Telecom News - מבחן דרך: האם ההיסטריה של רכישת OnePlus 2 מוצדקת? כנראה שכן

מבחן דרך: האם ההיסטריה של רכישת OnePlus 2 מוצדקת? כנראה שכן

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> מבחן דרך: האם ההיסטריה של רכישת OnePlus 2 מוצדקת? כנראה שכן
למרות שהתחרות בתחום הסמארטפונים המתקדמים (והיחסית זולים) התגברה בחודשים האחרונים, עדיין OnePlus 2 מצדיק את ההיסטריה, שקמה בשווקים, כדי להשיג את המכשיר הזה. מדובר במכשיר מעולה, עם אחריות לשנתיים. זו רכישה כדאית.
מאת: אבי וייס, 28.8.15, 07:30OnePlus 2

הקדמה
לפני כשנה פרסמנו כאן "מבחן דרך" ל-OnePlus One, מכשיר הדגל הראשון של החברה הסינית הצעירה OnePlus. זו הייתה בשורה נהדרת לשוק הסמארטפונים ושינוי קונספט מוחלט בשוק הסמארטפונים העולמי. המכשיר הזה היה "מפלצת ביצועים" ובמחיר מאוד אטרקטיבי.

היבואן המרכזי של המכשיר לישראל, אתר CHINABUY-Israel, מקבוצת Chinabuy Group  העולמית, הוסיף כמה נדבכים חשובים ל"שקט הנפשי" בקנייה של מוצר סיני בישראל ובכלל זה אחריות בארץ לשנתיים, תנאי תשלום ומבצעים (למשל ללקוחות Cal), אפשרות לטרייד-אין ורמת שירות ברמה גבוהה, לרבות של 24X7 וגם ב-WhatsApp.  

לכן, לא פלא, שהחלה ירידה תלולה של רכישה מאתרי סחר אלקטרוניים ישראלים. הישראלים החלו לאהוב את הקנייה ישירות מסין (כמו דרך אתר chinabuy). הבעיה היחידה, שניצבת כיום מול היצרנים הסיניים הצעירים של OnePlus היא: רבים החלו לחקות אותם ולצאת במכשירים מתקדמים ובמחירים דומים. בתחרות הזו אפשר למצוא את: Xiomi, Asus,, וואווי, LG, HTC, מייזו ועוד. כולם יצאו לשוק עם תקציבי שיווק אדירים, עם פרזנטורים מוכרים, כדי לקדם את התחרות בשוק הזה.

אולם, עדיין ההיסטריה של רכישת OnePlus 2 יש לה בסיס במציאות. מדובר במכשיר מתקדם לא פחות מהגרסה הראשונה, שיצאה בשנה שעברה, ועומד יפה בתחרות מול המתחרים החדשים בליגה הזו. 

המכשירים
לשוק יצאו 2 דגמים של OnePlus 2 הניתנים לרכישת מהאתר, דגמים זהים לחלוטין (המפרט המלא כאן), אך בעלי נפחי זיכרון שונים:

א. דגם 16 ג'יגה זיכרון ו-3 ג'יגה RAM, ב-1,635 ש"ח (+מיסים), כולל משלוח.

ב. דגם 64 ג'יגה זיכרון ו-4 ג'יגה RAM, ב-1,913 ש"ח (+מיסים), כולל משלוח. 


הדגם שהיה ב"מבחן הדרך" הוא הדגם של 64 ג'יגה זיכרון ו-4 ג'יגה RAM. ה- 4 ג'יגה RAM הוא החלק הכי חשוב כאן, אחרי המעבד. אגב, סביר להניח שהמחיר ירד במעט בימים הקרובים משני טעמים: 1) שער הדולר כעת גבוה ואולי ירד, 2) התחרות העזה בפלח השוק של הסמארטפונים ברמה העליונה, דוגמת המכשיר הזה. 

התקנה הפעלה ותכונות
המכשירים, שמגיעים כעת לישראל, הם בגוון שחור, מאוד מהודר, עם עיצוב אלגנטי וגב מחוספס אך נעים למגע (הניתן להחלפה בקלות לגוון אחר, כמופיע בתמונה למטה). עם פתיחת המכשיר, עולה מערכת ההפעלה החדשה (יחסית) של OnePlus בשם OxygenOS. המערכת מדריכה את המשתמש (בעברית) בשלבי ההתקנה הראשוניים, ולאחר כמה מסכי אישור ובחירה (למשל: איזה מקלדת לבחור. יש כאן אפשרות בחירה במקלדת ברמה העליונה בשם SwiftKey Keyboard) המערכת זיהתה, שיש גרסה חדשה ועדכנה את עצמה אוטומטית לגרסה הכי עדכנית שיש היום, שהיא גרסת אנדרואיד לוליפופ 5.1.1.

