Telecom News - התפוררות רשתות הסלולר החלה. לא רק גולן טלקום פירקה ומפרקת תשתיות

התפוררות רשתות הסלולר החלה. לא רק גולן טלקום פירקה ומפרקת תשתיות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> התפוררות רשתות הסלולר החלה. לא רק גולן טלקום פירקה ומפרקת תשתיות
חברות הסלולר הוותיקות למדו את הלקח ממעשי גולן טלקום והחלו לפרק גם הן את תשתיות הסלולר. הן החלו לפרק בסיסי סלולר יקרים, כדי לחסוך בהוצאות. זאת, בנוסף לתהליך פירוק האנטנות בשת"פ האנטנות של פרטנר-הוט-מובייל (PHI). משרד התקשורת לא מגיב.
מאת: אבי וייס, 8.9.15,  12:30שלמה פילבר

לאור המידע, שנצבר אצלנו בימים האחרונים ושאימתנו אותו בצורה חד-ערכית, פניתי למנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה), בשאלה הבאה:
"נודע לי, שכל הספקים הוותיקים החלו לפרק אנטנות, בעיקר אלו היקרות, כדי לחסוך כסף.
הם החליטו, שאם המשרד לא מגיב לפירוק אנטנות של גולן טלקום גם הן יכולות לעשות אותו דבר. [זאת, בנוסף לתהליכי פירוק האנטנות של פרטנר-הוט-מובייל בחברת PHI, והמשך פירוק האנטנות ע"י גולן טלקום]. 
העמידה באיכות רשת לא נמדדת [ע"י משרד התקשורת] ככתוב ברישיון  שלהן ולכן הן יכולות לבצע זאת בשקט. אבל בנתוני משרד להגנת הסביבה אפשר לראות את כל האנטנות המפורקות.  
מדובר במהלך שהחל ויגיע למאות אנטנות עד סוף השנה מכל החברות הגדולות.
מה המשרד מתכוון לעשות?".

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן בהתאם.

המרוויחה היחידה מהמצב הכאוטי הזה, היא גולן טלקום. שיטת "השקט התעשייתי" של מנכ"ל משרד התקשורת פשטה את הרגל והובילה לכך, שכל חברות התקשורת מצפצפות על משרד התקשורת, החוק, התקנות והרישיונות. החברות ראו, שלא קורה שום דבר למי שמצפצף על החוק, אז זה הוביל לתוצאה הברורה: כולם מצפצפים על החוק...

לגולן טלקום, המצב הנוכחי הוא המיטבי עבורה. משרד התקשורת לא רוצה לאשר לה את שת"פ האנטנות עם סלקום, אז המצב הזה עבורה  הוא מתנה משמיים. היא יכולה לרכב על הרשת של סלקום בלי לשלם את המחיר המלא עבור הרכיבה הזו, וסלקום יכולה רק לחלום עד מחר, שתקבל את החובות של מאות מליוני ש"ח מגולן טלקום. כך, גולן טלקום יכולה להציע "מחירים טורפניים" ולקחת את הלקוחות מסלקום ומכל השאר... 

ספקים אחרי, שגולן טלקום חייבת להם "כסף קטן" (דוגמת טלזר) פשוט חסמו את גולן טלקום, ומשרד התקשורת לא עשה דבר (חוץ מביקורים של שמילה מימון אצל המוערבים בדבר...). 

כך, החלום של גלעד ארדן אותו חשפתי כאן ב-2013, לחסל את תשתיות הסלולר בישראל, מתגשם לבד, גם כשהוא כבר לא שר התקשורת. אי אפשר לפרוס אנטנות קטנות בישראל, עוד מהתקופה שגלעד ארדן היה השר להגנת הסביבה. כעת, בגלל הכאוס בשוק, החל תהליך חיסול האנטנות הגדולות, כדי לחסוך בהוצאות. רמת שירות, שרידות, איכות הרשת, כל זה נזרק לפח. גם נזרקו לפח ההבטחות של חברות הסלולר לכסות את יו"ש, לרבות באנטנות דור 4. 

תחום שת"פ האנטנות קרס מזמן, אך אין מי שיכריז על מועד הקבורה. גם התשתיות של התחום הקווי נתקעו (מול ההתקדמות המהירה בכל העולם), ובזק חוגגת בגדול. תמיד כשיש כאוס, יש מי שיודעת לנצל את המצב ולחגוג. 

"הכתובת על הקיר". באירוע הגדול הבא (בטחוני או אזרחי), כשרשתות הסלולר תקרוסנה, אזרחים רבים (מדי) יבינו מה שכתוב כאן למעלה. הסמארטפונים בידיים של כולנו יהפכו לחפץ אופנתי חסר כל קשר עם רשת סלולרית. להרוס רשת סלולרית זה מאוד קל. לבנות - זה כמעט בלתי אפשרי. כך נראית מדינת ישראל ב-2015. התודות למשרד התקשורת הישראלי. 

רק כדי שנקבל פרופורציה לרמת הפיגור של ישראל: בשבוע שעבר, Telekom Albania, חברת סלולר בבעלות חלקית של דויטשה טלקום, חברת סלולר הפועלת באלבניה, מדינה שאפשר להכליל אותה ברשימת מדינות ה"עולם שלישי", הכריזה על יישום LTE-A ברשת שלה בכל רחבי אלבניה, עם רוחב פס של עד 225 מגה סל"ש בערוץ היורד (ובמקומות מסויימים עם מכשירי קצה מתאימים, אפשר להגיע עד 300 מגה סל"ש). באלבניה יש LTE-A ואצלנו מפרקים רשתות סלולר. כמה אירוני ומתסכל. 

 
אנטנות



 
 
Bookmark and Share