Telecom News - הוגשה תביעה ייצוגית נגד בזק

הוגשה תביעה ייצוגית נגד בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הוגשה תביעה ייצוגית נגד בזק
תביעה ייצוגית נגד בזק
מאת: חיים חביב, 1.9.15, 17:59תביעה ייצוגית

עפ"י טענת התובעים ניצלה בזק ב-2011 את כוחה המונופוליסטי כדי לתמחר את שירותיה באופן שהגביל את המתחרים להציע שירותי טלפוניה נייחת וגרם לציבור נזק הנאמד ב-244 מיליון ₪.

בתביעה הייצוגית, שהוגשה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ע"י בא כוח התובעים הייצוגיים משרד עורכי הדין איידן תירוש ושות' נטען, שבזק ניצלה אינטגרציה אנכית ומונופוליסטית כדי לתמחר את שירותיה באופן שהגביל את מתחרותיה להציע שירותי טלפוניה נייחת ובכך גרמה לציבור נזק שנאמד בסך של 244 מיליון ₪.

במסגרת מבצע, שהשיקה בזק בתחילת 2011 ולמשך תקופה של שנה, גבתה החברה 19.9 ₪ בלבד בגין שירותי טלפוניה נייחת הכוללים חבילה של 200 דקות שיחה. לעומת זאת, במהלך אותה התקופה, גבתה בזק רק 25 ₪ בגין שירותי התשתית לאינטרנט בלבד, דהיינו עבור תשומה הכרחית לפעילות מתחרותיה בשוק.

כלומר, כדי שמתחרות בזק תוכלנה להתחרות בבזק במהלך תקופת המבצע, לא זו בלבד שהיה עליהן להציע מחיר, שלא היה מאפשר להן לכסות אפילו את עלויותיהן, אלא שהיה עליהן גם לסבסד עבור הלקוח את עלות התשתית המהווה תשומה הכרחית לקבלת השירות.

התובעים טוענים: "זה מקרה קיצוני של אסטרטגיית תמחור בלתי הוגנת המכונה הצרת מרווחים כאשר המרווח בין מחיר התשומה למחיר הקמעונאי הוא שלילי והוא עולה באופן מובהק לכדי ניצול לרעה של מעמד מונופוליסטי. כך קבע באופן מפורש מ"מ הממונה להגבלים עסקיים, ד"ר אסף אילת, בקביעתו מנובמבר 2014, לפיה בזק ניצלה את מעמדה בשוק לרעה.

בהתנהלותה זו, דחקה בזק את מתחרותיה והגבילה את יכולתן לגייס לקוחות ולהגדיל את נתח השוק שלהן, אפילו אם היו הרבה יותר יעילות ממנה, באופן שהיה מביא להפחתת מחירים ארוכת טווח בשוק הטלפוניה הנייחת כתוצאה מקיומה של תחרות משוכללת. זו אינה אפשרות תיאורטית של השלכות התנהלות בזק אלא תוצאותיה המוכחות בפועל, כפי שעולה מקביעת הממונה המהווה ראיה ומחוות דעתו של ד"ר קידר לוי התומכת בבקשה זו".

התביעה המלאה - מצויה כאן (למתעניינים).  

פנינו לבזק לקבל תגובתה. לכשתתקבל נעדכן.

עדכון 2.9.15, 12:00מבזק נמסר כי הם לומדים את התביעה וישיבו עליה בבית המשפט.

תביעה ייצוגית



 
 
Bookmark and Share