מערכת ההפעלה OxygenOS של OnePlus היא למעשה Spin Off של מערכת ההפעלה האמריקאית Cyanogen OS 12 והיא עולה עליה בעושר התכונות, בכמות האפליקציות שיש במכשיר כשהוא מגיע ללקוח חדש ובקלות התפעול של המסכים. בהחלט נעשתה כאן עבודה יפה ע"י הסינים. גם העברית כאן מושלמת. 

יש גם כמה גימיקים חדשים כגון: אפשרות להפעלת הפנס בזמן שהצג כבוי באמצעות ציור האות V על המסך. ניתן גם להעיר את המכשיר בהקשה כפולה עם האצבע על הצג ולהפעיל את המצלמה בציור של עיגול על המסך הכבוי.

תשומת לב, שלמכשיר הזה יכולים להיכנס 2 סימים מסוג ננו-סים, לא שום סוג אחר. 2 סימים נחוצים במיוחד למי שיוצא לחו"ל ורוצה להיות בחו"ל עם סים מקומי, כדי לחסוך בעלויות הנדידה, או שיש לו 2 מנויים אצל שני ספקי סלולר בארץ. השליטה במעבר בין שני המנויים מאוד קלה, במערכת ההפעלה OxygenOS. 

מה השתנה מהגרסה הראשונה לגרסה השנייה של OnePlus?
די הרבה. בעיקר המעבד החדש והעוצמתי והזיכרון המורחב (4 ג'יגה RAM במקום 3 ג'יגה RAM). כנראה שהמספר 4 ג'יגה RAM יהפוך לסטנדרט בתעשיית הסמארטפונים המתקדמים בעולם. כשיש יישומים כבדים וזוללי זיכרון דוגמת Waze, אין פלא, שיש צורך בכמות כזו ענקית של זיכרון למערכת ההפעלה. זה מה שהופך את המכשיר הזה ל"מפלצת ביצועים". במבחני ביצועים עצמאיים שנעשו למכשיר (למשל כאן), הוא הגיע למקום ראשון בעולם הסמארטפונים

המכשיר הזה מספק תשובה לכל יישום פרטי או עסקי, עם יכולת תפעול של היישומים הכי כבדים וחזקים, בלי כל קושי. בנוסף, רוחבי הפס המשופרים ב-LTE שיש כבר בישראל, מחייבים גם הם מעבד חזק וזיכרון ענק. זה בדיוק מה שיש כאן. 

בנוסף, הסוללה הרבה יותר חזקה, יש מערכת אבטחה עם טביעת אצבע, מצלמות חזקות יותר, בצד שמאל יש כפתור חדש להשתקת ווליום ההתראות המאפשר 3 מצבים (מאוד מגניב, למי שרוצה לשלוט בקלות על כמה הפרעות והתראות הוא יקבל מהמכשיר). מחבר הטעינה שודרג והוא כעת מסוג USB Type-C החדיש, שמאוד נוח לחיבור (הוא דו צדדי). 

מה לא השתנה בין הדגם הראשון לשני?
גודל המסך - 5.5 אינץ' נשאר, עם איכות מסך די דומה (וטובה). אי אפשר להוסיף זיכרון למכשיר או להחליף את הסוללה. לא בטוח שאלה חסרונות, אם מחליפים כל שנה עד שנתיים מכשיר. בנוסף, בעידן הענן, ניתן לשמור כמעט הכל בענן ו-64 ג'יגה במכשיר עצמו זה די והותר לכל שימוש, כולל עסקי.  

יצויין שאין במכשיר רכיב NFC, משום שלטענת OnePlus נמצא על ידם שאין שימוש לרכיב הזה. בכל מקרה, בישראל, אין שום שימוש לרכיב NFC, בשום מקום ובשום יישום מעשי. חיבורי WiFi ובלוטוס' מספקים כל צורך שיש. שני הרכיבים הללו במכשיר מגיעים בגרסה הכי מתקדמת וחזקה שיש:
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, DLNA, Hotspot ו- Bluetooth v4.1 A2DP.  

שורה תחתונה: הסמארטפון OnePlus 2 ניצב בשורה הראשונה של הסמארטפונים הקיימים כיום בישראל ומומלץ לשקול רכישתו כמכשיר הדגל המוביל לעובדים ומנהלים ולכל אחד הנזקק לסמארטפון לצרכי עבודתו וגם לשימושים פרטיים מכל סוג. המכשיר הזה מתמודד עם כל משימה ויענה על כל צורך עסקי או ארגוני, לרבות עבודה מרחוק ובענן, בלי כל קושי. מדובר ב"מפלצת ביצועים", שתענה לכל צורך, בעידן חיבורי ה-LTE רחבי הפס הסלולרי, שהחל בישראל

ציון: 9.5 מתוך 10. 
OnePlys 2 Colors



 
 
Bookmark and Share