Telecom News - עוד בדיחה: גולן טלקום מאשרת שהיא למכירה. המטרה: להציף ערך

עוד בדיחה: גולן טלקום מאשרת שהיא למכירה. המטרה: להציף ערך

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עוד בדיחה: גולן טלקום מאשרת שהיא למכירה. המטרה: להציף ערך
מזה זמן גולן טלקום מנהלת מו"מ למכירתה. היום היא לפתע מאשרת זאת. למה? כדי להצדיק את המחיר הגבוה, שהיא דורשת עבור מכירתה. זאת, על רקע המציאות, שהקונה ירכוש רק לקוחות, לא חברת סלולר, עם גיבנת מאוד יקרה של חובות ותסבוכות. עדכון (של האנליסט ערן יעקובי) בסוף הכתבה
עדכון (תגובת גולן טלקום) בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 26.8.15, 17:13מיכאל גולן

קוראי אתר זה נחשפו מזמן למצבה הכלכלי העגום של גולן טלקום, שנכנסה בקיר, הסתכסכה עם כולם, והפכה ל-MVNO עם תדרים ל-LTE ביד אבל בלי רשת ובלי שותפים, עם חובות עתק (מתקרבים ל-550 מיליון ש"ח) לסלקום וכן לעוד ספקים ולא מעט בעיות עם לקוחות.

כ"כ, ניתחנו כאן בהרחבה, שהסיכוי היחיד של גולן טלקום לשרוד הוא: רכישת ע"י מרתון (חזי בצלאל).

אולם, הבעיה מתחילה ומסתיימת בשווי של גולן טלקום. אם גולן טלקום היא MVNO, אזי הערך שלה ושל לקוחותיה מאוד נמוך, כי המודל של ה-MVNO בישראל חוסל ע"י משרד התקשורת הישראלי (וע"י גולן טלקום עצמה).

בנוסף, על הגב של גולן טלקום יש לא רק חובות כספיים לאחרים (שהקונה יצטרך לשלם), אלא גם גיבנת רגולטורית ענקית, שטרם ידוע השווי הכספי שלה: הפרה של החוקים, התקנות והרישיון שלה, בכך שפרקה את הרשת שלה בדור 3. דהיינו: הקונה יצטרך (ככל הנראה) גם לשלם את הקנסות הענקיים על ההפרות הרבות הללו.

דהיינו: השווי של גולן טלקום הוא קרוב לרצפה וברור לכל קונה, שהיא לא שווה הרבה במצבה דהיום. זאת בדיוק הסיבה מדוע גולן טלקום לפתע חשפה היום, שהיא עומדת למכירה. כך, מנסים "להציף ערך" וליצור לחץ אצל הקונים הפוטנציאליים.

אולם, להערכתי, זה לא יעזור לה הרבה (או בכלל). יש מחיר כלכלי לטעויות וגולן טלקום תצטרך לשלם עליהם, במוקדם או במאוחר.

לכל מי שרץ לרכוש מניות של חברות הסלולר הוותיקות הנסחרות בבורסה (סלקום, פרטנר ובזק-פלאפון), מתוך הנחה שהמניות של החברות הללו יזנקו לשמיים (גם בטווח ארוך), הייתי מציע לקרא קודם כל את המאמר כאן, כדי לקבל מעט פרופורציות על השווקים ולהישאר על קרקע המציאות. 

את תגובת גולן טלקום טרם קיבלנו. ככל שתתקבל - נעדכן. 

עדכון 26.8.15, 18:00: תגובת האנליסט ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר

"הבוקר אספנו עוד קצת אינדיקציות על מצבה של גולן טלקום והשתמשנו בקלישאה של "אוויר חם יוצא מבלון בבת אחת"...

כעת המדיה מדווחת על כוונתה של בעלי גולן טלקום להעמיד את החברה למכירה או לבחון כל אפשרות אחרת. המניות בתחום התקשורת מגיבות ונראה שהמשמעות ברורה.
 
אז מה הלאה?
 
קשה לנו לראות בשלב הזה את מי מהחברות הוותיקות שרצה לנהל מו"מ לרכישת גולן מאחר ובסיס הלקוחות שלו מאד רגיש מחיר ו"נקמנות" וכל מה שאפיין את התנהלותו של מיכאל גולן עד היום. לכן, "החשוד המיידי" הוא חזי בצלאל שיכול לקנות מן המוכן ולתפוס את אותה משבצת של חברה קטנה וזריזה בתחום, מה עוד שלאקספון כבר יש פעילות קווית. תלוי גם במשאבים שיש לאקספון... רק צריך לזכור שבמקרה כזה, לאקספון תהיינה שתי רצועות תדר בדור הרביעי, כך שהיא יכולה להפוך לשחקן משמעותי.
 
