל "קווי הנייעס", אם הם רוצים להמשיך ולספק שירותי פרימיום טלפוניים, שייעשו זאת במספרי 1-900 (או אולי אפילו במספרי 1-700) והם יכולים כבר היום לעבור למספרי החיוג הללו ולספק דרכם את השירות שלהם.

לא חייבים להמתין ל-18.8 (כדי לסגור את מספרי הסלולר הרגילים לשירותי פרימיום), או להמתין ל-1.9 (כדי לסגור את מספרי הפרמיום בחיוג לחו"ל). אפשר לעשות זאת היום

אני גם ממליץ לציבור להפסיק כבר עכשיו את השימוש במספרי הפרימיום האסורים לשימוש (בארץ ובחו"ל), עוד לפני התאריך, שבו הם אסורים לשימוש. חבל על הכסף

 
טלפונים



 
 
Bookmark and Share