בכל מקרה, לאחר הירידות בכל שוקי המניות, היה נראה שגם בהיבט הפנדמנטלי יש עדיין בשר בחברות הסלולר, גם ללא ההודעה הדרמטית, כך שעדיין צריך לחשוב על הגדלת פוזיציה בהן גם עכשיו.

אין ספק כי הציפיה כעת היא לצעד נוסף שיחזיר את הענף לשפיות, גם אם הצרכן ישלם קצת יותר בכל חודש (כנראה שיקבל גם שירותים טובים יותר בעתיד). עוד מילה לגבי בזק – הערכנו את שוויה עד כה ב- 7.5 ש"ח למניה על בסיס הקיים. ברור שיש כאן גם upside לפלאפון, כך שגם אם בזק קרובה לשווי הראוי שלנו, יש מקום לחשוב על הפוזיציה בכל הקבוצה (כולל BCOM  ואינטרנט זהב).
 
נעדכן בהתאם להתפתחויות". 

עדכון 26.8.15, 18:20: תגובת גולן טלקום כלשונה לפנייתנו:

"למעלה מ-850 אלף לקוחות סלולר. GOLANBOX - למעלה מ-15,000 צרכנים נרשמו בהרשמה מוקדמת לשירותי הטריפל של GOLANBOX.

בעלי המניות של גולן טלקום קיבלו גילויי עניין לקונסולידטציה פוטנציאלית והעניקו מנדט לבנק השקעות להעריך ולבחון אפשרויות, שיכולות להוביל למכירה, רכישה, מיזוג  ושמירה על גולן טלקום עצמאית.

עם למעלה מ-850 אלף לקוחות, תוך 3 שנים וקצת מיום השקתה ותחילתה של המהפכה הסלולרית, גולן טלקום ממשיכה להוביל ממשיכה להוביל את תחרות המחירים (קו בלתי מוגבל מ -29 ש"ח), איכות השירותים (עד 20GB של אינטרנט) וחדשנות מהפכת הכל כלול גם בחו"ל גולן טלקום משנה שוב את השוק בהציעה חבילת "הכל כלול" שירותי נדידה  (International Roaming)  ללא הגבלה ב-22 מדינות בעולם.

הודות ל- 850 אלף לקוחות, שכל אחד ואחת מהם בחר בגולן טלקום ובכך בחר להפחית משמעותית את חשבון הטלפון הנייד ויחד הביאו לחיסכון חסר תקדים של 5 מיליארד ₪ בשנה לציבור צרכני הסלולר בישראל.

גולן טלקום מתעתדת לערוך מהפכה דומה גם בטריפל ולאחרונה פתחה את ההרשמה המוקדמת לשירותי שידורי טלוויזיה, טלפון נייח ואינטרנט ולמעלה מ-15,000 צרכנים כבר נרשמו לשירותי הטריפל של GOLANBOX.

נכון להיום, עלות שירותי הטלוויזיה בישראל היא מהגבוהות בעולם בגלל חוסר בתחרות ומתחרים.

בעלי המניות של גולן טלקום קיבלו גילויי עניין לקונסולידציה פוטנציאלית בדומה לשווקים בעולם כולו. בעלי המניות העניקו מנדט לבנק השקעות להעריך ולבחון אפשרויות שיכולות להוביל למכירה, רכישה, מיזוג, אך עם זאת גם לשמור את  גולן טלקום עצמאית".

עדכון 1.9.15, 09:00: ההסתדרות הלאומית, הארגון היציג של עובדי 'גולן טלקום' שלחה מכתב חריף למנכ"ל גולן טלקום, מיכאל גולן ובו קובלת על אופן העברת המידע לעובדים בדבר כוונתו למכור את החברה. עוד במכתב, דורשת ההסתדרות הלאומית כי הנהלת גולן טלקום תקיים מו"מ קיבוצי בטרם נקיטת כל צעד ארגוני אשר עלול לפגוע בעובדים ובזכויותיהם.
 
"התנהלות זו בה אתם בוחרים להודיע לעובדים באמצעות דואר אלקטרוני ולכולי עלמא דרך כתבה ב"כלכליסט" על כוונתכם להעמיד את החברה למכירה הנה פוגענית...ההסתדרות הלאומית דורשת את קיומו של מו"מ קיבוצי, טרם נקיטת כל צעד ארגוני, אשר עלול לפגוע בעובדים ובזכויותיהם", כתבה עו"ד נירית מאירי, יועמ"ש חטיבת ארגונים בהסתדרות הלאומית. "במידה ותבחרו להמשיך ולפעול כפי שתואר לעיל, אתם לא מותירים בידי ההסתדרות הלאומית כל ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים ומשפטיים מנת למנוע פגיעה בעובדים", הוסיפה עוד.
 
הצילו



 
 
Bookmark and Share